Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمالا اسم نرون امپراطور مستبد سده اول میلادی و حاکم رُم طی ۱۴ سال، تاکنون بارها به گوشتان خورده است؛ همان امپراطوری که مسیحیان را اعدام کرد و وقتی رم در آتش می‌سوخت، ویولن نواخت. اما آیا تا به حال برایتان این سوال ایجاد شده که وی چه شکلی بود؟

دنیل ووشرت (Daniel Voshart) طراح اهل تورنتو در این باره کنجکاو شد و از اولین روزهای قرنطینه خود برای خلق پرتره‌های رنگی و فوتورئالیستی از چهره نرون و ۵۳ امپراطور دیگر از دوره اول امپراطوری رم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ووشرت برای این منظور از ابزاری به نام آرت‌بیریدر (Artbreeder) کمک گرفت که از یادگیری ماشینی برای خلق عکس‌های مرکب استفاده می‌کند. استفاده از آرت‌بیریدر برای یک کاربر معمولی کار ساده‌ای‌ست؛ دو عکس را در این نرم‌افزار بارگذاری می‌کند و تصاویر موردنظر آنچنان حرفه‌ای در هم ادغام می‌شوند که نتیجه بیشتر از آن که شبیه به یک عکس مرکب استاندارد باشد مثل بچه‌ای است که از پیوند دو عکس متولد شده باشد.

اما کاری که ووشرت کرد کمی پیچیده‌تر از این بود. وی برای خلق هر پرتره، عکس ده‌ها مجسمه نیم‌تنه سنگی از امپراطور موردنظر را در این نرم‌افزار بارگذاری کرد و به یک شباهت با تقریب خالص دست یافت. وقتی به نتیجه مطلوبش رسید، از نرم‌افزار فتوشاپ برای حذف ترک خوردگی‌ها، ترمیم شکستگی‌ها، ایجاد بافت پوست، افزودن رنگ به چشم‌ها و غیره استفاده کرد. وی در عمل با این کار سنگ‌های اسکنه خورده را به عکسهایی با وضوح و کیفیت بالا تبدیل کرد.

ووشرت می‌گوید گرفتن برخی تصمیمات در این پروژه مستلزم پژوهش و تحقیق فراوان بود. وی در توضیح این موضوع می‌گوید مثلا برای تصمیم‌گیری درباره تناژ رنگ پوست این امپراطوران محل تولد و اصل و نسب خاندان آنها را بررسی کرده است.

در واقع برای رفع حالت بی‌روح تصویر امپراطوران به چیزی بیشتر از تبدیل سنگ به جسم نیاز بود. ووشرت در این باره گفت: هنگام خلق نسخه فوتورئال، حذف حالات و ماهیت نسخه اصلی کار ساده‌ای است. تمام تلاشم را کردم این ویژگی‌ها را حفظ کنم. هرچه یک حالت با وضعیت خنثی فاصله بیشتری داشته باشد، فوتورئال نگه داشتن آن سخت‌تر است.

این هنرمند کانادایی در پروژه‌های قبلی خود نیز از یادگیری ماشینی برای خلق پرتره‌هایی از مومیایی‌های مصری و تبدیل مجسمه‌های سفالین تمثیلی دانشجویان آکادمی هنر نیویورک به چهره‌های واقع‌گرایانه استقاده کرده بود.  

دمیدن جانی تازه به کالبد هنر تجسمی با فناوری هوش مصنوعی

این اولین بار نیست که یک هنرمند از فناوری‌های روز برای جان بخشیدن به چهره‌های تاریخی استفاده می‌کند.

 چندی پیش یک عکاس هلندی به نام اوترویک با نام مستعار گانبرود (Ganbrood)، موفق شد با استفاده از نرم‌افزار آرت‌بیریدر، چهره ناپلئون بناپارت نخستین امپراطور فرانسه را در کیفیت یک عکس واقعی شبیه‌سازی کند.

تیمی از کارشناسان بازسازی چهره نیز در سال ۲۰۱۳، به سرپرستی فیلیپ فرُش (Philippe Froesch)، با استفاده از جلوه‌های ویژه سینمایی و نقاب مرگ روبسپیر، چهره وی را به صورت سه بعدی مدل‌سازی کردند.

۲۴۱۲۴۱ کد خبر 1421759

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هوش مصنوعی عکاسی نرم افزار برای خلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی علوی مقدم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خلیل آباد ضمن گرامیداشت هفته معلم و نیز تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: امروز در تناقضی آشکار در دانشگاه‌های آمریکا بدون این که جوانان آزادی خواه و مدافع فلسطین و آرمان فلسطین سلاح سرد و گرمی داشته باشند زن و مردش را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه بعضی از سلبریتی های نان به نرخ روز خور و شبکه‌های معاند فریاد، زن زندگی آزادی صدایی از آنان شنیده نمی‌شود، افزود: همین جا مردم شریف خلیل آباد ضمن حمایت از دانشجویان آزادی خواه آمریکایی بار دیگر حمایت قاطع خودشان را از فلسطین و محور مقاومت اعلام کرده و یقین داریم با نصرت الهی به زودی زود طبق وعده‌ای که امام (ره) دادند اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.

علوی مقدم گفت: بعضی از سلبریتی های معلوم الحال با حمایت و همراهی شبکه‌های معاند که آتش بیار معرکه بودند چقدر علیه این نظام و انقلاب کار کردند و با دستگاه‌های دروغ پراکنی بی بی سی و اینترنشنال علیه این انقلاب لجن پراکنی کردند ولی امروز شاهد بیداری اسلامی همه اقشار در دنیا هستیم.

وی بیداری دانشگاه‌های مختلف کشورهای غربی به خصوص آمریکا که چهره واقعی سردمداران ظالم این کشور را در زمینه آزادی بیان و دموکراسی و مردم داری بیش از پیش به جهانیان نشان داد، گفت: در سال‌های اخیر بعضی از عناصر خود فروخته در داخل همین کشور با حمایت همین آمریکا و اسرائیل به بهانه زن زندگی آزادی، عده‌ای از جوانان و نیروهای مظلوم بسیجی، سپاهی و نظامی و انتظامی حتی بعضی از مردمی که ظاهر متشرع داشتند را با سلاح سرد و گرم به خاک و خون کشیدند که نظام اسلامی با دیده رأفت با آنها برخورد کرد.

امام جمعه موقت خلیل آباد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به بحث بی حجابی و اقدامات نیروی انتظامی در این راستا پرداخت و اظهار کرد: به نظر من مهم‌ترین نشانه‌های دین داری و شعائر دینی حجاب است و لذا دشمن به این یقین رسیده برای این که خانواده را مورد هجمه و حمله قرار دهد باید زن که محور خانه است را بزند و تنها راه آن زدن حجاب زن در جامعه است.

وی افزود: طرح نور با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است و حمایت قاطع خودمان را از این عزیزان اعلام می‌کنیم.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه به وعده صادق و سیلی که به رژیم صهیونیستی داده شد اظهار کرد: آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند لذا از همین جا از این سنگر مقدس نماز جمعه اعلام می‌کنیم اگر مجدد بخواهند نگاهی به ایران و خاک ایران داشته باشند، با دم شیر بازی کرده و به فرمایش رهبری انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و فرزندان غیور این مرز و بوم تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهند کرد.

کد خبر 6095739

دیگر خبرها

  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید