Web Analytics Made Easy - Statcounter

 از حدود ۲۰ روز پیش وضعیت توزیع گوشت مرغ در بازار شاهرود دچار بی نظمی و آشفتگی شده و قیمت آن هم با نوسان همراه بوده است.

  برخی از فروشندگان گوشت مرغ که قیمت های اعلام شده را مطلوب نمی دانند ، اقدام به قطعه بندی گوشت کرده و آن ها را با بهای بیشتر بفروش می رسانند.

  به گفته برخی از مردم ، فروشندگان مرغ در مراجعه مردم اعلام می کنند مرغ ندارند اما در عین حال قفسه هایشان از گوشت های قطعه شده انباشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایرنا قیمت مرغ گرم تازه در شاهرود هر کیلو ۱۶۰ هزار ریال و قیمت مرغ قطعه شده بسته به جنس گوشت ، از ۲۰۰ تا ۲۷۰ هزار ریال بفروش می رسد.

محمد احمدی یک شهروند شاهرودی گفت: نابسامانی در توزیع مرغ تازه ، قیمت هر کیلو گرم مرغ تازه بسته بندی شده را تا حدود ۸۰ درصد افزایش داده است. 

وی با بیان این که در شهرستان شاهرود بیشتر از ۸۰ واحد مرغداری فعالیت می کنند ، افزود: انگار مسوولان این شهرستان از میزان مصرف مردم آماری ندارند که در برخی زمان ها به این وضعیت دچار می شویم .

معصومه مرادی یک بانوی شاهرودی هم گفت :  فروشگاه های مرغ هر روز مقدار اندکی برای فروش عرضه می کنند ، بنابر این برای خرید مرغ تازه باید هر روز صبح زود مراجعه شود، در صورت تاخیر بناچار باید مرغ قطعه شده خریداری  گردد.

   رییس شبکه دامپزشکی شاهرود هم به خبرنگار ایرنا گفت: مرغداری ها به نسبتی که نهاده های دامی با ارز دولتی دریافت می کنند ، مرغ به کشتارگاه‌ها می فرستند.

مجتبی گلی از برگزاری نشست هایی برای حل این مشکل خبرداد و گفت : مقرر شده است دستگاه های اجرایی مسوول در این کار ، اقداماتی با هماهنگی یکدیگر انجام دهند تا مردم هر چه زودتر از نتایج آن بهره مند شوند.

وی گفت: به دنبال گلایه های مردمی از نابسامانی قیمت مرغ قطعه و بسته بندی شده ، برای رفاه بیشتر مردم گروهی از کارشناسان این اداره در مراکز قطعه و بسته بندی مرغ شاهرود حضور یافتند و پس از محاسبه مقدار دورریز و ضایعات ، قیمت مناسب نهایی فروش مرغ قطعه ای و بسته بندی شده را تعیین کردند.

وی ادامه داد: حضور یک کارشناس دامپزشکی در زمان کشتار تا بسته‌بندی مرغ ها هرگونه شائبه غیر بهداشتی بودن آنها را رد می کند.

رییس شبکه دامپزشکی شاهرود تاکید کرد:  تلفن ۳۲۳۹۲۰۹۶ آماده دریافت گزارش‌ها، نظرات، پیشنهاد و شکایت مردم است تا در همان ساعت موارد بررسی و تیم کارشناسی به مکان‌های اعلام شده اعزام شوند.

 شاهرود ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۸ هزار رأس دام سنگین وجود دارد.

  همچنین در این شهرستان ۹۶ واحد مرغداری گوشتی فعال وجود دارد و به طور میانگین هر واحد در سال چهار دوره جوجه‌ریزی می کند.
هر سال نزدیک به یک میلیون جوجه یک روزه در مرعداری های شاهرود توزیع می شود که به طور میانگین ۲۰ هزار تن گوشت تولید می شود.
بنابه گفته مسوولان امر ، بخشی از گوشت مرغ تولید شده در شاهرود علاوه بر تامین نیاز این شهرستان ، به دیگر استانها از جمله تهران ارسال می‌شود.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور شاهرود دام و طيور گوشت مرغ مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور شاهرود دام و طيور گوشت مرغ مرغداری سازمان دامپزشکی کشور شاهرود دام و طيور گوشت مرغ مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان