Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی لرستان برای صادرات آنها لازم است.

دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۴۲۲هزار گونه گیاهی در دنیا وجود دارد، اظهار کرد: ۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ نمونه از این گیاهان دارویی قابلیت دارویی و درمانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی مقدم اضافه کرد: گیاهان دارویی در لرستان از وضعیت مناسبی برخوردارند که توسعه سطح زیر کشت آنان علاوه بر درآمدزا بودن برای کشاورزان منجر به صادرات این محصولات می‌شود و از طرفی زمینه ایجاد ارزش افزوده را برای لرستان فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: برای ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان دارویی برنامه‌های متفاوتی را انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان‌ گفت: برای تشویق کشاورزان به کاشت گیاهان دارویی در وهله اول منافع اقتصادی کاشت این گیاهان را توضیح می‌دهیم و در مرحله بعدی نحوه کاشت را به آنها آموزش می‌دهیم.

وی افزود: در آینده سطح زیر کشت گیاهان دارویی را در لرستان به ۱۰ هزار هکتار افزایش خواهیم داد.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: برای ترغیب بیشتر کشاورزان، تسهیلات ارزان قیمتی در نظر گرفته شده تا تولیدکنندگان بتوانند به راحتی وارد فضای کشت گیاهان دارویی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گياهان دارويي کشت گیاهان دارویی کشت گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی