Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:16:31 GMT

هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۲۰۱

هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم است

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: اینکه هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم است و از جنس درد بر آمده، یک امید ایجاد می‌کند تا بتوان با انعکاس کمبودی و مقدمه‌ای برای رفع مشکلی از مشکلات خرد یا کلان جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی» امروز (شنبه 25 مرداد) در نشست آموزشی و هم‌افزایی دبیران باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر خوزستان، با اشاره به آخرین آیه شریفه سوره مبارکه آل عمران « يا أيّها الّذين آمنوا اصْبروا وصابروا ورابطوا واتّقوا اللّه لعلّكمْ تفْلحون» به تفسیر اجمالی این آیه پرداخت و اظهار کرد: چهار کلیدواژه در این آیه نهفته است، شکیبا باشید، همدیگر را به شکیبایی توصیه کنید، مرزبانی کنید و خدا را در همه حالات در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان این کلیدواژه‌ها را مقدمات رستگاری معرفی کرد و افزود: اگر به ترجمه‌های فارسی قرآن کریم رجوع کنید کلمه «رابطوا» را شماری از مترجمان به عنوان مرزبانی در نظر گرفته‌اند، «مرابط» یعنی افرادی که مرزها را نگهبانی می‌کنند اما برخی از مترجمان واژه «رابطوا» را به معنی ارتباط ترجمه کرده‌اند، یعنی ای جامعه ایمانی شکیبا باشید،همدیگر را به شکیبایی توصیه کنید و با هم در ارتباط باشید.

 

وی توصیه به شکیبایی را در سختی‌ها معمول دانست و اضافه کرد: در این آیه خداوند می‌فرمایند در سختی شکیبا باشید و در سختی همدیگر را به شکیبایی توصیه و یک جریان ایستادگی و مقاومت ایجاد کنید و با یکدیگر نه فقط در سختی‌ها بلکه همیشه در ارتباط باشید.

 

حجت‌الاسلام شفیعی یکی از مولفه‌های اصلی شکل‌گیری این ارتباط را خبر دانست و تصریح کرد: یک خبر می‌تواند یک گسست اجتماعی و یک التیام، دلبستگی و انسجام اجتماعی ایجاد کند؛ خبر لازم نیست گفتاری یا شنیداری باشد بلکه می‌تواند از طریق یک عکس، کلیپ، فیلم کوتاه و یا حتی با یک کاریکاتور انتقال پیدا کند.

 

وی عنوان کرد: در سیل سال 98 مشاهده کردیم یک نوجوان عرب زبان خوزستانی با طرح یک بیت شعر، شعاری از دل خارج ساخت که «رودخانه می‌خواست ما را بگریاند اما ما آن را گریاندیم» که نشان‌گر نقش یک خبر در شکل‌گیری یک انسجام و همبستگی است.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر اهمیت منبع خبر ابراز کرد: ماموریت هلال احمر بسیار مهم است و اینکه فضایی محیا شود که بتوان از طریق آن با صداقت کاستی‌ها را منعکس کرد بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: اینکه هلال احمر از جنس جامعه و متن مردم است و از جنس درد بر آمده، یک امید ایجاد می‌کند تا بتوانید رسالتی را ایفا و صدا، ندا و کمبودی را منتقل و منعکس کند و مقدمه‌ای برای رفع مشکلی از مشکلات خرد یا کلان جامعه شود.

 

حجت‌الاسلام شفیعی تاکید کرد: وقتی در مورد هر خبرنگار، روزنامه‌نگار و نقش‌آفرین موفق در فضای مجازی تحقیق کنید خواهید دید که نوعاً این جرقه از دوران جوانی زده شده و کم کم نوشته و تمرین و آزمون و خطا کرده تا به رشد رسیده و امروزه تبدیل به یک عنصر تاثیرگذار شده است از این رو باید از فرصت‌ باهم بودن استفاده شود.

 

وی خطاب به دبیران شهرستانی باشگاه خبرنگاران یاد آور شد: این نشست‌ها فرصت‌های بسیار خوبی است به ویژه اینکه این فرصت‌ها در جمعیت هلال احمر برآمده و پیش روی شما قرار گرفته است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجلیل از خبرنگاران جمعیت هلال احمر حجت الاسلام هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید

به‌نظر می‌رسد در روز‌های جاری مجدداً شاهد ارسال پیامک‌های جعلی درخصوص یارانه کمک‌معیشتی هستیم که لازم است مردم مراقب این پیامک‌های جعلی باشند.

به گزارش تسنیم، در روز‌های اخیر همزمان با برنامه‌های تازه دولت درخصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی، شاهد ارسال گسترده پیامک‌های جعلی درخصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم.

به‌عنوان مثال یکی از این پیامک‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامک‌ها قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود حذف گردید و به‌صورت یکجا یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک‌های آلوده و مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود هشدار داده شده بود.

دیگر خبرها

  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا
  • یک شهر در پی«یسنا»
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا