Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@23:23:24 GMT

کرونا پیچیده ترین ویروس قرن حاضر است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۵۰۷

رئیس انستیتو پاستور ایران، کرونا را پیچیده ترین ویروس شناخته شده در قرن حاضر توصیف کرد.

علیرضا بیگلری، در گفتگو با خبر شبکه اول سیما، گفت: کووید ۱۹ پیچیده ترین ویروسی است که علم پزشکی به خود دیده به همین علت ساخت واکسن آن هم دشوار خواهد بود.
وی ادامه داد: به علت پیچیدگی ساخت واکسن چنین ویروسی، اگر واکسنی تولید شود در مرحله اول بر روی تعداد اندکی داوطلب امتحان می شود اگر به نتایج معلوم و مثبتی دست بیابیم در مرحله دوم بر روی حدود ۱۰۰ نفر آزمایش می شود به همین ترتیب اگر نتایج مثبت بیشتری حاصل شد در مرحله بعدی روی نفرات بیشتری آزمایش و ایمن سازی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیگلری گفت: در حال حاضر ما مرحله ساخت و پیش آزمایی بالینی را سپری کرده ایم و آماده شده ایم تا در شرکت های دانش بنیان داخلی آزمایشات مطابق با همتایان خارجی را به پیش ببریم، آنچه به نظر می رسد اینکه حدود یک سال زمان لازم است تا به مرحله سوم تهیه واکسن برسیم.
وی افزود: یک سال تا ۱۸ ماه زمان لازم است تا داروی کارآمد و مؤثر ویروس کرونا در دسترس مردم جهان قرار گیرد و تا آن زمان، بهترین راه حل برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا استفاده از ماسک و دستکش است.

برچسب ها: کرونا ، انستیتو پاستور ، ویروس کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Jb5

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا انستیتو پاستور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی انتشار لیست امنا برای دور دوم انتخابات، برخی از اعضای حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما) نسبت به حضور برخی از اعضای این حزب در لیست امنا اعتراض داشته و لیست ۱۶ نفره‌ای مجزا از لیست ائتلافی رزما و امنا منتشر کردند.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن اطلاعیه اعتراضی این افراد به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم
برادران و خواهران عضو حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما)

با توجه به اینکه لیست امنا با همکاری برخی اعضای رزما اعلام شده و در لیست ارائه شده تعدادی افراد که در دوره نمایندگی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شائبه تخلفات مالی درباره آنان مطرح است و به همین دلیل غیر انقلابی و با هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات موجب خدشه در نام و پیشینه پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شده‌اند، ما برخی از اعضای شورای مرکزی رزما نسبت به ائتلاف با امنا اعتراض خود را اعلام و لیست شانزده نفره خود را برای دور دوم انتخابات حوزه تهران، ری، اسلامشهر و پردیس منتشر و از مردم انقلابی خصوصا پیشکسوتان دفاع مقدس و جریانات حزب اللهی درخواست می‌کنیم به نمایندگان اصلح و انقلابی اعتماد و رای خود را جهت اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب به لیست پیوست بدهند.

محمد سراج
بیژن نوباوه
علیرضا سلیمی
غلامحسین رضوانی
زهره سادات لاجوردی
حسین صمصامی
زهره طبیب زاده
مجتبی زارعی
حسین نجابت
مجتبی رحماندوست
پیمان فلسفی
ابوالفضل ظهره‌وند
محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
حسن خجسته باقرزاده
مهدی عسگری
علی اصغر پورمحمدی

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903415

دیگر خبرها

  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟