Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:01:12 GMT

تفاوت دو آبرامز؛ از زمین تا آسمان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۴۴۳

تفاوت دو آبرامز؛ از زمین تا آسمان

سپیده‌ اشرفی در یادداشتی از تفاوت دو آبرامز آمریکایی نوشته است.

این مترجم در یادداشتی با عنوان "تفاوت دو آبرامز؛ از زمین تا آسمان" که در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: از زمان استعفای ناگهانی برایان هوک و نهایی شدن جانشین او، نامی عنوان شد که از همان ابتدا برایم قابل توجه بود. فردی به نام الیوت آبرامز که تا قبل از این نماینده ویژه آمریکا در ونزوئلا بود، حالا جای برایان هوک را گرفته تا از سوی دولت آمریکا، در راس امور مربوط به ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبرامز در پرونده خود پنهان‌کاری اطلاعاتی را در ماجرای مک فارلین دارد که در نهایت با عفو بوش، ختم به خیر شد. اما توجه من به نام آبرامز نه به خاطر این بود که یک صهیونیست افراطی است و نه ربطی به مسائلی داشت که در شرایط فعلی در خصوص سیاست خارجه ایران مطرح می‌شود.

من عنوان آبرامز را تا پیش از این جور دیگری شناخته بودم. برای من «آبرامز» همان زنِ سیاهپوستِ سختکوش آمریکایی بود که از زمان به دست گرفتن کتابش تا ترجمه و معرفی آن به مخاطبان ایرانی (جان کندن؛ چگونه اکثریت را شکست دادم)، از هر خطِ صحبت‌هایش آموخته بودم.

استیسی آبرامز برخلاف آن آبرامزِ دیگر، نه بویی از افراطی‌گری برده و نه به دنبال ادامه سیاست‌های فشار حداکثری بر ایران است. در درجه اول دموکرات است و ضدترامپ. خودش هم بارها گفته که دنبال اصلاح سیاست‌های نژادپرستانه در آمریکاست؛ سیاست‌هایی که شاید بیشتر از هر زمان دیگری باگ‌های نظام سرمایه‌داری و امپریالیستی آمریکا را هویدا می‌کند.

آبرامز سال‌ها برای رسیدن به کرسی نمایندگی در آمریکا تلاش کرد. نماینده شد اما هدف بعدی را نیمه‌کاره رها کرد. می‌خواست اولین زن سیاه‌پوست آمریکایی شود که به فرمانداری جورجیا رسیده. در میانه راه از رقابت کناره‌گیری کرد، اما از فعالیت‌های ضدنژادپرستانه و ضدترامپی دست نکشید.

این روزها که نام الیوت آبرامز را می‌شنوم هر بار به این فکر می‌کنم که میان دو چهره هم‌نام چقدر شکاف در دیدگاه و سیاست‌ها وجود دارد. و حقیقتا کدام یک برای این روزهای آمریکا که از درون در حال فروپاشی است، مفیدتر خواهد بود.

فارغ از تحلیل‌هایی که درباره هر کدام از این دو شخصیت وجود دارد، کتاب «جان کندن» ما را با آبرامزی آشنا می‌کند که در سیاست‌های یک‌جانبه رسانه‌ای آمریکا هم آن‌طور که باید دیده نشده است.

«جان کندن» با عنوان فرعی «چگونه اکثریت را شکست دادم» در واقع روایت یک زن سیاهپوست آمریکایی است که به‌عنوان نخستین زن سیاهپوستی لقب گرفت که نامزد یکی از احزاب اصلی آمریکا در سطح انتخابات فرمانداری شده است. 

استیسی آبرامز، سیاستمدار، وکیل و رمان‌نویس آمریکایی است که از سال ۲۰۱۱ رهبر اقلیت مجلس نمایندگان جرجیا در ایالات متحده آمریکا شد. آبرامز از نگاه مجله تایم، جزو سرشناس‌ترین مخالفان دونالد ترامپ شناخته شده است.

این حقوقدان، سیاستمدار و نویسنده، روایت تکان‌دهنده‌ای را از مسیری که پشت سر گذاشت تا به‌عنوان زنی که از هر نظر در اقلیت قرار دارد، به توفیق برسد، در قالب یک کتاب منتشر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الیوت آبرامز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نانسی پلوسی، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه RTE در جریان سفر به ایرلند بیان کرد: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسیم. ما سیاست و روش نتانیاهو را نمی‌پذیریم. چه چیزی بدتر از آنچه وی در پاسخ انجام داد، می‌توانست اتفاق بیافتد؟

درحالیکه شمار منتقدان سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در میان مقام‌های آمریکایی به مرور افزایش پیدا می‌کند، پلوسی تاکید کرد: وی باید استعفا کند. وی در نهایت مسئول است.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود که نتانیاهو برای سال‌ها یک مانع برای صلح در منطقه خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس