Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@10:15:38 GMT

فرانسه آماده شرکت در نشست پیشنهادی پوتین با حضور ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۳۱۶

‍‍‍‍‍‍

رئیس جمهور فرانسه آمادگی خود را برای شرکت در نشست پیشنهادی و فوق‌العاده شورای امنیت با حضور ایران و آلمان اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه آمادگی خود را برای شرکت در نشست فوق‌العاده ۵ قدرت هسته ای با حضور ایران و آلمان اعلام کرد.

در این ارتباط، دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که او برای شرکت در نشست پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در شورای امنیت با حضور ایران و آلمان آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعلام آمادگی رئیس جمهور فرانسه تنها کمتر از چند ساعت پس از آن اعلام شده که دفتر «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه خواستار برگزاری نشست مجازی شورای امنیت با حضور آلمان و ایران شد.

در این ارتباط دفتر ریاست جمهوری روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که رئیس جمهور این کشور این نشست را برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران درخواست کرده است.
در این بیانیه همچنین گفته شده که مسکو به توافق هسته‌ای برجام به طور کامل پایبند است.

همزمان، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز با انتشار توئیتی درخواست پوتین برای برگزاری این نشست را تائید کرده است.

به گفته اولیانوف، هدف نشست مجازی شورای امنیت، جلوگیری از درگیری غیرضروری در این شورا و حمایت جمعی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

این درخواست رئیس جمهور روسیه درحالی عنوان شده که رأی گیری مجازی در شورای امنیت درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا از شب گذشته آغاز شده است و قرار است تا ساعاتی دیگر پایان یابد.   همچنین مقامات آمریکایی از همراهی نکردن کشورها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در جلسه جمعه شب شورای امنیت ابراز ناراحتی کرده اند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: شورای امنیت ، قطعنامه ۲۲۳۱

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شورای امنیت قطعنامه ۲۲۳۱ حضور ایران شرکت در نشست شورای امنیت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پوتین به فرانسه در مورد تشدید مناقشه اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین  پس از اعلام انتخاب مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری که روز قبل برگزار شد، با کسب ۸۷.۲۹ درصد آرا، صبح دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی کرد.
پوتین گفت: "اگر کسی بخواهد مشکلات داخلی کشورش را با لفاظی‌های تهاجمی خارجی پوشش دهد، این یک ترفند معروف و پرکاربرد است. من دوست دارم فرانسه این نقش را بازی نکند. "
او تاکید کرد که با انجام این کار، فرانسه "تن‌ها درگیری را تشدید می‌کند" و از پاریس خواست تا "برای یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز اقدامی انجام دهد".
رئیس جمهور روسیه ادامه داد: "فرانسه می‌تواند این نقش را بازی کند، اما بداند که همه چیز از دست رفته است. "
پوتین در مورد اعزام نیرو‌های نظامی به اوکراین، طرحی که به طور گسترده توسط امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بیان شد و از آن دفاع کرد، گفت: این موضوع تازه‌ای نیست، زیرا جنگنده‌های فرانسوی و انگلیسی قبلاً نیز در آنجا حضور داشتند.
او گفت: "سربازان ناتو در اوکراین حضور دارند، ما آن را می‌دانیم، ما می‌شنویم که در آنجا به زبان فرانسه و انگلیسی صحبت می‌شود، (..) آنها کشته می‌شوند و تعداد کشته‌های آنها بسیار زیاد است.
این اظهارات پوتین در مورد فرانسه چند روز پس از سخنان مکرون است که روسیه را "دشمن" توصیف کرد.
امانوئل مکرون پنجشنبه گذشته طی یک مصاحبه تلویزیونی در واقع تمایل خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه تکرار کرد.
وی تاکید کرد: روسیه نمی‌تواند و نباید در این جنگ پیروز شود.
روسیه بار‌ها تاکید کرده است که برای حفاظت از اکثریت جمعیت روس زبان در مناطق جدایی طلب دونباس، به ویژه مناطق دونتسک و لوگانسک که می‌خواستند از اوکراین استقلال پیدا کنند، مداخله نظامی کرده است.

دیگر خبرها

  • حضور پوتین در جشن پیوستن دوباره کریمه به خاک روسیه
  • نامه تند ایران به شورای امنیت | واشنگتن و لندن برای پیشبرد برنامه کوته‌فکرانه خود به ما اتهام می‌رنند | ایران ادعای فرانسه علیه تهران ر رد می‌کند
  • هشدار پوتین به فرانسه در مورد تشدید مناقشه اوکراین
  • رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد
  • تصاویر| امضای قراردادهای توسعه شش میدان نفتی با حضور معاون اول رئیس جمهور
  • آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست
  • ماکرون: برای بازیهای المپیک خواستار توقف جنگ در اوکراین هستم
  • تحولات اوکراین| تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه با افزایش حملات به شهرهای مرزی
  • نشست رئیس جمهور و هنرمندان