Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:49:17 GMT

سازش امارات با اسرائیل خیانت به آرمان مسلمانان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۸۶۱

سازش امارات با اسرائیل خیانت به آرمان مسلمانان

"دونالد ترامپ" از زمانی که  در حدود ۴ سال پیش رییس جمهور آمریکا شد، "جرد کوشنر" صهیونیست  داماد خود را به عنوان مشاورش تعیین کرد و پرونده عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی به ویژه کشورهای عربستان، امارات و بحرین را به وی سپرد تا این کار انجام شود.

در طول چند سال گذشته و به ویژه با روی کار آمدن ترامپ بارها موضوع رابطه غیرعلنی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی مطرح می شد، اما این کشورها عموما این موضوع را کتمان می کردند، اما در ماه مبارک رمضان گذشته بود که رسانه ها از توافق رژیم صهیونیستی و امارات برای برقراری رابطه خبر دادند، خبری که ب

دون واکنش منفی مقامات اماراتی پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه سالگرد روز جهانی قدس بود که مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این زمینه به نقل از رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو و ابوظبی بر سر افتتاح سفارت این رژیم در دبی در مهر ماه آینده به توافق رسیده‌اند.

در آن زمان رادیو سراسری رژیم صهیونیستی این اقدام را یک تحول سیاسی خوانده و اعلام کرده بود که سفارت اسراییل قرار است ابتدا به مدت شش ماه و به طور علنی در امارات دایر شود.

زمان افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات با افتتاحیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی که قرار بوده از ابتدای مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کند، همزمان شده بود؛ نمایشگاهی که رسانه‌های اماراتی از تعویق زمان برگزاری افتتاحیه آن به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

اما شیوع ویروس کرونا نه تنها مانع تعویق برقراری رابطه میان امارات و رژیم صهیونیستی نشد بلکه این اقدام را جلو نیز انداخت.

در همین راستا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اوایل تیرماه در سخنانی از همکاری دوجانبه با امارات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و اذعان داشت که تل آویو و ابوظبی در زمینه مبارزه با این ویروس همکاری‌های تنگاتنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اقدامی که در همان زمان از سوی کارشناسان مسایل

منطقه گامی مهم در راستای عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس معرفی شد.

نتانیاهو که در یک مراسم نظامی در جنوب اراضی اشغالی سخن می‌گفت، همچنین مدعی شد، اسراییل و امارات در تحقیقات، توسعه و فناوری در راستای «بهبود رفاه کل منطقه» با یکدیگر همکاری خواهند کرد!.

سخنان آن روز نتانیاهو در این زمینه اولین واکنش نبود، بلکه پیش از او "انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارت متحده عربی گفته بود که حتی با وجود اختلافات سیاسی هم می‌توان با اسراییل در برخی از حوزه‌ها همچون مبارزه با ویروس کرونا و فناوری‌های جدید همکاری کرد، همکاری که به رابطه سیاسی دو رژیم منتهی شد.

نکته قابل تامل این که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتهای بهمن ماه سال گذشته با اشاره به عادی سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی گفته بود، تنها ۳ کشور عربی با اسرائیل روابط مستحکم ندارند که به اعتقاد کارشناسان منطقه این سه کشور سوریه، لبنان و عراق است.

سران سعودی و بحرین نیز در سال های اخیر تلاش های زیادی برای ارتباط با صهیونیست ها کرده اند که با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا از سال ۲۰۱۵ و همچنین محمد بن سلمان در عربستان این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

واکنش مقامات کشورها و جنبش های اسلامی به اقدام امارات

بسیاری از مقامات کشورها و جنبش های اسلامی منطقه به اقدام امارات در برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی واکنش منفی نشان دادند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله شب گذشته طی سخنانی با اشاره به توافق اخیر ابوظبی با رژیم صهیونیستی اظهارداشت: ما از توافق امارات و رژیم اسرائیل غافلگیر نشدیم، زیرا پیش از این وزرای اسرائیلی به امارات سفر می‌کردند و در برخی از حوزه‌ها دو کشور به توافقاتی نیز رسیده بودند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اعلام توافق تل آویو – ابوظبی، ‌ظاهرا نیاز آمریکا بوده است تا این مساله به نفع ترامپ تمام شود و دلیل اعلام این توافق در این زمان این است که برخی حکام عرب نوکر آمریکا هستند چرا که ترامپ دنبال دستاورد بیشتری در حوزه خارجی است و حکام عرب نیز در منطقه به دنبال خدمت به رئیس جمهور

امریکا هستند تا وی در انتخابات برنده شود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه برخی حکام عرب در منطقه نوکر آمریکا هستند، گفت: آمریکایی ها با چپاول مالی‌ عربها در حال دوشیدن سیاسی حکام عربی هستند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اقدام امارات درگفت وگوی تلفنی با اسماعیل هنیئه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس توافق ابوظبی و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین را مورد تاکید قرارداد.

اسماعیل هنیئه نیز در این گفتگو با قدردانی از مقام معظم رهبری، دولت وملت ایران برای حمایت از آرمان فلسطین، اظهارداشت: ما بعنوان فلسطین همواره خط مقاومت و مبارزه با اشغالگری را ادامه داده و تحت تاثیر اینگونه اقدامات خائنانه قرار نخواهیم گرفت و لیکن از این خنجری که از پشت بر پیکر مردم فلسطین وارد شد احساس درد می کنیم.

در این بین واکنش رییس جمهور ترکیه به رابطه امارات با رژیم صهیونیستی جالب بود؛ در حالی که آنکارا و تل آویو سال هاست با هم رابطه دارند، رئیس جمهور ترکیه هرگونه اقدام علیه فلسطین را «غیرقابل قبول» خوانده و از احتمال تعلیق روابط دیپلماتیک با امارات و فراخواندن سفیر این کشور در ابوظبی خبر داد!.

«صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز در این باره گفت که امارات با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل حقوق فلسطینی ها را به رایگان تباه کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز با صدور بیانیه‌ای از توافق امارات و رژیم صهیونیستی به عنوان پاداش بزرگی برای جنایات اشغالگران در قدس و علیه مردم فلسطین یاد کرد.

شماری از نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هم پنجشنبه شب توافق میان امارات متحده عربی و این رژیم اشغالگر برای عادی‌سازی روابط را محکوم کردند.

«مطانس شحاده» عضو عرب کنست گفت: عادی‌سازی روابط میان امارات و کشورهای عربی خبر جدیدی نیست و از قبل نیز پیش‌بینی شده بود؛ زیرا نتیجه طبیعی روابط امنیتی، اطلاعاتی و راهبردی است که سال‌هاست میان دو طرف وجود دارد.

«هبه یزبک» نماینده از لیست مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی نیز توافق امارات و رژیم صهیونیستی را قانونی کردن اشغالگری و شهرک‌سازی توصیف کرد.

ایمن عوده رئیس لیست مشترک عربی در کنست نیز گفت: بدون تحقق حقوق مردم فلسطین، صلح، عادی سازی، رضایتمندی و یا نزدیکی میان مردم وجود ندارد.

رابطه با رژیم صهیونیستی گناه نابخشودنی

اگر نگاهی به تاریخ مناسبات کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در گذشته بیندازیم، در می‌یابیم که در سال های نه چندان دور هرگونه برقراری روابط با این رژیم از دید کشورهای عربی گناهی نابخشودنی تلقی می‌شد و این کشورها می بایست بهای گزافی بابت این اقدام پرداخت می‌ کردند و در دوره ای نه چندان دور هر کشور عربی که به

رژیم صهیونیستی نزدیک می شد، کشورهای عربی و اسلامی برخورد شدیدی با آن می‌کردند، اما هم اکنون روزگار تغییر کرده و کشورهای عربی با نادیده گرفتن حق مسلم فلسطینیان، برای رابطه علنی با رژیم صهیونیستی با هم مسابقه گذاشته اند.

در حالی که سران کشورهای عربی برای ارتباط با رژیم صهیونیستی مسابقه گذاشته اند، اما مقاماتی هر چند اندک در این کشورها نیز هستند که با هرگونه عادی سازی رابطه میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی مخالف هستند و همواره از حقوق فلسطینیان دفاع می کنند، اقدامی که در نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عربی در

زمستان گذشته در امان (پایتخت اردن) اتفاق افتاد و نمایندگان حاضر در آن نشست بر مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند.

مهم ترین و شاید جالب ترین عکس العمل از سوی رییس پارلمان کویت در این نشست علیه طرح معامله قرن انجام شد؛ مرزوق الغانم نسخه نمادین معامله قرن را که مقابلش قرار داشت، به سطل زباله انداخت و گفت که "به نام مردم عرب می گویم، مکان معامله قرن زباله دان است... نظرتان چیست، پول بدهیم تا از خاک مقدس ما گم

شوید بیرون».

سران رژیم های عربی به ویژه امارات، عربستان و بحرین و هر کشور دیگر عربی یا اسلامی که رویای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی را دارند، باید بدانند رابطه با رژیمی که بیش از ۷۰ سال همه گونه حقوق فلسطینیان را پایمال کرده و فقط با زبان اسلحه و کشتار با فلسطینیان سخن گفته، نه تنها به ضرر این مردم مظلوم می باشد، بلکه

کشورهای عربی را در ریختن خون صدها هزار فلسطینی شریک جرم صهیونیست ها می کند و بدتر آنکه دست از سر سازشکاران هم برنخواهد داشت.

برچسب‌ها جرد کوشنر دونالد ترامپ سید حسن نصرالله حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف بنیامین نتانیاهو اسرائیل ابوظبی خلیج فارس رژیم صهیونیستی ترامپ فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرد کوشنر دونالد ترامپ سید حسن نصرالله حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف بنیامین نتانیاهو اسرائیل ابوظبی خلیج فارس رژیم صهیونیستی ترامپ فلسطین جرد کوشنر دونالد ترامپ سید حسن نصرالله حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف بنیامین نتانیاهو اسرائیل ابوظبی خلیج فارس رژیم صهیونیستی ترامپ فلسطین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط برقراری رابطه امارات و رژیم رابطه با رژیم کشورهای عربی کشورهای عرب ویروس کرونا حکام عرب تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی

به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، حماس در این بیانیه، اعلام کرد: از موضع گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاطر ادامه جنگ ارتش اشغالگر نازی علیه مردم فلسطین در نوار غزه استقبال می‌کنیم و آن را یک پیروزی برای فداکاری‌های مردم ما و آرمان عادلانه آنها می‌دانیم.

حماس افزوده است: ما از کشور‌های آمریکای جنوبی و همه کشور‌ها می‌خواهیم که روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم فاشیست سرکش که به جنایات خود علیه مردم ما ادامه می‌دهد و تمام قوانین و هنجار‌های بین المللی را زیر پا می‌گذارد، به طور کامل قطع کنند.

گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا روز چهارشنبه اعلام کرد که از فردا (پنجشنبه) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

رئیس جمهور کلمبیا پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرده و اظهار کرده بود: اگر مجبور شویم که روابط با (رژیم) اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود