Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور دولت اوباما در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان تاکید­کرد ادامه سیاست کنونی آمریکا درباره ایران امکان پذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا،  مشاور دولت اوباما تاکید­کرد ادامه سیاست کنونی آمریکا درباره ایران امکان پذیر نیست.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، پروفسور، ولی ناصر مشاور سابق دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما­ و­استاد دانشگاه جانز هاپکینز در گفگتو با این شبکه گفت: قطع نظر از اینکه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر به پیروزی برسد یا فرد دیگری رئیس جمهور شود، وضعیت کنونی سیاست‌های آمریکا درباره ایران نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده نشان داده است که می‌تواند فشار‌های بسیار زیادی بر یک کشور و همچنین متحدانش وارد کند،
اما نمی‌تواند کشور مذکور را به تغییر سیاستهایش وادار کند. مشکل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این است که او می‌گوید خواهان توافق جدید با ایران است، اما درعمل به گونه‌ای رفتار کرده است که گویی خواهان تغییر رژیم است. همین مسئله سبب نابودی هرآنچه شده است که آمریکا مدنظر دارد. فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا باید بار دیگر اعتماد به سیاست‌های امریکا را احیاء کند. دولت بعدی آمریکا نه تنها باید اعتماد ایران به سیاست‌های آمریکا را بار دیگر احیاء کند بلکه باید به احیای اعتماد اروپایی‌ها و چینی‌ها و روس‌ها به سیاست‌های آمریکا مبادرت کند. یکی از مسائلی که از آن بی اطلاع هستیم این است که در فاصله مقطع کنونی تا ماه ژانویه که دولت جدید آمریکا روی کار می‌آید، ممکن است چقدر آسیب به این صحنه وارد شود. همین حالا ایالات متحده به دنبال راه انداختن قطعنامه مدنظر خودش در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است. این درحالی است که روسیه و چین و اروپا با این خواست آمریکا مخالفند.
ولی نصر که پسر پروفسور حسین نصر بنیانگذار شیعه شناسی در دانشگاه‌های معتبر آمریکا است در ادامه گفت: آمریکا می‌خواهد برخلاف قوانین (قطعنامه های) شورای امنیت و سیاست‌های چندجانبه، این تحریم‌ها را تمدید کند. هدف آمریکا بسیار ساده است. امریکا می‌گوید توافق کنونی (برجام) باید کنار گذاشته شود. این توافق در چهار سال گذشته از هم پاشیده نشده است. آمریکا می‌گوید ایران باید مجبور شود توافق جدیدی امضاء کند، اما هیچ مسیری برای رسیدن به این هدف مدنظر ندارد. اگر بایدن رئیس جمهور شود، دولت او همانطور که گفته است خواهد کوشید به این توافقنامه بازگردد یا حداقل این توافقنامه، خط پایه و مبنا باشد و براساس آن ببیند که چگونه می‌توان ایران را به سر میز مذاکرات برای مذاکره درباره مسائل دیگر بازگرداند و اینکه چگونه می‌توان روسیه و اروپا و چین را برای حمایت از سیاست‌های آمریکا همراه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ادامه سیاست آمریکا سیاست های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، رامین مهمانپرست؛ سخنگوی سابق وزارت امورخارجه،در روزنامه همشهری نوشت، دولت‌های غربی و آمریکا در قبال سیاست خارجی خود، قبل از هر چیزی دست به فضاسازی و کنترل افکار عمومی می‌زنند تا از این طریق بتوانند سیاست‌های خود را ولو اینکه با تمام اصول انسانی و اخلاقی مخالف باشند، پیگیری کنند؛ به تعبیری آنان به وسیله زمینه‌سازی و تبلیغات رسانه‌ای وجهه‌ای مثبت و توجیه‌پذیر از اقدامات خود به نمایش می‌گذارند. در قبال درگیری‌ها و نزاع‌های موجود در خاورمیانه هم وضع به همین شکل بوده است. آنان هرگاه که جنگ و تقابلی بین نیروهای مقاومت فلسطینی، حزب‌الله و سایر مبارزان محور مقاومت با رژیم اشغالگر صهیونیستی رخ می‌داد، سعی می‌کردند چهره‌ای تروریستی از مقاومت نشان دهند که منافع ملی و مشروع اسرائیل را به خطر انداخته است؛ به تعبیری در طرح آنان طرف مثبت ماجرا اسرائیل بود و طرف منفی آن محور مقاومت!
امروزه پس از ضربه طوفان‌الاقصی به صهیونیست‌ها موضوعی که به‌ شدت برای جبهه غرب سخت و سنگین تلقی می‌شود، آگاهی و هوشیاری مردم کشورهای غربی و آمریکا از جنایاتی است که توسط اسرائیلی‌ها در نوار غزه رخ می‌دهد. پس از عملیات طوفان‌الاقصی و زیر سؤال بردن حیثیت نظامی و امنیتی اسرائیل توسط مقاومت، نتانیاهو و کابینه اسرائیل برای ترمیم این آبروریزی و بهبود زخمی که از مقاومت خوردند بی‌رحمانه‌ترین جنایات را در نوار غزه پیگیری کردند که نتیجه آن شهادت بیش از ۳۰هزار فلسطینی است.
همین جنایات گسترده اسرائیلی‌ها در نوار غزه موجب شد تا بیداری و آگاهی قابل توجهی در غرب و آمریکا به‌وجود بیاید. افکار عمومی در این کشورها به خوبی از فریب رسانه‌ها آگاه هستند و آن تصویری که در طول این سال‌ها از مقاومت و اسرائیل ترسیم کرده بودند، به هم ریخته و آشکار شده که این صهیونیست‌ها هستند که با کمک دولت‌های غربی دست به جنایات وحشتناک در غزه می‌زنند و از آن سو مردم فلسطین در یک نبرد نابرابر و غیرمتوازن از سرزمین و حقوق خود دفاع و مقاومت می‌کنند.
این بیداری برای آمریکا و غرب بسیار خطرناک است؛ بالاخص وقتی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیل و سیاست‌های آمریکا به دانشگاه‌ها کشیده شده است؛ چرا که دانشجو به‌عنوان قشر پیشرو و پیشتاز جامعه قدرت انتقال سریع‌تر مسائل را دارد و افکار عمومی را می‌تواند به سمت دیگری هدایت کند. این دقیقاً همان چیزی است که برای آمریکایی‌ها خطرناک است و قدرت تحمل آن را ندارند.
علاوه بر این، به زمان انتخابات آمریکا نزدیک هستیم و بایدن از رقیب خود که ترامپ باشد از لحاظ مقبولیت عمومی عقب‌تر است؛ لذا سعی دارد با مدیریت شرایط خاورمیانه دستاویزی در جهت تبلیغ به نفع خود داشته باشد، اما این اعتراضات فراگیر دانشجویان و استادان آمریکایی و افشاگری جنایاتی که با کمک دولت بایدن رخ داده است، نقشه‌های آنان را تحت ‌تأثیر قرار داده و عصبانیت دولت آمریکا را نسبت به این تظاهرات که بر مبنای دمکراسی و آزادی‌خواهی شکل گرفته، برانگیخته است.
دقیقاً‌ در چنین شرایطی است که دست دولت‌های غربی، رو می‌شود و نشان می‌دهد شعارهای زیبا و فریبنده حقوق ‌بشری مبنی بر آزادی‌ بیان و انسان‌دوستی تنها برای غربی‌ها ابزارهایی برای پیشبرد سیاست‌های آنهاست.

کد خبر 847379 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو ایران و آمریکا اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد