Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: برای مردم ما در موج اول بیماری کرونا که بیشتر در ماه اسفند و فروردین بود، روشن شد که این بیماری جدی است، اما برخی فکر کردند که زمان آن کوتاه است و باید دو سه هفته مراعات کنیم و سپس تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی افزود: مردم در موج دوم کرونا متوجه شدند که این بیماری برای یک زمان کوتاه چند هفته‌ای نیست، بنابراین ما باید سبک زندگی و پروتکل‌های مراسمات را عوض کنیم، آن هم برای ماه‌ها یا برای سال‌ها. ممکن است واکسن کرونا ساخته شود ولی ممکن است دوباره به شکل دیگری ظهور و بروز داشته باشد. بنابراین ما باید برنامه ریزی بلندمدت‌تری در نظر بگیریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها روند نزولی را آغاز کرده است. برخی از استان‌ها مثل خوزستان و کردستان و آذربایجان غربی خوب عمل کردند.

روحانی ادامه داد: بعد از موج اول بیماری کرونا مردم ما احساس کردند این بیماری جدی است، اما برخی فکر کردند زمان آن بسیار کوتاه است، اما مردم در موج دوم متوجه شدند این بیماری را بلند مدت‌تر باید ببینند. باید سبک زندگی و پروتکل‌ها را برای ما‌ها و سال‌ها عوض کنیم، چون زمان ریشه کنی این بیماری برای ما روشن نیست.

رئیس جمهور اظهار کرد: باید سیستم آموزشی، کسب و کار، مراودات خانوادگی و مراسمات رابا یک چارچوب خاص طراحی کنیم. باید قبول کنیم این بیماری برای مدت طولانی با ما است. برای اینکار مردم باید به صحنه بیایند و به وزارت بهداشت، متخصصان و دستور العمل‌ها اعتماد کنند و یک نوع وحدت و اتحادی به وجود بیاید وگرنه اینطور نیست که ستاد مبارزه با کرونا یک تصمیم بگیرد و فردی که تریبون دارد هم حرف دیگری بزند این باعث ناراحتی مردم می‌شود.

روحانی تاکید کرد: امسال تا پایان سال ۱۰هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت ICU ساخته و تهیه می‌شود. باید زیر سا‌خت‌های دیجیتال را در کشور توسعه دهیم.

او با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: همانطور که دنبال دارو و واکسن هستیم باید با کشور‌های دیگر هم تبادل نظر و همکاری داشته باشیم. ضمن تلاش برای بدست آوردن واکسن در کشور، اگر مطمئن شدیم کشور و یا موسسه‌ای در دنیا واکسن را ساخته برای خرید اقدام کنیم.

صادرات غیر نفتی برای ما مهم است

رئیس جمهور تصریح کرد: صادرات غیر نفتی برای ما مهم است. با ابتکارات جدید باید از اقشار ضعیف حمایت کنیم. تعطیل کردن هنر نمی‌خواهد؛ باید نشاط را برای مردم فراهم و در عین حال برای مبارزه با بیماری تلاش کنیم. هنر این است همه فعالیت‌ها انجام گیرد منتهی در چارچوب، پروتکل‌های وزارت بهد اشت عمل کنیم.

روحانی با تاکید بر تصویب مجازات برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند گفت: باید برای ماه محرم و کنکور دقیقاً پروتکل‌ها را رعایت کنیم. تصمیم این است کنکور اجرا شود. الان همه مردم اتوبوس سوار می‌شوند و خانه همدیگر می‌روند، اما به کنکور که می‌رسد میگویند نروید؛ چطور آن جلسه برگزار می‌شود، اما کنکور برگزار نشود.

او اظهار کرد: همه باید مراقبت کنیم به بهترین شکل کنکور برگزار شود. برای ماه محرم هم همینطور؛ آخر این هفته آغاز ماه محرم است. عاشورا و مراسم عزاداری باید زنده باشد و همه دستور العمل‌های بهداشتی هم باید رعایت شود. می‌توانیم کنکور بدون مشکل و مراسم عزاداری داشته باشیم.

روحانی گفت: این روز‌ها مواجه شدیم با یک کشور همسایه ما که خودش را به دشمن دنیای اسلام و منطقه و قاتل ملت فلسطین نزدیک کرد و تصمیم گرفت خود را به رژیم صهیونیستی نزدیک کند. حاکمان فکر می‌کنند اگر به رژیم صهینیستی نزدیک شود اقتصاد و امنیت آن درست می‌شود که این موضوع اشتباه است این اقدام صد در صد محکوم و غلط است. اینکار برای حاکمان یک نفر در واشنگتن برای رای آوردن است.

این خبر در حال تکمیل است/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور ویروس کرونا محدودیت های کرونایی رئیس جمهور پروتکل ها برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را راهکاری برای انجام معاملات شفاف در بازار مسکن برشمرد و گفت: این طرح مراحل پایانی تصویب خود طی می‌کند که امیدواریم با تصویب این لایحه و ابلاغ و اجرای آن بتوان بخشی از موانع موجود بر سر راه بازار مسکن را برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضیعت لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را تشریح کرد و گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها طرح مجلس بود که توسط کمیسیون عمران مجلس و با همکاری وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این طرح چندین بار در مجلس تصویب و به شورای نگهبان رفت و از آن شورا برای انجام برخی اصلاحات دوباره به مجلس بازگشت و اخیراً به شورای نگهبان ارسال شد، توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره، زمین و مسکن وجود دارد، رفع خواهد کرد و به تسهیل‌گری در بخش اجاره می‌پردازد.

نوروزی به تشریح بخشی از ویژگی‌هایی این لایحه پرداخت و افزود: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت، الزام تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات موردنیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای‌عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تقویت سامانه ملی املاک و اسکان جهت شناسایی خانه‌های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قراردادها و ارائه راهکارهایی برای الزام‌آور شدن این راهکارها از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است. بر اساس بندهایی از این طرح، تمامی قراردادها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می‌گذرد وجود دارد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ طرح در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالانه بیش از ۳۰ درصد باشد شورای‌عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره‌بها و قرض‌الحسنه به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالانه اقدام کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن توضیح داد: حمایت از مستأجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل بخش دیگری از این طرح به شمار می‌رود.

نوروزی تسهیل در فرایند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.

وی افزود: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و نحوه هزینه کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین، برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته‌بازی واحدهای در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی و یا نصب کنتور و گواهی پایان‌کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به هر شیوه‌ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

نوروزی ادامه داد: رتبه‌بندی مشاوران املاک بر اساس میزان رضایتمندی مشتریان بخش دیگری از این طرح است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تصویب این قانون و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرای قانون جهش تولید مسکن و همچنین بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟