Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کاربران وی چت در آمریکا به دلیل نگرانی از احتمال حذف شدن این اپلیکیشن از فروشگاههای دانلود برنامه، به نصب این برنامه پرداختند. سایر کاربران به خصوص کاربران چینی گزینه های دیگری مانند سیگنال را که متعلق به بنیاد سیگنال است، دانلود کرده اند.

 دونالد ترامپ جمعه گذشته فرمانی را امضا کرد که از ۴۵ روز دیگر به اجرا گذاشته می شود و عرضه اپلیکیشن وی چت در فروشگاههای برنامه اپل و گوگل را ممنوع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چت نقش محوری در زندگی دیجیتالی شهروندان چینی دارد و بیش از یک میلیارد نفر جمعیت چین از این برنامه برای خرید، پرداخت پول، ارسال ایمیل، وب گردی و تمامی اشکال ارتباطات تجاری و شخصی استفاده می کنند. بسیاری از چینیها از شماره تلفن یا ایمیل استفاده نمی کنند. کسانی که به چین سفر می کنند، ناچارند برنامه وی چت را دانلود کنند در غیر این صورت ممکن است نتوانند پول خریدهای کوچک را پرداخت کنند.

طبق گزارش سنسور تاور، دانلود اپلیکیشن وی چت در آمریکا در مدت شش روز گذشته نسبت به هفته پیش که هنوز ممنوعیت آمریکا اعلام نشده بود، ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است. دانلود اپلیکیشن سیگنال در آمریکا ۳۰ درصد و در چین ۹۰ درصد جهش پیدا کرده است.

استفانی چان، استراتژیست موبایل اینسایت در سنسور تاور به رویترز گفت: مزیت اپلیکیشن سیگنال این است که رمزنگاری قوی دارد.

کاربران وی چت همچنین به اپلیکیشن پیام رسان کیوکیو (QQ) که آن هم متعلق به تنسنت هولدینگز است، روی آورده اند زیرا شامل ممنوعیت آمریکا نشده است. دانلود این برنامه در آمریکا طی هفته گذشته سه برابر شد.

برخی از مهاجران چینی و کارشناسان نگران هستند که ممنوعیت وی چت در آمریکا باعث قطع ارتباط آنها با دوستان و خانواده شان در چین شود که در آنجا اکثر برنامه های پیام رسان محبوب آمریکایی نظیر فیس بوک، واتساپ و تلگرم از سوی دولت چین مسدود شده اند.

هنوز معلوم نیست دولت آمریکا در اواسط سپتامبر چگونه ممنوعیت وی چت را به اجرا خواهد گذاشت. ممکن است به اپل و گوگل دستور داده شود وی چت را از فروشگاه برنامه خود حذف کنند یا امکان دسترسی به این برنامه ها برای کاربران آمریکایی متوقف شود و یا دیگر بروزرسانی آنها را دریافت نکنند.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از کاربران در آمریکا اعلام کرده اند قصد دارد با استفاده از VPN به استفاده از وی چت ادامه دهند.

پربیننده ترین قیمت لپ تاپ‌ لمسی در بازار +جدول گران قیمت‌ترین موبایل چند؟ +جدول صرافی‌ها حق خرید و فروش ارز دیجیتال را ندارند دولت آمریکا و حاکمیت بر اپلیکیشن تیک تاک گران‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین شبکه اجتماعی آمریکا دونالد ترامپ کاربران وی چت اپلیکشن تیک تاک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از آموزگارانی که اندیشیدن را آموزش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی به مناسبت هفته معلم با تاکید بر اینکه معلمی، آغازی بی پایان است؛ نوشت: بزرگان درست گفته اند که "بهترینِ مردم، معلم می‌شوند"؛ آموزگارانی انسان و ساز و فردا پرداز.

وی در ادامه یادداشت با اشاره به اینکه شناختی که از جاده علم و عقل عبور می‌کند؛ انسان را به سرزمین دانایی، رهنمون می‌سازد و این همان چیزی است که لازمه ساختن یک جامعه بانشاط و آگاه برای نیکو زیستن است؛ آورده است: آموزگارانی که راه تعلیم و تربیت را هموار و جان تشنگان را به دریای معرفت، سیراب می‌نمایند سزاوار ستایش و قدرشناسی هستند.

اول معلم خلقت، همان خداوندی است که در سوره عَلق فرمود: "بخوان به نام پروردگارت، همان کس که به وسیله قلم آموخت"؛ پس بدانیم که جایگاه والا و ارفعی دارند مدرسانِ نازنین ما.

بلا شک، انعکاس ذهن پویا و خلاقِ معلمان است که در جامعه آینده ما متبلور می‌گردد؛ معلمی که کردار و رفتارش مصداق درس‌ها و توصیه‌هایش باشد دانش آموزانی شایسته، شهروندانی مسئول و با اخلاق و مردمانی قانونمدار تحویل جامعه خواهد داد.

معلمانِ عزیزمان، خالصانه "آموختن" را برای جوانه‌های زندگی معنا می‌کنند؛ دانش آموزانی که ریشه در نگاه معلمان گرانقدر این مرز و بوم دارند بی‌گمان، میوه شیرین و ماندگارِ انسانیت خواهند داد.

پوشیده نیست هنگامی سپری پولادین در برابر کژی‌ها و کژکارکردی‌ها بنا می‌شود که شما مشعل دارانِ راستی و درستی، فضائل اخلاقی را بسط، جامعه سلامت محور را ارتقا داده و خِرد و اندیشه را غنی می‌سازید؛ آنگاه با اخلاق زیستن، بهروزی و شادابی در اجتماع نهادینه می‌شود.

ما خادمان عرصه انتظام و امنیت راه را برای حضور بی‌دغدغه معلمان و دانش آموزان در حوزه‌های آموزشی، هموار کرده و ایمان داریم معلمی که اندیشیدن را آموزش دهد و نه اندیشه‌ها را، تا ابد در تاریخ جاری و الهام بخش است و این آموزه‌ها و افکار پا به پای کودکان بالنده و جاودانه می‌شوند.

تکریم و تعظیم بر شما که مهرتان از خورشید تابنده تر است؛ آنگونه که حقایق را از سایه برون آورده و متلالو کرده و امید را می‌پرورانید؛ عشق و ذوقتان به آینده‌سازان ایران زمین مانا و پاینده.

مام وطن به داشتنِ نازنین معلمانی، چون شما که جوهر وجودتان با مهر سرشته شده و خود را وقف فرزندان این دیار کرده اید، می‌بالد.

کد خبر 6094084

دیگر خبرها

  • قدردانی از آموزگارانی که اندیشیدن را آموزش می‌دهند
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد