Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها روند نزولی را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: کرونا در بسیاری از استان‌ها روند نزولی پیدا کرده است و امیدوارم سایر استان‌ها هم همین روند و سیر را داشته باشند.

رئیس‌جمهور درباره وضعیت برگزاری کنکور سراسری گفت: نمی‌توانیم سرنوشت میلیون‌ها نفر چه دانش‌آموز و چه خانواده‌هایشان را در ابهام قرار دهیم، امروز بگویند کنکور است و فردا بگویند نیست؛ تصمیم این است که کنکور اجرا و پیاده شود و این را وزارت علوم ما اعلام کرده است و در ستاد ملی هم بحث شده بود که کنکور با رعایت همه موارد بهداشتی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه مردم در خیابان راه می‌روند، خانه اقوام می‌روند، سوار اتوبوس می‌شوند، اینها را نمی‌گوییم تعطیل کنیم بعد بحث می‌کنیم کنکور باشد یا نباشد، چطور مغازه و پاساژ باز است؟

وی در ادامه درخصوص اقدام اخیر امارت متحده عربی برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیسستی بیان کرد: این روزها مواجه شدیم با کشور همسایه که متاسفانه خودش را به دشمن دنیای اسلام، دشمن منطقه و قاتل ملت فلسطین نزدیک کرد. این کشور  تصمیم گرفت که با رژیم صهوینیستی رابطه برقرار کند، کشوری که مسلمان است و مردم متدین و خوبی دارد ولی حاکمان آن دچار مسیر اشتباه و غلطی شدند و فکر می‌کنند باید خودشان را به آمریکا یا رژیم صهیونستی بچسباند تا امنیتش تامین شود و اقتصادش رشد کند. این اشتباه است و این اقدام از نظر ما اقدامی نادرست، غلط و صد در درصد محکوم و خیانتی به آرمان ملت فلسطین، آرمان مسلمانان و آرمان قدس است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این اقدام اشتباه در شرایطی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به قدس آن تصمیم را گرفتند و برخی کشورها مانند آمریکا بر خلاف مقررات بین المللی سفارت خود را به قدس منتقل کردند و اسراییلی‌ها می‌خواهند بخش دیگری از سرزمین فلسطین را غصب کرده و جنایات خود را علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهند. یک کشوری در این شرایط برای خوشامد به حاکمی که در کشوری غربی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، رخ می‌دهد؛ چرا در این ایام و این مقطع و چرا کشور ثالث اعلام می‌کند؟ برای اینکه یک آقایی در آمریکا رأی بیاورد. چرا با این اقدام به مسلمانان و دنیای عرب خیانت می‌کنند؟ این حاکمان فکر می‌کنند اگر به دشمنان اسلام و دشمنان ایران نزدیک شوند، برای خود امنیت آورده‌اند؟.

روحانی خطاب به سران این کشور اظهار داشت: ما حامی شما بوده‌ایم و قبلا هم گفته‌ام که صدام از ما خواهش و التماس کرد که ما چیزی نگوییم تا بتواند کل کویت، عربستان، بحرین، قطر و امارات را اشغال کند ولی ما ایستادیم و نگذاشتیم و اگر می‌گفتیم مانعی نیست، چه رخ می‌داد؟ ما اولین کشوری بودیم که تجاوز صدام به کویت را قبل از اینکه شورای همکاری خلیج فارس از خواب بیدار شود و یا از ترس به در آید، محکوم کردیم؛ همان روز که روز عاشورا بود این اقدام را محکوم و به مردم آواره کویت رسیدگی کردیم و بعدا و در سال بعد از آن به مردم آواره عراق کمک کردیم.

وی تصریح کرد: ایران همواره حامی مسلمانان، همسایگان و امنیت‌ساز منطقه خلیج در طول قرن‌ها و هزاران سال است. امارات خطایی بسیار بزرگ را مرتکب شده و امیدواریم از این مسیر برگردند و بدانند این مسیر غلط است و به اینها هشدار می‌دهیم که مبادا پای اسراییل را در این منطقه باز کنند و آن‌وقت برخورد دیگری با آنان خواهد شد. تا اینجا خطای بزرگ و عمل خائنانه انجام دادند و امیدواریم متنبه شوند و این مسیر نادرست را ادامه ندهند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین روحانی بیماری سبک زندگی خوزستان کنکور سراسری ویروس کرونا اخبار داغ رئیس جمهور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: «کلاً در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریباً تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متأسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزء پزشکان باشند، الکل هم همین‌طور است.»

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند