Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:34:50 GMT

اجرای مرحله نخست طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۹۲۸۳

اجرای مرحله نخست طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، کرامت ویس کرمی در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت کل کشور به‌ویژه کلانشهر تهران به تجهیزات لازم برای اجرای مرحله نخست طرح کهاب مجهز شده‌اند.

وی تأکید کرد: از سه انبار نفت موجود در سه گوشه کلانشهر تهران، انبار نفت شمال غرب که مجهز به این سیستم بازیافت بخار بنزین شده و فعال است، به‌صورت شبانه روزی فرآیند تبدیل بخار بنزین به بنزین را انجام می‌دهد؛ دو انبار نفت دیگر یعنی انبار نفت ری و انبار نفت شمال شرق تهران نیز تأمین اعتبار انجام شده است و ما در مرحله طراحی و در واقع پیمان‌سپاری پروژه بازیافت بخار بنزین در دو انبار یادشده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره طولانی شدن روند این پروژه گفت: ما از تأمین اعتبار و نقدینگی اطمینان حاصل و مجوزهای لازم را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کردیم و در ابتدا می‌خواستیم این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کنیم که از آن استقبال نشد، سپس قرار شد از منابع دیگر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای انجام این پروژه استفاده کنیم.

ویس کرمی ابراز امیدواری کرد که پیمانکار امسال انتخاب و این طرح در دو انبار دیگر (انبار نفت ری و انبار نفت شمال شرق تهران) نیز اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه تکالیفی که درباره توزیع بنزین و نفت‌گاز یورو ۴ به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده به بهترین نحو ممکن اجرایی شده است، گفت: طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) شامل سه بخش است که هم‌اکنون جایگاه‌های عرضه بنزین کل کشور به‌ویژه کلانشهر تهران به مرحله نخست این طرح مجهز شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در هیئت محترم وزیران با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست یک بار دیگر طرح کهاب مطرح و مصوب شد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تأمین منابع مراحل دوم و سوم این پروژه را انجام دهیم که در این صورت اجرای آن از ابتدای مهرماه امسال با اولویت کلانشهرها آغاز می‌شود.

ویس کرمی گفت: یکی از مواردی که سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کند، بحث حق تبخیر بنزین است که مبالغ آن به جایگاه‌ها پرداخت (کارمزدی) می‌شود و امیدواریم بر مبنای مصوبه جدید هیئت دولت از ابتدای مهرماه امسال وارد فازهای اجرایی آن شویم و بتوانیم جایگاه‌های عرضه سوخت را به این سیستم مجهز کنیم.

کد خبر 4998847

منبع: مهر

کلیدواژه: جایگاه سوخت بنزین قیمت بنزین ویروس کرونا بورس قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سهام دارا دوم ایالات متحده آمریکا تولید نفت سهام عدالت روسیه شاخص کل بورس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انبار نفت طرح کهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ؛ طهماسبی بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی نوجوانان نتایج زیر به دست آمد:   ۱- محمد مهدی طهماسبی از البرز ۲-ماهان صفری از ایلام ۳-محمد مهدی مهدورزاده از تهران   مراسم اهدای مدال با حضور متقیان‌نژاد، رئیس هیات قم، حسین باقری، سرمربی تیم تفنگ نوجوانان و جوانان، علی گداری، مسئول کمیته مسابقات، شیخ اکبری، رئیس کمیته داوران، مهدیان، هدایتی، افضلی، کاظمی و حق نیا برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ؛ طهماسبی بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳