Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرین افشه گفت: با توجه به تنوع موضوعات و گرایش‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی منتج به طراحی و تولید لباس دانش‌آموزان، استانداردسازی این پوشش با گردهم آمدن بنیه‌های علمی و تجربی در انجمن پوشاک مدارس کشور میسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یکی از دلایل تشکیل انجمن پوشاک مدارس کشور بهبود کیفیت مطلوب در حوزه طراحی، دوخت، الگوسازی، منسوجات موردنیاز، روانشناسی رنگ و سایزبندی در پوشش مدرسه دانش آموزان بود تا با نگاه علمی و بر اساس استانداردهای رایج لباس های دانش آموزان ساماندهی شود، کیفیت طراحی، دوخت الگوسازی برای لباس دانش آموزان بر اساس استاداردهای علمی را با «شیرین افشه» پژوهشگر، طراح لباس فرم دانش‌آموزان و عضو انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

 شما به عنوان متخصص چه  انتقاداتی را به لباس دانش آموزان مدارس در سال های اخیر وارد می دانید؟

من نقد جدی به وضعیت حاکم بر این حوزه در سال‌های اخیر دارم  و تمام تلاش ام  بر این است که مشکلات موجود برطرف شود؛ تحصیلات من در زمینه تکنولوژی طراحی و دوخت بوده است اما ازآنجا که دو فرزند دانش‌آموز دارم، در میان موضوعات متعددی که می‌توانست به دغدغه من در زمینه طراحی لباس منجر شود، توجهم به ضعف‌های جدی در حوزه طراحی لباس برای دانش آموزان معطوف شد و از همین رو طی سال‌های اخیر، تمرکز خود را در زمینه تحقیق و پژوهش در ارتباط با این پوشش مهم اجتماعی و فرهنگی قرار داده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چه مشکلاتی  در پوشش و لباس فرم دانش آموزان وجود دارد؟

 علی‌رغم نبود کیفیت مطلوب در حوزه طراحی، دوخت، الگوسازی، منسوجات موردنیاز، روانشناسی رنگ و سایزبندی در پوشش مدرسه فرزندانمان اما نکته جالب برای من این است که در سال‌های اخیر، به‌ندرت به این موضوعات در قالب علمی و پژوهشی پرداخته‌شده و به همین دلیل، شکل‌گیری انجمنی فرهنگی و هنری با دغدغه ساماندهی لباس فرم دانش آموزان کشور را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم از هم‌اکنون و با عزم جدی، مسیر همواری برای اصلاح وضعیت موجود طی شود.

 

چگونه می شود با نگاه علمی پوشش دانش آموزان را استاندارد سازی کرد؟

با توجه به تنوع موضوعات و گرایش‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی منتج به لباس دانش‌آموزان، استانداردسازی این پوشش با گردهم آمدن بنیه‌های علمی و تجربی در انجمن پوشاک مدارس کشور میسر خواهد شد.

 

انجمن پوشاک مدارس چگونه می تواند مسیر استاندارد سازی پوشاک دانش آموزان را هموار کند؟

به مدد ورود بسترهای آموزشی به جریان طراحی مد و لباس کشور، خوشبختانه در سال‌های اخیر، تعداد طراحان کاربلد و دغدغه مند رو به افزایش بوده و من شک ندارم که با هم‌افزایی این افراد در انجمن پوشاک مدارس، تحول چشمگیری را در زمینه طراحی لباس برای دانش آموزان با تکیه‌بر تمامی ابعاد فرهنگی و روانشناختی استاندارد شاهد خواهیم بود.

 

آیا می شود امیدوار بود که لباس دانش آموزان کیفیت بهتری پیدا کرده و به استانداردهای علمی  نزدیک شود؟

امید است در راستای همراهی جامعه فعال در صنعت نساجی و همچنین تولید پوشاک مدارس با طراحان هنرمند و دغدغه مند، در آینده نزدیک، شاهد هر چه‌بهتر شدن کیفیت لباس بر تن دانش آموزان باشیم و بر اساس شاخصه‌های فرهنگی و جغرافیایی و با تکیه‌بر عزم و همراهی جدی نظام آموزش‌وپرورش در بهبود وضعیت موجود، لباس درخوری را بر تن دانش آموزان سراسر کشور شاهد باشیم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: انجمن پوشاک مدارس کشور لباس فرم دانش آموزان استاندارد سازی انجمن پوشاک مدارس کشور انجمن پوشاک مدارس لباس فرم دانش آموزان لباس دانش آموزان سال های اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، وارنیش فلورایدتراپی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز اجرایی شده است.
مسوول واحد دهان و دندان این مرکز گفت: عملیات فلوراید تراپی سال هاست که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مدارس انجام می شود؛ به طور کلی فلوراید ماده ای بسیار مفید در پوسیدگی های دندان، به ویژه برای سطوح صاف است.
دکتر سید امیررضا دستغیب افزود: طرح فلورایدتراپی به صورت رایگان از سوی دندانپزشکان بهداشت کاران، بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز در حال انجام است.
او اضافه کرد: این طرح برای  ۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود