Web Analytics Made Easy - Statcounter

حماسه حق پرست روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با توجه به بازنگری‌های انجام شده، سازهای دمام و دایره از سازهای بومی بوشهر به شمارهای سازهای شرکت کننده افزوده شد و میزان حضور و برگزیدگان هنرمندان بوشهری در چهاردهمین دوره این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اعلام کرد: برگزیدگان بوشهری این مرحله از جشنواره را ۲ نفر در ساز سه تار، ۱ نفر در دایره، ۲ نفر در دمام، ۱ نفر در ساز تمپو، ۱ نفر در نی جفتی، ۱ نفر در عود، ۶ نفر در نی انبان، ۱ نفر در بوق شاخی و ۴ نفر در آواز دستگاهی و مقامی بوشهری تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق پرست اضافه کرد: آثار برگزیده هنرمندان بوشهری در مرحله نخست موسیقی جوان از کیفیت خوبی برخوردار است و امیدواریم این هنرمندان در مرحله نهایی نیز حضور موفقی داشته باشند و به جایگاه شایسته خود برسند.

رئیس انجمن موسیقی بوشهر یادآوری کرد: چهاردهمین دوره این جشنواره تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد و مرحله نهایی نیز به همین صورت اجرا می‌شود.

دبیرخانه جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی پس از پایان کار کمیته‌های تخصصی داوری مرحلۀ مقدماتی و بررسی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اثر ارسالی در سه بخش موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک اسامی ۸۵۷ نوازنده و خواننده را برای اجرا در مرحلۀ نهایی اعلام کرد. 

جشنواره ملی موسیقی جوان هر ساله در سه بخش اصلی موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک و درسه گروه سنی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر انجمن موسیقی ایران جشنواره موسیقی جوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر انجمن موسیقی ایران جشنواره موسیقی جوان بوشهر انجمن موسیقی ایران جشنواره موسیقی جوان موسیقی جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...