Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@23:45:23 GMT

عرضه اولیه هفته آینده چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۶۷۹

عرضه اولیه هفته آینده چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، طبق پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال هر هفته حداقل یک عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار اتفاق خواهد افتاد. این در حالی است که افزایش شمار شرکت کنندگان در عرضه اولیه سبب شده است تعداد سهامی که در این راستا به هر کد سهامداری تعلق می‌گیرد بسیار اندک باشد از این رو بسیاری از سهامداران به این وضعیت معترض هستند و معتقدند این شرایط تنها برای کارگزاری ها سود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه استقبال ۵.۵ میلیون سهامدار از عرضه اولیه فرابورس 

در هفته اخیر سهامداران شاهد دو عرضه اولیه بودند. در پایان عرضه اولیه زملارد به هر نفر ۸ سهم در سقف قیمتی ۲۱۰۰ تومانی تخصیص داده شد که معادل حدود ۱۷ هزار تومان بود. در پایان عرضه اولیه ثبهساز نیز به هر کد بورسی حداکثر ۶۷۰ سهم در سقف قیمتی ۲۲۰ تومانی تخصیص داده شد که معادل ۱۴۸ هزار تومان بود.

با این حال معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس می‌کنیم، گفت: می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود.

 از سوی دیگر معاون وزارت کار با اعلام حضور در بورس و فرابورس بیش از۸۰ درصد بنگاه های وابسته به صندوق ها از عرضه اولیه سهام ۸۵ درصد شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال خبر داده است.

حجت میرزایی گفت: اطلاعات و عملکردهای مالی، عملیاتی و مشخصات مدیران بنگاه‌های بورسی و غیربورسی در کدال قابل مشاهده بوده که طبق گزارش سازمان بازرسی حایز رتبه اول در بارگذاری صورت‌های مالی هستند.

وی افزود: محمد شریعتمداری تاکنون وعده‌های شفافیت را پیگیری کرده و بخش بزرگی از آن طی دو سال گذشته انجام شده و شنبه هم گزارشی در قالب رونمایی از سامانه‌های شفافیت به مردم، نمایندگان مجلس و دولت ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مشخصات و ویژگی‌های سنی، تحصیلی و سوابق حدود ۱۲۰۰ مدیر در سامانه‌ای متمرکز در سایت وزارتخانه به صورت آنلاین منتشر شده و ۲۵۰ تراکنش عملیاتی، مالی و بازرگانی از ریزترین و جزئی‌ترین فعالیت این بنگاه‌ها قابل رصد و پایش است. به این ترتیب پیش بینی می شود تا هفته سوم اسفند عرضه های اولیه مرتب میهمان پرتفوی سهامداران باشند. به این ترتیب ممکن است در هفته آینده عرضه اولیه از مجموعه وزارت کار و صندوق بازنشستگی باشد.

تاکنون ۱۶ عرضه اولیه در بورس صورت گرفته است.

جزئیات پانزدهمین عرضه اولیه امسال بازار سهام | به هر کد چند سهم می‌رسد؟ کد خبر 540231 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود