Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:21:55 GMT

استفاده از پهپادها برای ارسال مرسولات در مواقع خاص

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۲۰۴۳

استفاده از پهپادها برای ارسال مرسولات در مواقع خاص

پهپادهای پستی، سورپرایزی بود که سال گذشته، پس از حاشیه پردازی فراوان و با حدس و گمان رونمایی شد، همچنان در نقطه آغاز باقی مانده است.

«حسین نعمتی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره پهپادهای پستی افزود: در تمام دنیا نیز این سرویس هنوز به سرویس تجاری تبدیل نشده است. آزمایش و اجرایی شدن آن فقط به عنوان شروعی برای ایجاد ظرفیت بوده تا بتوان در آینده از این امکان استفاده کرد و آن را توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که توسعه این طرح هزینه بالایی دارد، افزود: طرح پایلوت پهپادها با این تفکر آغاز شد که بتوانیم همگام با دنیا به این حوزه ورود کنیم چرا که ایران جزو پست‌های مطرح در سطح جهان است و نمی‌خواستیم از تکنولوژی که در دنیا از آن استفاده می‌شود، عقب بمانیم. شاید در آینده امکانی فراهم شود تا بخش خصوصی هم بتواند به این عرصه ورود کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: همان اوایل، یک‌ مرتبه پهپادها را تست کردیم و به نظر می‌رسد در برخی از نقاط کشور مانند جزیره کیش با وجود ترافیک هوایی کمتر بتوان از این تکنولوژی استفاده کرد. این طرح در حال بررسی است و در آینده مردم می‌توانند از این سرویس بهره‌مند باشند.

او در خصوص آخرین وضعیت پهپادها گفت: این طرح به همان شکل باقی مانده است. فضای شهرهایی مانند تهران ویژگی خاصی دارد و برای پرواز پهپادها باید مجوزهای لازم دریافت شود. البته ما هماهنگی لازم با برخی از دستگاه‌ها مانند اورژانس که شرایط خاصی دارند را انجام داده‌ایم تا به وقت ضرورت بتوانیم به آن‌ها سرویس ارائه دهیم.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران ارتباطات جزیره کیش حسین نعمتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران ارتباطات جزیره کیش حسین نعمتی شرکت ملی پست ایران ارتباطات جزیره کیش حسین نعمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهرام نکاحی گفت: در راستای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران به تجمع بزرگ صادقیان در عرصه میدان شهدا سرویس‌دهی خط ۲ مترو در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد افزود: بر همین اساس سرویس‌دهی خط ۲ مترو روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت هفت صبح الی ۲۲ رایگان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد
  • تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم
  • سرویس‌دهی رایگان خط‌ ۲ قطارشهری مشهد
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع)
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند