Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ داروهاى گیاهى و سنتى که به درمان و از بین بردن کرونا نسبت می‌دهند، داراى هیچ‌گونه پشتوانه و تحقیقات علمى نیست و در سراسر دنیا هم، تاثیر مثبت این دارو ها بر درمان کووید ۱۹، ثابت نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارى تسنیم از بندرعباس، از ابتداى شیوع کرونا در کشور، خبرهاى زیادى در رسانه ها و فضاى مجازى مبنى بر تاثیرات داروهاى طب سنتى و گیاهى بر این ویروس، دست به دست میچرخید که بسیارى از آنها به عنوان داروى قطعى کرونا مطرح می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه ترکیبات گیاهی برای "درمان کرونا در طب سنتی" استفاده می‌شود؟علت ایجاد "فیبروم رحمی" چیست+ راهکار درمانی طب سنتیچند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتی

در این بین داروها و روش هاى نامتعارفى نیز از طرف افراد سودجویى که تخصصى هم در زمینه طب سنتى ندارند، به مردم معرفى شد و تاثیرات نامطلوبى بر اثر استفاده از آن ها دیده شده که درنهایت اعتراض و تمسخر جامعه را به دنبال داشته است. 

روزهاى گذشته نیز معاون اجرایى اداره کل فرآورده‌هاى طبیعى و سنتى و مکمل سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود با وجود درخواست‌هاى متعدد از سوى نقاط مختلف کشور جهت دریافت مجوز براى فرآورده‌هاى درمان کرونا، تاکنون هیچگونه مجوزى براى فرآورده‌هاى سنتى و مکمل درمان کووید 19 داده نشده است.

با این وجود، باز هم عده اى از مردم تصورات غلط درخصوص استفاده از این داروهاى سنتى و گیاهى را کنار نگذاشته و حتى برخى از این داروها را بیش از حد استفاده میکنند که خطرهایى براى سلامت فرد به دنبال خواهد داشت. از این رو به سراغ مدیر روابط عمومى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان رفته و به گفتگو پرداختیم.

تاکنون هیچگونه داروى سنتى و گیاهى براى درمان کووید 19 ثبت نشده است

دکتر فاطمه نوروزیان در این باره گفت: داروهاى گیاهى و سنتى که به درمان و از بین بردن کرونا نسبت میدهند، داراى هیچگونه پشتوانه و تحقیقات علمى نمیباشد و در سراسر دنیا هم، تاثیر مثبت این دارو ها بر درمان کووید١٩، ثابت نشده است.

وى ادامه داد: البته تخصص طب سنتى در رشته هاى پزشکى قرار دارد و معتبر و علمى می‌باشد اما برخى از افراد بدون علم و تخصص لازم، اقدام به نام بردن برخى داروهاى سنتى و گیاهى میکنند که تاثیرى بر درمان کووید١٩ ندارد.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: برخى از این داروها بیشتر براى تقویت سیستم ایمنى بدن و پیشگیرى از ابتلا به کووید 19، مفید است که البته باید زیرنظر پزشک و متخصصین طب سنتى و داروهاى گیاهى، تجویز شود.

وى تاکید کرد: مصرف خودسرانه یا بیش از حد این داروها و همچنین ادغام و مصرف چند داروى گیاهى با یکدیگر، عوارض جبران ناپذیرى براى افراد بویژه کسانى که بیمارى هاى زمینه اى و گوارشى داشته باشند، به وجود مى آورد.

مدیر روابط عمومى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان خاطرنشان کرد: برخى از مردم با تفکر اینکه مصرف داروهاى گیاهى اگر فایده نداشته باشد، ضررى هم ندارد، اقدام به خود‌درمانى با این داروها می‌کنند که بسیار اشتباه است و در برخى از موارد باعث بروز مسمومیت شدید و حتى مرگ میشود.

به گزارش تسنیم، استفاده از داروهاى گیاهى و سنتى، تنها در بعضى از موارد محدود که توسط متخصصین طب سنتى نیز تائید شده باشد، باعث پیشگیرى یا کم کردن علائم و عوارض بیمارى کووید١٩ میشود و  مردم جهت درمان یا پیشگیرى هرگز نباید از داروهاى فاقد استاندارد که در فضاى مجازى گفته می‌شود و زیر نظر متخصصین این علم نیست، استفاده کنند.

انتهای پیام/868/ش

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... دانشجویان شهریه‌پرداز علوم پزشکی در شرایط کرونا تخفیف شهریه می‌گیرند کرونا سفرهای برون شهری لرستان را ۴۱ درصد کاهش داد نزدیک شدن مبتلایان به کرونا در توکیو به مرز ۴۰۰ نفر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دانشجویان شهریه‌پرداز علوم پزشکی در شرایط کرونا تخفیف شهریه می‌گیرند کرونا سفرهای برون شهری لرستان را ۴۱ درصد کاهش داد نزدیک شدن مبتلایان به کرونا در توکیو به مرز ۴۰۰ نفر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۲ جزیره قشم در تولید برق خودکفا شد/ مازاد برق صادر می‌شود ۳ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۴ عزاداران حسینی توصیه‌های "مقام معظم رهبری" را نصب‌العین قرار می‌دهند / با ‌ستاد ‌کرونا همراه خواهیم بود ۵ گزارش|روایت تسنیم از مصائب بیماران کلیوی / هزینه‌هایی که در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند ۶ دغدغه بچه هیئتی‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم / رعایت اصول بهداشت‌ یک واجب "عقلی و شرعی" است + فیلم ۷ ۳ میلیون کیلومترمربع مناطق غبارخیز در اطراف کشور شناسایی شد ۸ معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود مهمترین اخبار استانها دغدغه بچه هیئتی‌ها برای حفظ سلامت و جان مردم / رعایت اصول بهداشت‌ یک واجب "عقلی و شرعی" است + فیلم فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی ارتش‌: دشمن را کیلومترها دورتر از مرزهایمان در تیررس داریم روایت خواندنی از ۲۹ روز جدال با کرونا در خانه سالمندان/ کرونا از پرستار بهبهانی شکست خورد انتقاد استاندار قزوین از بی‌تعهدی برخی مسئولان / مدیران هنوز اهمیت تولید را باور نکرده‌اند مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است گفتگوی تسنیم با متولی صادرات|۶مشکل اصلی صادرات/ طرح صادرات ریالی برای پولشویی است؛پیمان پولی قابل اجرا نیست؛قوانین یک‌شبه نداریم روحانی: کنکور برگزار می‌شود/ واکنش به توافق سازش امارات و اسرائیل مصاحبه| ناصر ابوشریف: امارات به یکی از ابزارهای صهیونیسم در منطقه تبدیل شده است نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داروهاى گیاهى درمان کووید طب سنتى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد

بر اساس یک مطالعه جدید، شیر گاو حاوی نانوذراتی است که می‌تواند برای ارائه درمان‌های مبتنی بر آران‌ای (RNA) اصلاح کننده بیماری به صورت خوراکی استفاده شود. با توجه به اینکه داروهای مبتنی بر آران‌ای در حال حاضر فقط به صورت تزریقی قابل تجویز هستند، این کشف راه را برای درمان‌های ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای طیف وسیعی از بیماری‌ها باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین چالش‌هایی که محققان با آن روبرو هستند، تبدیل داروهای تزریقی به نسخه‌هایی است که می‌توانند به صورت خوراکی مصرف شوند. داروهای خوراکی معمولا شکست می‌خورند زیرا نمی‌توانند در برابر محیط سخت روده مقاومت کنند و توانایی دارو برای جذب و اعمال اثر درمانی بر بدن از بین می‌رود.

به نقل از نیواطلس، دسته‌ای از داروها که فقط با تزریق قابل مصرف هستند، درمان با آران‌ای است. این داروها با استفاده از مولکول‌های مبتنی بر آران‌ای، بیان و فعالیت مولکول‌های هدف را دستکاری می‌کنند و مسیرهای زیستی را برای درمان یک بیماری خاص تغییر می‌دهند. آران‌ای درمانی امکان درمان بیماری‌هایی را فراهم می‌کند که داروهای معمولی بر روی آنها موثر نیستند.

تحقیقات جدید کینگز کالج لندن نشان داده است که نانوذرات زیستی موجود در شیر گاو به نام وزیکول‌های خارج سلولی(EV) ممکن است راهی برای تجویز درمان‌های مهم آران‌ای به صورت خوراکی باشند.

دریتون ولاسالیو(Driton Vllasaliu)، نویسنده مسئول این مطالعه و مدرس ارشد داروسازی در دانشکده کینگز کالج لندن، می‌گوید: تجویز خوراکی داروها قابل قبول‌ترین، راحت‌ترین و معمولا ارزان‌ترین راه برای مصرف دارو است، زیرا به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی متکی نیست. توانایی ارائه داروهای «زیستی»، مانند درمان‌های آران‌ای، اغلب به عنوان نقطه عطف تحویل دارو در نظر گرفته می‌شود، اما همچنان یک چالش سخت باقی مانده است. این مطالعه مهم است زیرا نشان می‌دهد که ممکن است تحویل خوراکی داروهای آران‌ای با استفاده از فناوری مبتنی بر وزیکول‌های خارج سلولی شیر امکان پذیر باشد.

وزیکول‌های خارج سلولی نقش مهمی در ارتباطات سلولی دارند. بیشتر سلول‌های ما آنها استفاده می‌کنند. وزیکول‌های خارج سلولی را مانند پوشش‌های سلولی در نظر بگیرید که برای انتقال محموله‌هایی مانند پروتئین‌ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک، از جمله آران‌ای، در فواصل طولانی تا سلول‌های هدف کار می‌کنند. آنها توسط یک لایه لیپیدی محافظ احاطه شده‌اند و مهم‌تر از همه، می‌توانند از موانع زیستی عبور کنند.

محققان بررسی کردند که آیا وزیکول‌های خارج سلولی استخراج شده از شیر گاو می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای رساندن دارو به دستگاه گوارش مشکل‌ساز ما استفاده شوند یا خیر. وزیکول‌های خارج سلولی شیر پیش‌تر برای درمان بیماری روده تحریک پذیر(IBS) در مدل‌های موش مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیکول‌های خارج سلولی شیر با استفاده از مدل‌های ارگانوئید واقعی روده انسان آزمایش شد و مشخص شد که آنها از دیواره روده عبور می‌کنند.

محققان می‌گویند که وزیکول‌های خارج سلولی شیر می‌تواند برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت، با استفاده از درمان های خوراکی استفاده شود.

علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از مردم پیش از این به طور مرتب در معرض وزیکول‌های خارج سلولی شیر گاو قرار گرفته‌اند، بعید است که بر خلاف نانوذرات مصنوعی که در حال حاضر برای ارائه درمان آران‌ای از طریق تزریق استفاده می‌شوند، این روش جدید پاسخ ایمنی نامطلوبی ایجاد کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی