Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:57:14 GMT

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۲۹۰

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی

‍‍‍‍‍‍

یک نماینده مجلس پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های دولتی، سامانه جامع پرداخت حقوق و مزایا راه‌اندازی شود. - اخبار سیاسی -

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با انتقاد روند پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها، گفت: با وجود قانون مصوب مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی، اما همچنان برخی دستگاه‌های اجرایی از اجرای این قانون استنکاف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معتقدم ایجاد و راه‌اندازی سامانه جامع پرداخت حقوق و مزایا و فراهم کردن زمینه‌های قانونی آن می‌تواند پرداخت حقوق‌ها را اتاق شیشه‌ای قرار داده و موجب می‌شود تا همگان از وضعیت پرداخت حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان دولت و حتی مدیران دستگاه‌های اجرایی مطلع شوند.

روند پرداخت حقوق‌های نجومی ادامه دارد/دیوان محاسبات در مجلس یازدهم تقویت می‌شودهشدار یک نماینده مجلس برای پرداخت حقوق‌های نجومی در سال 99

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های ایجاد سامانه جامع پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی، جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی و نامتعارف به افراد است، زیرا همه چیز شفاف است و اگر چنین حقوق‌هایی نیز پرداخت شود، دستگاه مربوطه، علاوه بر پاسخ‌گویی به نهادهای نظارتی، به افکار عمومی نیز باید پاسخ‌گو باشد.

لطفی با بیان اینکه فراهم کردم بسترهای قانونی برای ایجاد سامانه پرداخت حقوق و مزایا باید در اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گیرد، اظهارداشت: اکثریت نمایندگان مجلس نیز با ایجاد چنین سامانه‌ای موافق‌اند و به طور قطع با هرگونه پرداخت‌های نامتعارف و به اصطلاح نجومی از  بیت‌المال مخالفت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: امروز مردم از ما درباره حقوق‌های نجومی سوال دارند که چه اقداماتی برای بازگشت اموال به بیت‌المال انجام شده است، باید پاسخ‌گوی مردم باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد سامانه جامع حقوق و مزایا عدالت نسبی در بین حقوق‌بگیران دولت، به‌خصوص شرکت‌های دولتی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط حقوق های نجومی کمیسیون اجتماعی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس اخبار حقوق و دستمزد مجلس بیشتر بخوانید... روند پرداخت حقوق‌های نجومی ادامه دارد/دیوان محاسبات در مجلس یازدهم تقویت می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روند پرداخت حقوق‌های نجومی ادامه دارد/دیوان محاسبات در مجلس یازدهم تقویت می‌شود واژه های کاربردی مرتبط حقوق های نجومی کمیسیون اجتماعی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس اخبار حقوق و دستمزد مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ واکنش امیرآبادی به اظهارات واعظی درباره غیبت روحانی در جلسه رأی اعتماد به مدرس خیابانی ۲ درخواست یک تشکل دانشجویی از رئیسی برای محاکمه آخوندی ۳ پاسخ قلدرمآبانه یک نماینده تهران به سؤال خبرنگار: غلط کردند گفتند بپرسید ۲۰۰میلیون ودیعه مسکن را گرفته‌ام یا نه؟! ۴ «نه نفت دارد نه مروارید!»؛ استدلال محمدرضا پهلوی برای بخشیدن بحرین چه بود؟ ۵ افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به کجا رسید؟ ۶ بازدید وزیر دفاع از میدان تست تانک های نیروی های مسلح ۷ سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد ۸ واکنش مجازی چند مقام سیاسی به توافق امارات با رژیم صهیونیستی مهمترین اخبار سیاسی قدردانی سرلشکر موسوی از فرمانده معظم کل قوا درخواست یک تشکل دانشجویی از رئیسی برای محاکمه آخوندی یکشنبه؛ حضور قالیباف در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس واکنش مجازی چند مقام سیاسی به توافق امارات با رژیم صهیونیستی مهمترین اخبار تسنیم یادداشت اختصاصی |خالد قدومی: روابط با رژیم صهیونیستی خط قرمز است/ تاریخ هرگز از خائنان به ملت فلسطین نخواهد گذشت پوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد وال‌استریت ژورنال: حداکثر ۲ کشور از قطعنامه آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند ظریف: سوء‌استفاده‌کنندگان از انفجار بیروت به دنبال بی‌ثباتی لبنان هستند جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق های نجومی کمیسیون اجتماعی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس اخبار حقوق و دستمزد مجلس حقوق های نجومی کمیسیون اجتماعی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس اخبار حقوق و دستمزد مجلس جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی کمیسیون اجتماعی مجلس پرداخت حقوق و مزایا سامانه جامع یک نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند

محمدعلی پورمختار گفت: مطالعه مراکز پژوهشی در زمینه رفع موانع تولید و مشارکت مردم در جهش تولید، نباید در حد تهیه گزارش و کتاب باقی بماند بلکه باید مبتنی بر واقعیات جامعه بوده و راهکارهای عملی ارائه کند.

محمدعلی پورمختار، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران در خصوص شعار سال، اظهار کرد: شعار سال محوری‌ترین موضوع سال است که رهبری آن را براساس واقعیات موجود و شناخت راهبردی که از مسائل کشور دارند، انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: همه دولت‌ها درباره لزوم مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها و تولید صحبت کرده و شعار داده‌اند اما در جهت رفع موانع برای مشارکت مردم گام‌های اساسی برداشته نشده است. البته مجلس یازدهم قانون تسهیلات کسب و کار را تصویب کرد، اما این قانون در قالب تسهیل صدور مجوز کسب و کار است و حداکثر ۱۰ درصد موانع را رفع می کند. سایر مشکلات از جمله بیمه، مالیات، تامین سرمایه از سوی بانک‌ها که رهبری هم به آن اشاره داشتند، باقی مانده است. یکی دیگر از مشکلات تولیدکننده، تورم و تغییر قیمت هاست. تولید کننده می گوید قیمت مواد اولیه روز به روز افزایش یافته و توان تصمیم گیری و اجرای تولید را ندارد. کنترل تورم و قیمت‌ها لازمه جهش تولید است. امنیت روانی و واقعی سرمایه گذاری  نیز اهمیت دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید دستگاه های نظارتی و تصمیم گیر، موانع غیرلازم برای تولیدکننده ایجاد کنند، گفت: در مجلس یازدهم اگرچه تسهیلاتی برای تولید ایجاد شده اما محدودیت های غیرلازم هم ایجاد شده است. اگر قرار باشد بخش خصوصی که ارز دولتی یا ترجیحی دریافت نمی کند، با خیال راحت به فکر تولید باشد، نباید درگیر چنین موانعی باشد که به نظر من غیر لازم است.

پورمختار با اشاره به اینکه کمتر برای رفع مشکلات تولید اقدامات اساسی انجام شده است، تصریح کرد: وقتی موانع تولید زیاد باشد، کسی کمتر ترغیب می شود که به سمت تولید برود  و اگر در این جهت حرکت کند، ممکن است به سمت دور زدن موانع برود و فساد از همین محل شکل می گیرد؛ بنابراین رفع موانع تولید اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به نقش مراکز پژوهشی در دستگاه های دولتی، اظهار کرد: برای شناسایی دقیق مشکلات بخش تولید به مطالعه نیاز است البته مطالعه مراکز پژوهشی نباید در حد تهیه گزارش و کتاب باقی بماند بلکه باید مبتنی بر واقعیات جامعه بوده و راهکارهای عملی ارائه کند و دستگاه های اجرایی هم دنبال اجرای این راهکارها باشند. اگر قانون نیاز است، مجلس قانون را وضع کند و اگر آیین نامه و بخشنامه نیاز است، دولت آن را تهیه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است