Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:58:58 GMT

کشف ۲۴ میلیارد ریال ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۳۰۹

کشف ۲۴ میلیارد ریال ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از کشف بیش از ۲۴ میلیارد ریال ارز از قاچاقچیان و دستگیری دو متهم توسط پلیس فرودگاه شیراز خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار حسن مهری  گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکارانم در پلیس فرودگاه شیراز به دو  مسافر خروجی به مقصد دوبی مشکوک شدند و در بازرسی از وسایل همراه آن ها انواع ارزهای خارجی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با همکاری پلیس فرودگاه پس از کشف ارز قاچاق از وسایل آن ها در نهایت پرونده در خصوص هر دو متهم دستگیر شده برای بررسی بیشتر تشکیل شد و به همراه ارز و کالای قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.   

کشف ۳۶ دستگاه "هش برد" قاچاق

مهری با اشاره به دیگر اقدام ارزنده پلیس فرودگاه شیراز در کشف کالای قاچاق (برد ماینر) در عملیات مشترک با پلیس امنیت اقتصادی گفت: در پی رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی توسط پلیس فرودگاه شیراز دو کارتن حاوی ۳۶ دستگاه هش برد (هسته اصلی دستگاه ارز دیجیتال) به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف و ضبط شد.

وی در خصوص جزئیات این کشف اظهارکرد: پس از اطلاع از اینکه افرادی قصد انتقال قطعات ماینر از شیراز به مقصد یاسوج را دارند با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی استان فارس و مقام قضایی موضوع در دستور کار پلیس فرودگاه شیراز قرار می گیرد.

مهری افزود: دو اکیپ از کارکنان متبحر هر دو پلیس با رصد مسیر حرکت خودرو به ماموریت اعزام می شوند و با انجام اقدامات تامینی و مراقبتی اقدام به توقف خودرو می کنند که راننده بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار می کند و پس از طی مسافتی کوتاه در نهایت با هوشیاری پلیس، خودرو متوقف و متهم دستگیر می شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود هرگونه مدارک مثبته گمرکی و قانونی، کالاهای مکشوفه به ظن قاچاق توقیف و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پليس فرودگاه ارز قاچاق ناجا پلیس فرودگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف شمش‌های قاچاق در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

او گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد