Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:39:59 GMT

عرضه بدون محدودیت گوشت مرغ طی ایام محرم در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۲۲۴

عرضه بدون محدودیت گوشت مرغ طی ایام محرم در مازندران

محمد جعفری گفت: در ایام محرم هیات‌ها هرگونه درخواستی در خصوص تهیه مرغ داشته باشند ما استقبال خواهیم کرد و هیچ محدودیتی در بحث مرغ در مازندران نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه ویروس کرونا به مشاغل ضربه زده به همین دلیل بحث کمک مومنانه را داشتیم، اظهار کرد: در مرحله اول 500 تن گوشت مرغ را برای رزمایش تخصیص دادیم و  برای مرحله دوم هم آماده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: حدود ۱۰۰ بسته معیشتی توسط همکاران ما به ارزش ۳۰ میلیون تومان، در مرحله دوم از این رزمایش به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا اهدا خواهد شد.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه کاهش ناگهانی قیمت مرغ در پی شیوع ویروس کرونا از مشکلات ما بود، خاطرنشان کرد: بیش از ۸ هزار تن مرغ آماده طبخ به ارزش ۹۱ میلیارد تومان خریداری شد و پول مرغداران را دادیم و همچنین بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن ذخیره مرغ داریم.
 
جعفری تصریح کرد: در ایام محرم هیات‌ها هرگونه درخواستی در خصوص تهیه مرغ داشته باشند ما استقبال خواهیم کرد و هیچ محدودیتی در بحث مرغ نداریم و گوشت گوساله حدود ۵۰۰ تن ذخیره شده است که از قیمت ۴۰ الی ۶۰ هزار تومان را خواهیم داشت.
 
وی تاکید کرد: در ایام محرم امسال با توجه به شیوع کرونا، نذورات به سمت کمک مومنانه سوق داده شود.
 
جعفری با بیان اینکه ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی دپو شده داریم که نیاز به ترخیص از بنادر دارد، گفت: از اول سال تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن نهاده ترخیص شد.
 
وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل مرغداران نیاز به تسهیل فرآیند ترخیص نهاده دامی در استان نیاز داریم، تصریح کرد: بر طبق قیمت‌گذاری مرغ قرار نیست نهاده‌های دامی تحت تاثیر قرار بگیرند.
 
جعفری بیان کرد: در تیر ماه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی کردیم و به ۲۰ استان دیگر مرغ می‌فرستیم و رتبه برتر تولید مرغ در کشور را داریم ولی چون هزینه تولید بالا است مرغ فراتر از قیمت دولتی که ۱۵ هزار تومان است به‌فروش می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه ما مشکل نهاده نداریم، گفت: بخشی از قیمت‌ها دست واسطه است، برخی از مرغداران ما سرمایه در گردش ندارند و همچنین یک عده واسطه پول می‌دهند گوشت را می‌خرند و قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.
 
جعفری افزود: ما خودمان آمادگی خریداری مرغ را از مرغداران داریم ولی استقبال به طرف واسطه‌ها است به همین دلیل نیاز به بازرسی جدی و نظارت در این حوزه داریم و اعتقاد دارم دولت در ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری کرده است باید طبق همین روال جلو برویم.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران خاطرنشان کرد: قبول داریم که مردم متحمل فشار ناشی از افزایش قیمت مرغ هستند، امیدواریم ستاد تنظیم بازار نظارت‌ها را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری با بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه از افزایش ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدعباس حسینی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود، اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد مازندران بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و ۸۶۴ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شود تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار عرضه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بود که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در مازندران خواهیم بود.

کد خبر 748816

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران