Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@10:58:50 GMT

زورخانه بین‌المللی همدان پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۴۱۲

زورخانه بین‌المللی همدان پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- کلنگ پروژه زورخانه بین‌المللی همدان در سال ۹۷ زده شد و پس از مدتی وقفه از سال گذشته عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شده است و بنابر اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان این پروژه پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ورزش باستانی و زورخانه‌ای در همدان قدمتی 200 ساله دارد و باستانی‌کاران همدانی در سطح کشور مطرح و دارای عناوین متعددی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان همدان در گذشته‌های دور پهلوانان نامداری همچون فیله همدانی، علی میرزای همدانی و احمدکوه‌کش و در عصر حاضر سیداحمد بطحایی، عبدالله کاظمی روشن، موسی قیاسی و محمد مسچی را به ورزش باستانی و زورخانه‌ای کشور معرفی کرده است.

کلنگ زورخانه بین‌المللی همدان 2 سال پیش زده شد

اما یکی از مشکلات ورزش باستانی همدان نداشتن زورخانه‌ای با ابعاد، امکانات و تجهیزات مناسب برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی بود؛ همین مسئله باعث شد تا احداث یک زورخانه بین‌المللی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در دستور کار متولیان ورزش استان قرار بگیرد.

در سال 97 حمیدرضا حاج‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار خبر از احداث یک زورخانه بین‌الملی در همدان داد.

خبرهای ورزشی بوشهر| سالن ورزش زورخانه‌ای بوشهر در هفته دولت افتتاح می‌شودنوع جدید ورزش‌های زورخانه‌‌ای توسط ورزشکاران البرزی رونمایی می‌شود+فیلم1000 نفر در رشته ورزش های زورخانه‌ای در البرز فعالیت می‌کنند + تصاویر


دیری نپایید که در شهریور سال 97 همزمان با عید غدیر، کلنگ این زورخانه با حضور نیکبخت استاندار وقت، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس و رسول منعم، مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان و نیز جمعی از مسئولان همدان در زمینی به متراژ 650 مترمربع و اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال زده شد که بخش عمده اعتبار آن از محل اعتبارات ملی تامین می‌شد.

 کوچک بودن زمین پروژه، عملیات اجرایی را به تعویق انداخت

اما پس از کلنگ‌زنی پروژه نزدیک به 5 ماه هیچگونه عملیات اجرایی در محل پروژه اتفاق نیافتاد که پس از پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در آن برهه و گفت وگو با مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان مشخص شد زمین 650 متری که به این پروژه اختصاص یافته است، کفاف احداث فضاهای جانبی پروژه از جمله خوابگاه و جایگاه تماشاچیان را نمی‌داد. ( حال چرا قبل از کلنگ‌زنی پروژه این موارد در نظر گرفته نشده بود و چه اصراری بود که گلنگ این پروژه قبل از حل و رفع این موارد زده شود، بماند)

شهرداری به کمک زورخانه بین‌المللی همدان آمد

زمینی که قرار بود زورخانه بین‌المللی همدان در آن احداث شود متعلق به شهرداری همدان بود و پس از معطلی چند ماهه پروژه، با رایزنی مسئولان و مساعدت شهردار همدان به ابعاد این زمین اضافه شد و متراژ آن به 2 هزار و 350 متر مربع رسید.

با اینحال عمر مدیریت نیکبخت استاندار همدان و رسول منعم مدیرکل وقت ورزش و جوانان به شروع عملیات اجرایی پروژه کفاف نداد. اما با حضور شاهرخی به عنوان استاندار و محسن جهانشیر به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان بخشی از عملیات عمرانی پروژه انجام شده و کارگاه آن فعال است.

ابعاد و حجم عملیاتی پروژه در سطح کشور بی‌نظیر است

مدیرکل ورزش و جوانان استان، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که پروژه زورخانه بین‌المللی همدان گس از افتتاح به مجهزترین، بزرگترین و مهم‌ترین زورخانه کشور تبدیل می‌شود، اظهار داشت: حجم عملیاتی این پروژه و تاسیسات جانبی آن در سطح کشور بی‌نظیر است.

محسن جهانشیر افزود: پس از چندی وقفه، عملیات اجرایی زورخانه بین‌المللی همدان از سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به این که پیمانکار پروژه از پیمانکاران خبره و باسابقه پروژه‌های ورزشی است، گفت: این پیمانکار سابقه اجرای پروژه استخر و زورخانه مریانج را در کارنامه خود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که فندانسیون پروژه کامل شده است گفت: 90 درصد اسکلت نیز آماده شده و ستون‌ها پای کار آمده است  و به امید خدا پس از دهه اول محرم اسکلت پروژه را برپا می‌کنیم.

جهانشیر تصریح کرد: اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده، 80 میلیارد ریال است.

افتتاح پروژه در پایان سال 1400

وی با بیان این که اعتباری که امسال به این پروژه اختصاص یافته 20 میلیارد ریال است تاکید کرد: در نظر داریم اعتباری هم از محل اختصاص 27 صدم درصد ارزش افزوده، امسال به پروژه زورخانه بین‌المللی همدان اختصاص دهیم تا در کار پیشرفت خوبی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در پاسخ به این سوال که پروژه زورخانه بین‌المللی همدان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم این پروژه تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

انتهای‌پیام/747/ی

R41405/P/S6,75/CT7 بیشتر بخوانید... «پهلوانان در قاب»؛ ۳۹ نقطه مشهد پذیرای اکران المان پیشکسوتان زورخانه‌ای شدند برگزاری مراسم روز ملی فرهنگ پهلوانی/ حضور بانوان در زورخانه و غیبت سلطانی‌فر + عکس روایت تسنیم از بی‌مهری به ورزش زورخانه‌ای کاشان/ پهلوانان ‌بیمه‌ ندارند + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... «پهلوانان در قاب»؛ ۳۹ نقطه مشهد پذیرای اکران المان پیشکسوتان زورخانه‌ای شدند برگزاری مراسم روز ملی فرهنگ پهلوانی/ حضور بانوان در زورخانه و غیبت سلطانی‌فر + عکس روایت تسنیم از بی‌مهری به ورزش زورخانه‌ای کاشان/ پهلوانان ‌بیمه‌ ندارند + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۲ اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند ۳ گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ شهرداری سنندج برای حفظ بنای تاریخی پای کار آمد/ "حمام شیشه" مرمت می‌شود ۴ روایت تسنیم از علل کاهش ازدواج در اردستان؛ شرایط دست و پا گیر ازدواج را سخت کرده است ۵ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۶ برگزاری مراسم‌های آیینی ایام محرم در نطنز ممنوع است/توزیع نذورات تنها در قالب بسته‌های معیشتی ۷ شیوع کرونا به ۱۵۰۰ کارگاه اقتصادی در استان گیلان خسارت زد ۸ گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! مهمترین اخبار استانها دغدغه بچه هیئتی‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم / رعایت اصول بهداشت‌ یک واجب "عقلی و شرعی" است + فیلم برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ گزارش|روایت تسنیم از مصائب بیماران کلیوی / هزینه‌هایی که در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند لرستان| هیچ غار جدیدی در کوهدشت کشف نشده است مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم تاکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه زورخانه بین المللی همدان مدیرکل ورزش و جوانان استان روایت تسنیم بهره برداری عملیات اجرایی زورخانه ای پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری در قالب پویش‌های امید و افتخار گفت: تاکنون در قالب این پویش، ۱۲۶۷ پروژه در سطح مناطق با اعتبار ۱۰.۵ همت به بهره‌برداری رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهری شهرداری منطقه 15 که در قالب صد و نوزدهمین پویش «امید و افتخار» برگزار شد، اظهار کرد: منطقه 15 یکی از مناطق بالای جدول در رده‌بندی مناطق 22‌گانه و جزو مناطقی است که خدمت روزافزونی نسبت به سنوات گذشته به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بودجه مناطق شهر تهران از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری (سال 1400) تاکنون تقریبا 5 برابر شده است، افزود: امسال نیز به همت شورای شهر تهران، بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان در سطح مناطق پروژه اجرایی شده است. به این ترتیب مدیریت شهری همت خود را برای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان تهرانی جذب کرده است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، تصریح کرد: 480 هزار تن آسفالت در سال 1400 در سطح مناطق 22‌گانه تهران توزیع شده بود این در حالی است که در سال گذشته تنها در منطقه 15، 101 هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده است و در سطح کل مناطق نیز یک میلیون و 600 هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده است.

شعبانی با بیان اینکه این اقدامات نشان می‌دهد در شهر تهران جای کار بسیار وجود دارد و با توجه به اینکه بودجه ما نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده باید در سطح مناطق 10 برابر خدمت افزایش پیدا کند، گفت: امروز تنها در سطح منطقه 15، 150 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد در حالی که تاکنون در قالب پویش‌های امید و افتخار 1267 پروژه در سطح مناطق با اعتبار 10.5 همت به بهره‌برداری رسیده است. امروز مناطق 22‌گانه تهران بالاترین پیشرفت فیزیکی به لحاظ کار اجرایی را تجربه می‌کند.

بهره‌برداری از 150 پروژه در منطقه 15 با اعتبار 824 میلیاردی

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در پروژه‌های طرح «من شهردارم» 1088 پروژه از طریق رای مردم اجرایی شده است، گفت: از این تعداد پروژه تنها 9 پروژه که با مشکل تملکی مواجه بود به صورت کامل اجرایی نشده و مابقی پروژه‌ها تحویل شهروندان تهرانی شده است. قطعا شأن مردم تهران بالاتر از این حجم از خدمت است و باید ارائه خدمات به آنها به گونه‌ای افزایش پیدا کند که همراه با جلب رضایت آنها باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیل شدن پایانه قدیم شرق تهران تا پاییز سال جاری
  • پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد
  • پایانه قدیم شرق تهران نعطیل می‌شود/ جزییات
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • پیشتازی قزوین در مولدسازی دارایی‌های مازاد
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • بهره‌برداری از ۴ بازار میوه در اصفهان تا پایان تابستان ۱۴۰۳
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد