Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-08@15:31:38 GMT

شکست قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۸۹۷

به گزارش صدای ایران در رای گیری شورای امنیت برای قطعنامه ضدایرانی آمریکا، 11 کشور رای ممتنع، 2 کشور رای مثبت و 2 کشور رای منفی دادند.

روسیه و چین، دو کشوری بودند که رای منفی دادند و امریکا و جمهوری دومینیکن دو کشوری بودند که به قطعنامه رای مثبت دادند.

سایر کشورهای عضو دائم و غیردائم از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه رای ممتنع دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قطعنامه علیه ایران قطعنامه 2231

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا - مصطفی خدابخشی؛ بیش از ۳۴ هزار نفر در طی هفت ماه گذشته بر اثر جنایات ضد بشری رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم نوار غزه جان خود را از دست دادند. شقاوتی که هم اکنون آتشش به جان فضا‌های علمی جهان افتاده تا سکوت منبعث از تهدید و ارعاب نهاد‌های قدرت در دانشگاه‌ها شکسته و بسیاری از دانشجویان یک صدا از غرب آسیا تا قلب کالیفرنیا علیه صهیونیسم و جنایات آنان فریاد سر دهند.

با بالا گرفتن سطح اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا حالا مواجهه با دانشجویان معترض که تا پیش از این با اقدامات خشونت آمیز پلیس این کشور برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در خصوص پایمال شدن حقوق بشر رو به رو بودند به شکل جدیدی در حال رخ نمایی است. تهدیداتی از جمله اخراج از دانشگاه و عدم استخدام که از آنها می‌توان به عنوان گزینه‌هایی قهری برای به سکوت کشاندن دانشجویان توسط نهاد‌های امنیتی آمریکا نام برد.

همزمان با انتشار اخبار مربوط به این رویکرد جدید از سوی سیاست مداران آمریکایی ندای آزادی خواهی دانشجویان آمریکایی به دانشگاه‌های ایران رسیده، آوایی که نشان می‌دهد که دیگر مساله فلسطین تنها دغدغه جهان اسلام نیست بلکه به عنوان مهمترین موضوع در جهان مبدل شده و از هر گوشه ندای حمایت از حق مسلم فلسطینیان به گوش می‌رسد. بر همین اساس بیش از سیزده دانشگاه ایران اعلام کرده اند که آمادگی جذب دانشجویان آمریکایی تعلیق شده در پی حوادث این روز‌های فضای دانشگاهی این کشور را دارند.

اولین فراخوان در این خصوص از دانشگاه شیراز که یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است، صادر شد. در همین خصوص محمد موذنی رئیس این دانشگاه اعلام آمادگی کرد که دانشگاه شیراز دانشجویانی که به دلیل حمایت از فلسطین اخراج شده اند را بورسیه خواهد کرد.

در ادامه دانشگاه شهید بهشتی نیز با حمایت از دانشجویان اخراجی آمریکا به این حرکت پیوست و در همین خصوص سیدمحمود آقامیری، رئیس این دانشگاه گفت که دانشجویانی را که به دلیل اعتراض به عملکرد صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اخراج شده‌اند، پذیرش می‌کنیم.

بر اساس آنچیز که ریاست دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده تمامی هزینه‌های مربوط به آموزش، خوابگاه و اسکان این دانشجویان به طور کامل از سوی دانشگاه تامین خواهد شد.

زنجیره حمایتی از دانشجویان آزادی خواه آمریکایی به دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان اسلام راه یافت. جایی که در آن محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه گفت: تمام استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روز‌های اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند. استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا نیز که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس کنند.  

بعد تبدیل این حرکت به موجی فراگیر دیگر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علم و صنعت، جهاد دانشگاهی و ... نیز آمادگی خود برای پذیرش دانشجویان اخراجی از دانشگاه‌های آمریکا را اعلام کردند.

دانشگاه‌های برتر ایران با این حرکت یک پیام مهم برای دانشجویان آمریکایی که این روز‌ها مورد سرکوب شدید پلیس این کشور قرار گرفته اند مخابره کردند و آن چیزی نیست جز دفاع از آرمان صلح و عدالت. آرمانی که هم اکنون بیداری واقعی در فضای دانشگاهی جهان را رقم زده و دنیا را در خصوص وقایع غزه حساس کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد