Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود بیماری کرونا برگزاری آئین‌های مذهبی محرم با الزاماتی همراه است و قطعاً در این میان پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، حفظ سلامت و صیانت از جان انسان‌ها، واجب است و در احکام شرعی، تکلیف انکارناپذیر به شمار می‌رود، دفع ضرر محتمل و حفظ جان، از قواعد و مسائل فقهی است که همه فقهای بزرگ شیعه نسبت به آن اظهارنظر داشته و به وجوب آن فتوا داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینک در آستانه محرم‌الحرام و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) قرار داریم و به رسم همه‌ساله آماده برگزاری آئین‌ها و مراسم تعزیت و عزاداری هستیم، از سوی دیگر شدت فراگیری ویروس کرونا و تهدید جدی آن نسبت به جان و سلامت انسان‌ها مسئله‌ساز شده است.

برگزاری بدون قید و شرط آئین‌ها و عزاداری در شرایط کرونایی، دور از منطق است و از سوی دیگر خاموش کردن این چراغ هم مخالف با حکمت الهی و مغایر عرف و عادت واره‌های اجتماعی شیعیان است؛ پس باید به آئین‌هایی فکر کنیم که ضمن رعایت مقررات و توصیه‌های بهداشتی، برنامه‌های مذهبی و عزاداری نیز اقامه شود.

برگزاری مراسم‌های آیینی ایام محرم در نطنز ممنوع است/توزیع نذورات تنها در قالب بسته‌های معیشتینظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حکم شرعی اجرای نذورات در ماه محرم

تا قبل از شیوع این ویروس منحوس، برگزاری مراسم‌های مذهبی و آئینی به‌صورت عادی و برگرفته از اعتقادات، در جریان بوده اما با انتشار بیماری کرونا این روند با مخاطره مواجه شده است. برقراری تعادل میان انجام مراسم‌ها، آئین‌ها و فرائض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان در زمان وقوع بیماری‌های همه‌گیر در دنیا یکی از حساس‌ترین موضوعات پیش روی تصمیم‌گیران بوده که نیازمند تأمل و تدابیر ویژه‌ای است.

جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل ماهیت و نوع نظام حاکم، از این موضوع مستثنی نبوده و پس از شیوع بیماری کرونا همواره یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان نحوه و چگونگی ادای فرائض دینی و مذهبی بوده و هست.

اگرچه تدبیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب نسبت به این مهم، دشواری این مسیر را آسان کرده است اما تعامل، همکاری و هماهنگی حوزه دینی متأثر از تفکر ناب مذهب شیعه نیز در نوع خود بی‌نظیر و مثال‌زدنی است و جا دارد در دوران فراغت از این بیماری، نگاه مترقی مذهب شیعه در دوران کرونا برای جهانیان تبیین شود.

تقارن شیوع ویروس کووید 19 با ایام ماه مبارک رمضان و همراهی و همدلی متولیان برگزاری مراسم‌های این ماه به‌ویژه لیالی قدر تجربه‌هایی گران‌بها برای مسئولان و برگزارکنندگان بر جای گذاشت که به دلیل آثار مثبت برجا مانده، مبنای تصمیم‌گیری در زمینه برنامه‌های مذهبی دیگر از جمله برپایی نماز‌های جماعت در مساجد و نماز‌های جمعه بوده است.

 در پیش بودن ایام محرم و صفر که از اهمیت و ویژگی خاصی در قاموس ایرانیان برخوردار است، بار دیگر موجب شد تا دست‌اندرکاران شرایط شیوع و ابتلا و چگونگی برگزاری مراسم‌های محرم و صفر را با همفکری و مشورت نهاد‌های متولی بررسی و نسبت به در نظر گرفتن چارچوب‌ها و قواعدی برای برگزاری مراسمی باشکوه و همراه با رعایت نکات بهداشتی، رهنمون سازد.

در همین راستا با تلاش متولیان امور مذهبی در کشور و همچنین تلاش ستاد ملی کرونا، دستورالعمل‌های ویژه 2 ماه محرم و صفر نهایی و به تمامی استان‌ها ابلاغ شد.

 دستورالعمل‌هایی که دربردارنده رعایت دقیق نکات بهداشتی همراه با برخی محدودیت‌ها و ارائه پاره‌ای پیشنهادات همراه با لزوم گرفتن تعهدات لازم از برگزارکننده مراسم است.

برپایی آئین‌های عزاداری در مساجد استان سمنان ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آئین‌های عزاداری ماه محرم در این استان گفت: برپایی آئین‌های عزاداری در مساجد استان سمنان ممنوع است.

حبیب‌الله خجسته پور اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام محرم و صفر انجام‌شده است و دستورالعمل‌های ابلاغی لازم در سراسر استان به برپاکنندگان مراسم ویژه محرم و صفر ارسال‌شده است.

برپایی نماز جمعه و جماعت در مناطق قرمز و نارنجی استان سمنان ممنوع است

وی گفت: بر این اساس برپایی نماز جمعه و جماعت در سراسر استان سمنان اعم از مناطق روستایی و شهری که بر اساس رنگ‌بندی شیوع کرونا در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند؛ ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان برپایی نماز جمعه و جماعت را تنها در مناطقی از استان که در وضعیت سفید و زرد قرار دارند؛ بلامانع اعلام کرد و افزود: در این مناطق نیز باید تمام پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی رعایت شود.

خجسته پور عنوان کرد: در مناطقی از استان سمنان که به لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط سفید و زرد قرار دارند نیز برپایی مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری در بین، قبل و بعد از نماز جمعه و جماعات ممنوع است.

لزوم پیروی همگان از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا

وی با اشاره به اهمیت رعایت الزامات بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر تأکید کرد: برپایی آئین‌های عزاداری در داخل مساجد سراسر استان سمنان ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر لزوم همراهی و همکاری عموم مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: همه باید تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باشند تا هر چه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد.

هیئت‌ها و حسینه ها فقط در فضای باز مراسم عزاداری محرم را برگزار می‌کنند/ لزوم ورود عزاداران حسینی به رزمایش مواسات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امسال عزاداری‌های ماه محرم و صفر با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا با شرایط خاص همراه با گرفتن تعهد از مسئول برگزاری مراسم، اجرا می‌شود.

لزوم مراجعه هیئت‌های مذهبی به سایت بیرق

حجت‌الاسلام علی شکری اظهار داشت: امسال در شرایطی که کرونا بسیاری از مناسبات اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، طبق دستورالعمل‌های ویژه بهداشتی و فقط در فضای باز برگزار می‌شود و هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجدی که قصد برگزاری این مراسم را دارند باید با مراجعه به سایت بیرق، ضمن ثبت‌نام و پر کردن فرم‌های مربوطه با دریافت کد رهگیری به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها مراجعه و تعهدنامه برگزاری مراسم را همراه با معرفی همیار سلامت هیئت خود، امضا کنند.

برگزاری مراسم‌های عزاداری فقط در فضاهای باز؛ طول مدت عزاداری بیشتر از 2 ساعت نخواهد بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌ها و مجموعه‌های مذهبی باید در رعایت توصیه‌های بهداشتی و مقابله با کرونا، پیشگام باشند، افزود: عزاداری‌ها به‌هیچ‌وجه در فضای بسته برگزار نخواهد شد و تنها اماکنی اجازه برگزاری مراسم را خواهند داشت که از فضای صحن مساجد یا حسینیه‌ها و دیگر فضاهای باز استفاده می‌کنند؛ همچنین مدت‌زمان برگزار مراسم نیز نباید از 2 ساعت بیشتر باشد.

طبخ و توزیع پذیرایی در مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری، ممنوع است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان طبخ و توزیع پذیرایی را در هیئت‌های مذهبی ممنوع دانست و تأکید کرد: درخواست جدی ما از برگزارکنندگان آئین‌های حسینی این است که به‌طورجدی از طبخ و توزیع پذیرایی و نذوراتی که به‌صورت غذا هستند پرهیز کنند. تنها استثناء در این رابطه موقوفاتی‌ هستند که نیت واقف باید اجرا شود و به هیچ‌وجهی راه جایگزین و استفاده از موقوفه در محل دیگر نباشد که در این صورت نیز باید مراتب به اطلاع سازمان تبلیغات اسلامی برسد و با حضور نماینده بهداشت، اقدام به طبخ و پخت غذا طبق دستورالعمل‌های مصوب ستاد ملی کرونا کنند و در چند نقطه مشخص توزیع کنند.

حرکت دسته‌های عزاداری از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر ممنوع است؛ اجتماعات روز عاشورا و آئین نخل گردانی برگزار نمی‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری مراسم‌های دسته روی در ایام محرم نیز عنوان کرد: دسته روی و حرکت هیئات از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر انجام نمی‌شود؛ همچنین برگزاری اجتماعات ویژه محرم به‌ویژه در روز عاشورا و آئین نخل گردانی در برخی شهرها و روستاهای استان ممنوع است. در همین راستا حمل علامت، طوق نیز ممنوع خواهد بود.

وی افزود: هیئت‌ها و تکایا می‌توانند با استفاده از فضای باز برگزاری مراسم اقدام به سینه‌زنی و زنجیرزنی البته با زنجیر شخصی و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی کنند.

ورود هیئت‌ها به رزمایش مواسات و توزیع اقلام و بسته‌های غذایی خشک

شکری با بیان اینکه هیئت‌ها می‌توانند نذورات خود را در قالب‌های دیگر ارائه کنند؛ یادآور شد: نذورات می‌تواند چه به‌صورت نقدی و چه در قالب بسته‌های غذایی خشک و کالا، در اختیار نیازمندان و افراد کم‌بضاعت قرار بگیرد که در همین رابطه قرارگاه‌های مردمی مواسات و کمک مؤمنانه با فرماندهی ائمه جمعه و همکاری سپاه و بسیج آمادگی دریافت وجوهات و اقلام ضروری را دارند.

اعزام مبلغان بومی شهرستان‌ها در 2 ماه محرم و صفر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اعزام سخنرانان و مبلغان در 2 ماه محرم و صفر نیز عنوان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا، مرکز اعزام مبلغان و دفتر تبلیغات اسلامی، تنها مبلغانی را به شهرستان‌ها اعزام می‌کنند که بومی آن شهرستان هستند و در این صورت هر روحانی فقط در شهرستان خود به تبلیغ شعائر حسینی می‌پردازد؛ به‌طوری‌که مبلغان می‌توانند از سه قالب منبرهای سنتی، منبرهای مجازی و حضور فعال در رزمایش مواسات برای انتقال مفاهیم دینی استفاده کنند.

آنچه مسلم است زنده نگهداشتن محرم و حادثه عظیم عاشورا به‌عنوان نقطه عطف تاریخ اسلام و همه پیروان اهل‌بیت (ع) امری لازم و ضروری است. به‌هرحال امید است با تبیین و تحقق همبستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در ایام ماه محرم، مجموعه‌ها و هیئت‌های مذهبی به سراغ ایده و طرح‌های نو در ابعاد گوناگون و زوایای مختلف نهضت حسینی بروند و در حقیقت سایه تهدید کرونا بر سر عزاداری محرم را به فرصتی ویژه جهت اجرای طرح‌های جدید و اثرگذار تبدیل کنند.

 در این بین پرواضح است که محرم را می‌توان به خانه‌ها نیز برد به‌طوری‌که این اقدام کودکان و خانواده‌ها را با اهداف قیام عاشورا برای ارتقای معرفت و آگاهی و ایجاد شعور حسینی در خانواده‌ها آشنا می‌کند.

یقیناً بیرق محرم و چراغ مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حتی با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا هم خاموش نخواهد شد؛ آئین‌هایی که برکت و دستاوردها و رویش‌های آن برای عاشقان اهل‌بیت (ع) بسیار ملموس است و به‌طور قطع عزاداری‌های پیش‌رو در 2 ماه محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، جلوه‌های زیبایی از شور و شعور حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

انتظار می‌رود مجموعه‌های مذهبی همچون گذشته روحیه همراهی و پیروی خود از ولایت‌فقیه، مراجع تقلید و همچنین تدابیر ستاد ملی کرونا را به نمایش بگذارند و خردورزی و تعقل که بی‌تردید از ارکان عزاداری مکتب شیعه است را به همگان اثبات کنند.

پویش‌هایی همچون نذر ماسک، توزیع اقلام غذایی خشک و بسته‌های معیشتی و همچنین توجه بیش‌ازپیش به روضه‌های خانگی و خانوادگی البته با رعایت تمامی ملاحظات بهداشتی نیز از جمله موضوعاتی است که سعی وافر هیئت‌ها و حسینیه‌ها را می‌طلبد‌؛ باشد که مورد رضایت صاحب‌عزای واقعی، حضرت ولی‌عصر (عج) قرار گیرد.

گزارش از مسعود کریمی

انتهای پیام/363/ ع

R41366/P/S6,64/CT6 بیشتر بخوانید... نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حکم شرعی اجرای نذورات در ماه محرم زنجان| رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم توطئه دشمنان را خنثی می‌کند امام جمعه یاسوج: آیین‌های عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حکم شرعی اجرای نذورات در ماه محرم زنجان| رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم توطئه دشمنان را خنثی می‌کند امام جمعه یاسوج: آیین‌های عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۲ اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند ۳ گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ شهرداری سنندج برای حفظ بنای تاریخی پای کار آمد/ "حمام شیشه" مرمت می‌شود ۴ روایت تسنیم از علل کاهش ازدواج در اردستان؛ شرایط دست و پا گیر ازدواج را سخت کرده است ۵ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۶ برگزاری مراسم‌های آیینی ایام محرم در نطنز ممنوع است/توزیع نذورات تنها در قالب بسته‌های معیشتی ۷ شیوع کرونا به ۱۵۰۰ کارگاه اقتصادی در استان گیلان خسارت زد ۸ گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! مهمترین اخبار استانها دغدغه بچه هیئتی‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم / رعایت اصول بهداشت‌ یک واجب "عقلی و شرعی" است + فیلم برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ گزارش|روایت تسنیم از مصائب بیماران کلیوی / هزینه‌هایی که در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند لرستان| هیچ غار جدیدی در کوهدشت کشف نشده است مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم تاکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی استان سمنان رعایت پروتکل های بهداشتی دستورالعمل های بهداشتی استان سمنان ممنوع برگزاری مراسم آئین های عزاداری مقابله با کرونا ماه محرم و صفر مراسم عزاداری دستورالعمل ها بیماری کرونا عزاداری محرم برپایی نماز نماز جمعه ماه محرم شیوع ویروس ایام محرم هیئت ها آیت الله ستاد ملی آئین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

ایسنا/سمنان مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان از آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد در سال جدید خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر در زندان های استان سمنان  ۷۹ زندانی جرائم غیر عمد که ۸ نفر زن و ۷۱ نفر مرد هستند، که ستاد دیه استان در تلاش است تا زمینه آزادی این افراد را فراهم کند.

امید کهربایی  مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان ۶ اردیبهشت ماه در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، اظهار کرد: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 
مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید بر تلاش همه مسئولین ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان، افزود: تلاش در راستای رفع مشکل زندانیان جرائم غیر عمد باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آن باشیم که زندانیان جرائم غیر عمد در زندان باقی نمانند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)