Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان جمعه‌شب به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه (۲۰۰۶) سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز این سخنرانی ضمن تشکر از همه کسانی که در این نبرد و در ایجاد این حماسه، مقاومت و پیروزی نقش داشتند، گفت: دشمن صهیونیستی با تصمیم آمریکا جنگ 33 روزه را بر لبنان تحمیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در سالگرد پیروزی تاریخی در جنگ ژوئیه، در رویارویی با دشمن صهیونیستی، ما هر سال مراسم‌ها و جشن‌های مردمی برگزار می‌کردیم اما امسال به دلیل کرونا، به این سخنرانی در این سالگرد بزرگ اکتفا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به تمامی شما لبنانی‌ها و تمامی آزادگان جهان این پیروزی را تبریک می‌گویم. شکر، اول و آخر از آن خداست. قدردانی از تمامی کسانی که در این نبرد و در ساختن حماسه‌ای از پایداری و پیروزی نقش داشتند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: از تمامی شهدایی که در نهایت بخشش و عطا بودند، شهدای مقاومت و ارتش و نیروهای امنیتی و گروه‌های مقاومت و غیرنظامیان، قدردانی میکنم، بالاخص شهید عماد مغنیه و شهید مصطفی بدر الدین که این جنگ را راهبری می‌کردند. باید حضور شهید قاسم سلیمانی را نیز یادآور شویم که با ما در اتاق عملیات حضور داشت. از خانواده‌های شهداء نیز که از آنها جز صبر و تسلیم در مقابل خداوند ندیدیم، قدرانی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در مساله پذیرش مهاجران، از برادرانمان و مردمانمان در سوریه قدردانی می‌کنم که در جنگ، میزبان هزاران لبنانی بودند. همچنین از امیل لحود قدرانی می‌کنم که تلاش‌های بسیاری کرد تا دولت به سمت خطر منحرف نشود. همچنین از نبیه بری قدرانی  می‌کنم که تمامی مذاکرات دشوار را از نخستین روز جنگ تا پایان راهبری می‌کرد. از تمامی رهبران ملی و مراجع ملی و تمامی اقشار جامعه و تمام افراد و کشورهایی که در کنار لبنان ایستادند، تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: آنچه که در ژوئیه ۲۰۰۶ رخ داد، یک جنگ واقعی بود، این چیزی است که دشمن نیز آن را اعلام می‌کند و دشمن این رخداد را از یک عملیات به یک جنگ توصیف کرد و آن را جنگ دوم لبنان نام نهاد. این یک جنگی بود که دشمن با تصمیم آمریکا آن را تحمیل کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: لبنان در سطح نظامی به تنهائی جنگید و از جانب نظامی، در مقابل رژیم غاصب، تنها ایستاد، دشمنی که ارتش آن از قوی‌ترین ارتش‌ها در جهان به حساب می‌آید. ۳۳ روز گذشت و مقاومت، ملتش و لبنان پایداری کردند و پیروزی‌هایی را ساختند تا اینکه اسرائیل مجبور شد تا تعدی خود را متوقف کند و از شروط خود عقب‌گرد کرد و پایان جنگ با قطعنامه ۱۷۰۱ بود.

وی ادامه داد: این جنگ نتایج استراتژیکی در چندین سطح داشت، من به بیان سه نتیجه اکتفا می‌کنم، نخست اینکه طرح خاورمیانه جدید شکست خورد و ناکام ماند؛ همان طرحی که آمریکا آن را اداره می‌کرد و کاندولیزا رایس بشارت آن را داده بود و تمامی اسناد تاکید کردند که جنگ بر لبنان بخشی از این طرح بود. این برنامه ریزی شده بود که لبنان تحت سلطه آمریکا قرار بگیرد تا مساله فلسطین نابود گردد و سپس نقشه جدیدی برای خاورمیانه نهادینه شود که در آن، اسرائیل محور هر آن چیزی باشد که در منطقه رخ می‌دهد.

در حال بروزرسانی خبر...

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام اوراق سلف نفتی توافق اسرائیل و امارات سید حسن نصرالله سخنرانی جنگ 33 روزه کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام اوراق سلف نفتی توافق اسرائیل و امارات سید حسن نصرالله یک جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات راکتی امروز به گذرگاه «کرم ابوسالم» را که به زخمی شدن بیش از ۱۴ نفر از صهیونیست‌ها منجر شده است، را نشانه آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیست دانست.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌‍وگو با تلویزیون «العربی» عنوان کرد مقاومت از طریق عملیات امروز علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.
عضو ارشد حماس بیان کرد مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند تعداد نظامیان اسرائیلی زخمی در حمله موشکی امروز به پایگاه نظامی کرم ابو سالم به ۱۴ نفر افزایش یافته است. این منابع عبری حال دست کم ۳ نفر از این زخمی‌ها را وخیم اعلام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد