Web Analytics Made Easy - Statcounter

در رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس، رکورد 5000متر جهان شکسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جوشوا چپتگی اوگاندایی قهرمان 10000 متر جهان، در اولین دایموند لیگ سال 2020 که در موناکو برگزار شد، با زمان استثنایی 12:35.36 دقیقه پس از 16 سال رکورد 5000 متر دنیا را جا به جا کرد. رکورد این ماده پیش از این با 12:37.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

35 دقیقه توسط کنیسا بکله در سال 2004 به ثبت رسیده بود. 

در دیگر رقابت ها نیز در ماده ی 400 متر با مانع کارستن وارهلم نروژی موفق شد با زمان 47.10 ثانیه ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی رکورد این ماده را در سال جاری جا به جا کند.  در 1500 متر مردان شب گذشته نیز، جیکوب اینگبریگستن نروژی با زمان 3:28.68 دقیقه رکورد اروپا را جا به جا کرد و به قهرمانی دست یافت.  در 200 مردان نوح لایلز با زمان 19.76 ثانیه ضمن دست یافتن به مقام نخست بهترین نتیجه سال این ماده را به خود اختصاص داد.  در دیگر ماده ها و در پرش با نیزه آرماند دوپلانتیس سوئدی و رکورددار پرش با نیزه جهان با پرش 6 متری قهرمان شد و بهترین نتیجه سال این ماده را از آن خود کرد. دوناوان بریزیر از آمریکا نیز با زمان 1:43.15 دقیقه بهترین نتیجه سال ماده ۸۰۰ متر را به نام خود ثبت کرد.  در 110 متر با مانع اورالاندو اورتگا اسپانیایی با 13.11 ثانیه اول شد و بهترین زمان این ماده در سال جاری را ثبت نمود. پس از وی آندرو پوزی که در تور قاره ای سطح طلایی هفته گذشته در تورکو فنلاند اول شده بود با زمان 13.14 ثانیه نایب قهرمان شد.  رقابت های زنان نیز با رکوردشکنی همراه بود. در 5000 متر زنان هلن اوبیری قهرمان کنیایی صحرانوردی جهان، با 14:22.12 دقیقه به عنوان نخست دست یافت و ضمن شکستن رکورد دایموند لیگ موناکو بهترین نتیجه این ماده در سال جاری را به نام خود ثبت نمود.  سیفان حسن قهرمان 1500 و 10000 متر جهان به دلیل شرایط ناشی از قرنطینه از سطح آمادگی کافی برخوردار نبود و در نتیجه نتوانست مسابقه را به اتمام برساند و از دور مسابقات کنار رفت.  در 1000 متر زنان فایت کیپیگون قهرمان کنیایی 1500 متر المپیک تنها 17 صدم ثانیه تا دست یابی به عنوان قهرمانی جهان فاصله داشت. وی با زمان 2:29.15 دقیقه قهرمان شد و پس از وی لارا موییر قهرمان 1500 متر اروپا از انگلستان با زمان 2:30.82 دقیقه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.  بدین ترتیب اولین دایموند لیگ سال 2020 با ثبت یک رکورد جهانی و چندین نتیجه برتر سال به پایان رسید.       انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: بهترین نتیجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار امروز رقابت‌های سری A ایتالیا، اینتر مهمان ساسولو بود. در این دیدار آرماند لورینته در ابتدای بازی گل برتری مهمان را زد و در ادامه نراتزوری نتوانست این گل را جبران کند و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

بازی پایاپای و در میانه میدان آغاز شد. هیچکدام از دو تیم موقعیتی خلق نمی‌کردند تا اینکه در دقیقه ۱۵ شوت خطرناک ارلیک از لبه محوطه جریمه را آئودرو دفع کرد.

۵ دقیقه بعد اما آئودرو در دفع حمله ساسولو ناموفق بود. پاس کاتبک جاش دویگ از سمت چپ، به لورینته رسید و او با شوت‌زنی به طاق دروازه اینتر، بازی را ۱-۰ کرد.

در دقیقه ۲۶ شوت دامفریز در مقابل دروازه با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقایقی بعد ضربه سر پاوارد روی سانتر مخیتاریان را دروازه‌بان به خوبی گرفت.

در ادامه دیگر موقعیتی در بازی شکل نگرفت. در وقت‌های اضافه نیمه اول اینتر به گل رسید اما داور به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد و بازی ۱-۰ ماند.

با آغاز نیمه دوم اینتر برای زدن گل مساوی و فرار از شکست جلو کشید اما دفاع خوب ساسولو مانع آنها شد و نراتزوری نتوانست به گل برسد.

در دقیقه ۶۱ شوت سانچز از لبه محوطه ثمری نداشت و با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

حدود ۱۰ دقیقه بعد لائوتارو مارتینز هم شانسش را امتحان کرد اما ضربه او نیز از کنار دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۷۸ سانتر آگوستو با ضربه سر پاوارد از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۲ سانتر کوادرادو به روی دروازه با ضربه سر آرناتوویچ راهی به دروازه نداشت.

در حدود ۱۰ دقیقه پایانی اینتر موفق به خلق حمله نشد و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد تا بازی با نتیجه ۱-۰ به پایان برسد.

دیگر خبرها

  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با شکست نفر چهارم جهان
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • کهکشانی ها قهرمان لالیگا شدند | شکست سنگین بارسلونا، قهرمانی رئال را قطعی کرد
  • شکست بایرن‌مونیخ و پیروزی پرگل دورتموند
  • شکست بایرن‌مونیخ در روز درخشش کاپیتان رویس
  • غول دوم در راه رویای غیرممکن ایران: قهرمان جهان!