Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@20:33:24 GMT

چرا از سمت چپ سوار هواپیما می‌شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۸۸۳

چرا از سمت چپ سوار هواپیما می‌شویم؟

میلیون‌ها نفر هر سال سوار هواپیما می‌شوند و فرقی نمی‌کند که این مسافر گردش گر، تاجر و یا رئیس جمهور آمریکا است که می‌خواهد سوار هواپیمای مشهور "ایرفورس وان" شود، تقریباً همه آن‌ها باید همیشه از سمت چپ وارد هواپیما شوند. حال فرقی نمی‌کند که هواپیمایی که سوار می‌شوند، بوئینگ است یا ایرباس و یا "رایان‌ایر" Ryanair است یا "ایرفرانس" یا "ایران ایر".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما دلیل این که از سمت چپ سوارهواپیما می‌شویم چیست؟

در پاسخ به این پرسش که دلایل مختلفی عنوان می‌شود.

اول از همه حفظ ایمنی. تقریبا همه کار‌ها از قیبل تعمیر، بارگیری و قسمت چمدان مسافران در سمت راست هواپیما قرار گرفته‌اند و تصور کنید اگر ورودی هواپیما هم در این سمت باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اداره هواپیمایی بریتانیا در پاسخ به پرسشی از سوی روزنامه "دیلی میل" گفته است، وسایل نقلیه زیادی برای بارگیری در سمت راست هواپیما در حال حرکت و تردد هستند و می‌تواند در کار‌ها تداخل ایجاد کند.

برای سوار شدن از سمت چپ هواپیما می‌توان یک دلیل تاریخی را هم بیان کرد. این موضوع برمی‌گردد به زمانی که بیشترین سفر‌ها با کشتی‌ها انجام می‌گرفته است. در آن زمان کشتی‌ها به دلیل محدودیت‌های فنی، همیشه قاعده بود که از سمت چپ پهلو بگیرند. این سنت از آن زمان باقی مانده و به هواپیما میراث رسیده است و مسافران از سمت چپ وارد هواپیما می‌شوند.

البته سوار شدن مسافران از سمت چپ برای خلبان هواپیما هم مزیت‌هایی دارد. از آنجا که صندلی خلبان هم در سمت چپ کابین واقع شده به هنگام نزدیک شدن به موقعیت پارکینگ او می‌تواند موانع احتمالی را تحت کنترل داشته باشد و هواپیما را بهتر به سمت ترمینال هدایت کند.

اما ورود و خروج از سمت چپ هواپیما یک سنت است و نه قانون ثابت.

امروزه ورودی برخی هواپیمای کوچک‌تر مانند Mooney M۲۰ به طور استثنا در سمت راست قرار گرفته است.

احتمالاً برای بیشتر مسافران این موضوع اهمیتی ندارد که از کدام سمت سوار هواپیما شوند. نکته اصلی و مهم این است که هواپیما شما را راحت، سریع و صحیح و سالم به مقصد برساند، چون به هر حال می‌توان از چپ و یا راست پیاده شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هواپیما سوار هواپیما سمت چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی به اراک سفر کرده که غایبان زیادی برای بازی با آلومینیوم در جام حذفی دارد.

علیرضا بیرانوند بعد از باز کردن گچ دستش به این مسابقه نرسید. عالیشاه هفته گذشته مصدوم شد و این بازی را از دست داد. همچنین سعید صادقی به علت سرماخوردگی به اراک نرفت.

در شرایطی که انتظار می‌رفت وحدت حنانوف پس از یک ماه مصدومیت به لیست پرسپولیس برگردد اما نام او در جمع نیمکت نشینان سرخ‌ها نیز وجود ندارد.

پرسپولیس باتوجه به محرومیت دانیال اسماعیلی‌فر از بازی بعدی لیگ برابر سپاهان در صورت آمادگی وحدت می‌تواند روی او حساب کند اما او بازی با آلومینیوم را نیز از دست داد.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • علاقه میلان به جذب تیاگو سانتوس
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم