Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به شکست قاطع قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت بیانیه‌ای صادر کرد.

پمپئو در این بیانیه مدعی شد: «شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عهده دارد. این شورا، امروز در حفظ این مأموریت بنیادی شکست خورد. شورای امنیت قطعنامه‌ای معقول (!) برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ۱۳ ساله علیه ایران را رد کرد تا برای اولین بار در یک دهه گذشته، مسیر را برای اینکه اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی بتواند بدون محدودیت‌های سازمان ملل اقدام به خرید و فروش سلاح‌های متعارف کند هموار کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود که «قصور شورای امنیت در اقدام قاطع برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی قابل توجیه نیست!»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «شورای امنیت درخواست مستقیم بسیاری از کشورهای خاورمیانه که خشونت ایران آنها را به مخاطره می‌اندازد، برای تمدید این تحریم‌های تسلیحاتی نادیده گرفت. ملل عرب و اسرائیل قویاً از تمدید این تحریم‌ها حمایت می‌کردند. هفته گذشته، ۶ عضو شورای همکاری خلیج فارس با یکدیگر متحد شده و از شورای امنیت خواستند این تحریم‌ها را تمدید کند. اسرائیل نیز از این شورا خواست همین کار را انجام دهد تا ایران نتواند زرادخانه تسلیحاتی‌اش را توسعه داده و آن را نوسازی کند».
پمپئو در ادامه ادعاهای خود افزود: «این کشورها می‌دانند که در صورت انقضای این تحریم‌ها ایران هرج و مرج و ویرانی بیشتری به بارخواهد آورد، اما شورای امنیت آنها را نادیده گرفت. با این حال، ایالات متحده هرگز دوستانش را در خاورمیانه که انتظار بیشتری از شورای امنیت داشتند، رها نخواهد کرد. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان پیدا کنیم این رژیم تروریستی از آزادی برای خرید و فروش سلاح‌هایی که قلب اروپا، خاورمیانه و فراسوی آن را تهدید می‌کند، برخوردار نخواهد شد».

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا پیش از اعلام نتیجه رأی گیری شورای امنیت در وین، پایتخت اتریش گفته بود: «وقتی نتیجه [رأی گیری] شورای امنیت را ببینیم، تصمیم می‌گیریم که چطور به جلو حرکت کنیم. ما به هیچ عنوان قصد نداریم اجازه دهیم این تحریم تسلیحاتی منقضی شود».

گفتنی است که قطعنامه پیشنهادی و ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت با ۱۱ رأی ممتنع، دو رأی مخالف در برابر تنها دو رأی موافق از تصویب بازماند؛ اتفاقی که تلاش‌های چندماهه دولت آمریکا برای جلب حمایت کشورهای عضو شورای امنیت (دائم و غیردائم) از تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی علیه ایران را یکسره برباد داد.

کد خبر 4998479

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایالات متحده آمریکا شورای امنیت سازمان ملل مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ویروس کرونا امارات متحده عربی ایران عربستان سعودی بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه روسیه شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

در سالگرد واقعه تاریخی شکست حمله نظامی آمریکا در طبس قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صلابت در عملیات وعده صادق، پاسخ محکم و بازدارنده‌ای را در چارچوب اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل بویژه حق دفاع مشروع داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: چهل و چهار سال از شکست آمریکا در تعرض و تجاوز متخلفانه نیروهای ویژه رزمی این کشور علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در عملیات طبس در روز پنجم اردیبهشت 1359 سپری شده است. 


با وجود این، همچنان شاهد رفتارهای لجوجانه این کشور در تداوم رویکرد محاسباتی غلط در تعامل با دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران هستیم. 

اِعمال تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری آمریکا در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی برای ضربه زدن به ثبات و امنیت و اخلال در روند توسعه، پیشرفت و آبادانی ایران ادامه دارد. 

علاوه بر آن، جهان اسلام به خصوص منطقه غرب آسیا نیز در معرض تداوم رویکرد مداخله جویانه آمریکا منبعث از حمایت بی چون و چرای این کشور از جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی اسرائیل قرار دارد.

دولتمردان آمریکایی با ادعای به ارمغان آوردن آزادی و دموکراسی و سردادن شعار دروغین دفاع از حقوق بشر، در امور کشورهای مستقل دخالت می‌کنند. 

مقامات دولت آمریکا  با پذیرش ننگ ابدی حمایت از نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان معصوم و زنان و مردم مظلوم فلسطین در طول بیش از دویست روز گذشته، اصرار دارند که تمام منافع ملی و حیثیت و اعتبار شهروندان آمریکایی را در خدمت این رژیم کودک‌کُش قربانی کنند.

کار به جایی رسیده که در آمریکای مدعی رهبری آزادی و دموکراسی در جهان، تجمعات اعتراضی اساتید و دانشجویان و وجدان‌های بیدار مردم آمریکا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم نژادپرست اسرائیل، به شدت سرکوب می‌شود و معترضان به سیاست اشتباه آمریکا از حق آزادی بیان و تجمع منع و از ادامه تحصیل محروم می‌گردند. 

رسوایی و بی‌آبرویی امروز آمریکا در مسئله فلسطین کمتر از شکست نیروهای دلتا در طبس نیست؛ چنان که دویست روز پس از کشتار غیرنظامیان و مردم بیگناه فلسطین، انتشار تصاویر کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های نوار غزه، موجب انزجار هرچه بیشتر افکار عمومی دنیا از رژیم اسرائیل و حامی اصلی آن یعنی دولت ایالات متحده شده است.

این در حالیست که آمریکا برای چهارمین بار قطعنامه‌های پیشنهادی در شورای امنیت را که خواستار آتش بس فوری در غزه بودند، وتو کرده و مانع از پایان جنایات جنگی، نسل‌کُشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه می شود.

در حادثه شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا در طبس، دست قدرت و مدد الهی، یگان نظامی متجاوز آمریکا را زمین‌گیر کرد.

در سالگرد این واقعه تاریخی نیز، قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صلابت در عملیات وعده صادق، پاسخ محکم و بازدارنده‌ای را در چارچوب اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل بویژه حق دفاع مشروع داده‌اند.

این اقدام، هشدار قاطعی به حامیان شناخته شده رژیم متجاوز صهیونیستی بود، تا به صلابت و استواری ایران در انجام اقدام متقابل آگاهی یابند.

سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در طبس فرصت مغتنمی است تا از دلاورمردی و شجاعت نیروهای مؤمن و مقتدر مسلح و امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران که طی سال‌های پر فراز و نشیب با خنثی کردن توطئه‌های مختلف دشمنان و کوتاه کردن دست متجاوزان، ضامن اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند، قددرانی نماییم. 

خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستگاه دیپلماسی تحت هدایت هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی دوشادوش دیگر سربازان ایران عزیز در میدان‌های مختلف دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت سرزمینی و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، با سرلوحه قرار دادن اصل عزت، حکمت و مصلحت، در مسیر تحقق پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران عزیز گام برمی‌دارند.

شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند استطراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبساجرای 120 برنامه ویژه سالروز شکست آمریکا در طبس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است