Web Analytics Made Easy - Statcounter

​محدثه کهنسال، پاراکماندار جوان ایرانی یکی از ورزشکارانی‌ست که با مشارکت در طرح “من می‌توانم” و به واسطه حضور در پارالمپیک ریو در سن ۱۷ سالگی، نامش در لیست زنان پیشرو بنیاد ملاله قرار گرفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، برنامه ‘تغییر دهندگان بازی’ سی ورزشکار زنی را که کلیشه های زندگی را به چالش کشیده اند انتخاب کرد که از میان آنها هشت بانوی پیشرو پارالمپیکی در لیست مجموعه‌ی تلویزیونی بنیاد ملاله با عنوان ‘تغییر دهندگان بازی’ قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد با روایت داستان خود، دستاوردهای ورزشی و کاری شان به عنوان الگو کمک می کنند به سوی جهان عادلانه تری گام برداریم.

بب ویو پارا شمشیرباز ایتالیایی، کاملیا هاسه پاراشناگر کاستاریکایی، سارا وارگاس از کلمبیا، آیا آیمن از مصر، ورزشکار اوگاندا، میکی متسون ورزشکار هاکی روی یخ ژاپنی، لوسیا مونتنگرو از آرژانتین و محدثه کهنسال پاراکماندار جوان ایرانی نامزد حضور در این برنامه هستند.

محدثه کهنسال، پاراکماندار ایرانی یکی از ورزشکارانی‌ست که نقش موثری در طرح “من می‌توانم” از برنامه‌ی آموزش جهانی کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک داشته‌ است. برنامه‌ای که هدفش، تجهیز آموزش دهندگان به منابعی است که از طریق آن یکسان‌سازی را با ارزش‌های جنبش پارالمپیک به جامعه‌ی مخاطب آموزش دهند و دستاوردهای پارالمپین‌ها را در سراسر جهان برجسته سازند.

محدثه کهنسال در این‌باره به وب‌سایت IPC گفته است: ورزش به او اعتماد به نفس داده و به دنبال ارزش‌های مشابهی مانند سایر زنان در طرح من می‌توانم است.

او تاکید می‌کند: آن‌ها که ورزش را تجربه کرده‌اند، مفهوم افزایش اعتماد به نفس را درک می‌کنند. ورزش وجود شما را سرشار از شادی و خشنودی می‌کند.

در مجموع از ٢۴ کشور شرکت کننده در این برنامه و ٢٢ نفر از دختران و زنان به عنوان پیشرو واجد شرایط حضور در این برنامه بوده‌اند. آنها تبعیض جنسیتی و کاستی‌ها را در ورز‌ش خود به چالش کشیده‌اند و می‌توانند الگوهای تاثیر گذاری برای سایرین باشند.

محدثه کهنسال به عنوان جوان ترین عضو کاروان ایران، در ١٧ سالگی رقابت در میدان بزرگی چون پارالمپیک ریو ٢٠١۶ را تجربه کرده است.

او در کودکی به صورت حرفه ای در رشته ژیمناستیک فعال بود و فعالیت های هنری نظیر نقاشی و آموزش ویولون را نیز دنبال می کرد. آبان ماه سال ۸۶، زمانی که محدثه با خانواده اش در راه تهران برای شرکت در مسابقات بود، سانحه رانندگی رخ دارد و بر اثر آن پاهای خود را از دست داد.

کهنسال بعد از مدت کوتاهی مجددا به ورزش بازگشت و پارا تیر و کمان را آغاز کرد و توانست ظرف مدت کوتاهی با عضویت در تیم ملی، سهمیه رقابت های ریو را نیز کسب کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش زنان محدثه کهنسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم