Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق گویان از اجرای مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان «اطعام حسینی» در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد  قزوین، «مهرعلی حق گویان» بیان کرد: هر ساله شور و اشتیاق عزاداری برای سید و سالار شهیدان بیشتر می شود و این دریای بیکران شور و شعور و احساس، دنیای متمدن امروزی را بیشتر از گذشته تحت تأثیر خود قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: با این شور است که مردم در سراسر دنیا با روحیه مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از مظلوم و فداکاری برای شرف، فضیلت، آزادی و آزادگی آشنا می شوند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین آداب و رسوم عزاداری موضوع اطعام است که به زبان عمومی از آن به نذری دادن تعبیر می شود که در آیات و روایات اسلامی بر آن تأکید شده است تا جایی که در بعضی از ادعیه از خداوند طلب توفیق برای اطعام مردم می شود و در برخی دیگر از روایات، اطعام کنندگان بهترین مردم معرفی شده اند.

 

حق گویان افزود: اطعام مهدوی با لبیک به فرمان ولی امر مسلمین با عنوان رزمایش گسترده مواسات و همدلی اجرایی شد و نشان داد که مردم پر شور و شعور ایران اسلامی در راه کمک به نیازمندان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

 

وی عنوان کرد:  اینک در ادامه آن همایش بزرگ ملی، می خواهیم به مردم جهان ثابت کنیم که پیرو رهبر و در انتظار ظهور منجی بودن ما از مکتب حسین (ع) و عاشورایی بودن ما شیفتگان رهبری سرچشمه می گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان «اطعام حسینی» با بهره مندی از ظرفیت دهه ولایت، ماه های محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان و مشارکت تمامی نیکوکاران، خیرین، هیئت های مذهبی و هدایت نذورات و کمک های مردمی و تمرکز بیشتر به نیاز های معیشتی، بهداشتی و درمان خانواده های نیازمند اجرا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در این رزمایش نیازهای جامعه هدف شامل مجموعه نیازهای خوراکی شامل غذای گرم و بسته های ارزاق اولویت گذاری شده است و تمرکز اصلی بر روی اطعام محرومان است.

 

حق گویان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این رزمایش به مدد الهی و عنایات سرور و سالار شهیدان و با بسیج تمامی نیروهای امدادگر استان، حفظ کرامت نیازمندان به بهترین شکل ممکن و بهره گیری از ظرفیت حداکثری مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه محقق خواهد شد.

 

وی گفت: بهره برداری از ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکوکاری، شرکت های صنعتی، هیئت های مذهبی، مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان و همچنین نیروهای جهادی از دیگر رویکردهای در نظرگرفته شده برای اجرای این رزمایش است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: زمان اجرای مرحله دوم رزمایش از عید سعید غدیرخم تا پایان ماه صفر یعنی27 مهر ماه خواهد بود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح اطعام حسینی مدیرکل کمیته امداد قزوین خانواده های نیازمند کمیته امداد استان قزوین مرحله دوم حق گویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است