Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فاصله‌گذاری کنکور سراسری ۹۹ برای رفع نگرانی داوطلبان، از یک متر و ۶۰ سانتی‌متر به یک متر و ۸۰ سانتی‌متر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه آزادگان که در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: بحث فاصله گذاری یک مقدار تعدیل و ظرفیت فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌ها افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفت که فاصله گذاری صندلی ها از یک متر و ۶۰ سانتی متر به یک متر و ۸۰ سانتی متر افزایش یابد.

وزیر علوم افزود: با توجه به اینکه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رضایت ۹۱ درصدی از رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند، مقرر شد فاصله گذاری توافق شده یک متر و ۸۰ سانتی متر اعمال شود.

وی همچنین درباره ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۹۹ خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ۹۹ مانند سال گذشته خواهد بود، اما مهمترین اشکال عده ای که پشت کنکور می مانند، متراکم شدن در علوم تجربی است.

وزیر علوم افزود: ظرفیت رشته های علوم تجربی به اندازه تعداد داوطلبان نیست، اما در سایر گروه های آموزشی هر داوطلبی که حداقل نمره را کسب کند، پذیرفته می شود.

غلامی با تاکید دوباره بر ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی نمی توانند و نمی خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند، برای ثبت نام در پذیرش بدون آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

غلامی تاکید کرد: پذیرش بدون آزمون، اکثر دانشگاه های شهرستان ها را شامل می شود و بدون شرکت در آزمون، می توانند انتخاب رشته کنند.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری از ۲۹ مرداد تا اول شهریور ماه برگزار می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/00378w

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فاصله گذاری کنکور سراسری فاصله گذاری سانتی متر وزیر علوم یک متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کنندگان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند. در این مرحله، دانش آموزان سال تحصیلی جاری صرفا می‌توانند مشخصات هویتی خود را بررسی و تایید کنند. ثبت‌نام آزمون‌های نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ برای ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی پس از مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
گفتنی است پیش از این محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفته بود: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار داوطلب به سامانه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی مراجعه کرده‌اند که حدود ۶۰۰ نفر اعلام مغایرت و مابقی سوابق خود را تایید کرده‌اند. زارعی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: ۵۰ درصد آزمون سراسری از سابقه
تحصیلی در پایه دوازدهم محاسبه می‌شود که شامل تاثیر نمرات دروس عمومی و اختصاصی است که از طریق آزمون نهایی خرداد سال جاری تولید می‌شود. زارعی گفت: داوطلبانی که پیش‌تر از سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده‌اند نیز همه آزمون‌های نهایی آنها به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است