Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:06:35 GMT

مرمت خانه ساری‌اصلانی در کنگاور در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۶۲۶

مرمت خانه ساری‌اصلانی در کنگاور در حال انجام است

محمدجواد عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه اعتبار موردنیاز برای مرمت اساسی بخش‌های آسیب دیده‌ این بنا اختصاص پیدا کرد، گفت: در مرحله اول مرمت، ضلع غربی ساختمان اندرونی این بنا که کاملا تخریب شده بود با اعتبار شهرستانی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه در این مرحله تاکنون آواربرداری ضلع شمالی بنا، سقف ها و دیواره های شکسته برداشته شده و ساختمان از حالت پرخطر قبلی خارج شده، افزود: در ادامه مرمت دیواره‌ها و بام ساختمان انجام می‌شود.
وی عملیات مرمت خانه ساری اصلانی را سنگ چینی پایین دیوارهای دور بنا، اندود کاهگل سقف و کاهگل سراسری دیوارهای ضلع شمال بنا عنوان کرد.
عظیمی با اشاره به اینکه پیمانکار موظف است تا اواسط شهریور امسال کار خود را به پایان برساند، خاطرنشان کرد: روند مرمتی این عمارت تاریخی بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.
خانه تاریخی غلام حسین ساری اصلانی مربوط به اواخر قاجار، با تزیینات آجری و طرح‌های متنوع بر بدنه که بیشتر سطوح داخلیِ بنای آن، پوشیده از آجر است و در بالای پنجره‌ها و سردرها شکل تزیینی به خود گرفته و نمای داخلی دیوارِ حیاط که ترکیبی از تزیینات آجری و سطوح گچی و ۹ بهمن ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۹۴۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

کنگاور در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها مرمت میراث فرهنگی کنگاور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرمت میراث فرهنگی کنگاور کرمانشاه مرمت میراث فرهنگی کنگاور کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره

سعید کریمی خو مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان حج، افرادی که در مرحله پیش زودتر مبلغ اعلام شده را واریز کرده بودند بر اساس اولویت به حج عمره مشرف خواهد شد.

وی افزود: در مرحله پیش که سهمیه مشخص شده برای اعزام به عمره اقدام کردند به دلیل وجود اختلافات سفر‌های عمره کنسل شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده با کشور عربستان، تا پایان ماه شوال اعزام حج عمره انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۲ کاروان متشکل از یک کاروان اهل سنت و یک کاروان تشیع از استان کرمانشاه به حج عمره مشرف می‌شوند.

کریمی خو ادامه داد: ظرفیت هر کاروان ۸۵ نفر در نظر گرفته شده که مجموع سهمیه اختصاص داده شده به استان کرمانشاه ۱۷۰ زائر مشخص شده.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات زیرساختی فرودگاه شهید اشرفی استان کرمانشاه، اعزام‌ها از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران انجام خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان