Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر عادی سازی رابطه امارات و اسرائیل در حالی منتشر شد که واکنشهای بسیاری را از گروههای مختلف در پی داشت به ویژه مواضع تند گروههای مقاومت فلسطین که آن را نه تنها خیانت به ملت فلسطین بلکه از آن به عنوان خنجر از پشت به جهان عرب و اسلام تعبیر کردند.

آنچه قابل توجه است واکنش کشورهای اسلامی و نه فقط عربی به این توافق است، زیرا رژیم صهیونیستی با اشغالگری سرزمین فلسطین و اعمال جنایتکارانه در طول سالهای متمادی موجودیت خود را تنها در سایه حمایتهای آمریکا و برخی از دولت های دست نشانده آن حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته جای شگفتی ندارد که عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر موجی از خشم را در میان گروههای آزادی بخش و مدافع حقوق انسان در کشورهای عربی و اسلامی به راه انداخته است زیرا یک کشور عربی که در زبان و فرهنگ تقریبا با بسیاری از کشورهای دیگر عربی مشترک است، پشت به برادران خود کرده و با رژیمی هم پیمان شده است که تاریخ جنایتهای او را از یاد نخواهد برد.

ادعاهای بی اساس طرفهای مورد توافق

در بیانیه ای که سه طرف در مورد عادی سازی این رابطه منتشر کرده اند، آمده است: این پیشرفت دیپلماتیک تاریخی موجب پیشبرد صلح در منطقه خاورمیانه شده و شاهدی بر نگرش و دیپلماسی جسورانه این سه رهبر و شجاعت امارات و اسرائیل برای ایجادی مسیری جدید است که پتانسیل عظیمی در منطقه آزاد خواهد کرد.

این استدلال در بیانیه صادره که از سوی اکثر کارشناسان عرب ، توجیهی سطحی و بی پایه و اساس محسوب می شود، تنها روی کاغذ خودنمایی می کند و مفاد آن اساسا برای طرف اسرائیلی الزام آور نیست، حال آنکه اصل ماجرا، فلسطین، آینده و سرنوشت ملت فلسطین را همراه با افکار عمومی جهان عرب نشانه رفته است و از همین حالا می توان دستاوردهای آن را شاهد بود؛ از جمله.

- دبه کردن نتانیاهو از یک معامله اعلام نشده ؛ بطوری که طرف های اماراتی و آمریکایی گفته بودند مابه ازای توافق عادسازی روابط امارات و اسرائیل، رژیم اشغالگر طرح الحاق کرانه باختری را معلق خواهد کرد که این به معنای انجام یک معامله یا قرار قبلی بوده، اما نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بلافاصله واکنش نشان داد و گفت که هیچ قراری بر تعلیق این طرح نیست بلکه تنها برای مدتی به تعویق انداخته ایم ( محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در زمان اعلام خبر این توافق در توییتی نوشت: در پی تماس تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر اسرائیل، توافق شد تا اسرائیل الحاق اراضی فلسطینی را متوقف کند.)

- حمله به نوار غزه تنها ساعاتی بعد از اعلام این اتفاق به ادعای دونالد ترامپ "تاریخی" و هدف گرفتن اماکن مسکونی و زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی؛ (بالگردهای رژیم صهیونیستی بامداد جمعه شرق باریکه غزه را هدف قرار دادند و «فوزی برهوم» سخنگوی حماس هم در واکنش به این حملات گفت، این توافقنامه رژیم اشغالگر را تشویق خواهد کرد که جنایت های بیشتری در حق ملت فلسطین و مقدسات آن انجام دهد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دلیل بر این ادعا است. این هنوز آغاز راهی است که اماراتی ها شروع کرده اند، ضمن آنکه مشخص نیست امارات در قبال این خیانت تاریخی به اسرائیلی ها چه امتیازاتی داده است.

فعلا تا اینجای کار آنچه به نظر می رسد این است که نتانیاهو با رد ادعای طرف اماراتی در خصوص طرح الحاق کرانه باختری، ابوظبی را به سخره گرفته است. 

کارکرد این توافق  برا ی آمریکا ، اسرائیل و امارات

ترامپ رئیس جمهور آمریکا با استفاده از این توافق به نوعی تلاش دارد تا ضمن همراه کردن جامعه یهودیان مقیم آمریکا در انتخابات پیش رو ، از لابی قدرتمند یهودی نیز بهره مند شود ، آن هم در شرایطی که براساس نظرسنجی ها رقیب او «بایدن» از حزب دموکرات فعلا پیشی گرفته است و یهودیان نیز اکثرا در انتخابات امریکا به دموکراتها رای داده اند. بنابراین این توافق اگر سودی داشته باشد، اول برای ترامپ است و تاثیر آن را باید در انتخابات آینده آمریکا دید.

اما این توافق یک کارکرد دیگر هم دارد و آن شخص نتانیاهو است که این روزها به شدت تحت فشار احزاب سیاسی و حتی یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی قرار داشت که کف خیابان های تل آویو و حیفا را به صحنه تظاهرات و مخالفت ها با نتانیاهو کرده اند. حالا این توافق به عنوان یک هدیه از سوی ترامپ به نتانیاهوست شاید باعث شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی موقعیت متزلزل خود را تا حدودی بازسازی کند.

اما درباره امارات این سوال مطرح است که این شیخ نشین با چه هدفی وارد این معامله شده است؟ آیا قصد دارد با اسرائیل موقعیت منطقه ای اش را ارتقا دهد؟ ، آیا به فکر رهبری جهان عرب افتاده است؟ یا اینکه طرح های بلندپروازانه این شیخ نشین که نمونه آن پرتاب ماهواره به مدار مریخ در ماه های اخیر است،‌ قصد دارد با چنین توافقی آینده خود را برای روزهای بدون ترامپ تضمین کند؟

البته رابطه امارات با اسرائیل قضیه جدیدی نیست زیرا این کشور سالهاست که با این رژیم در ارتباط است، بنابراین اگر منافعی برای امارات داشت، باید دیده می شد، حالا نه تنها خود را مقابل افکار عمومی جهان عرب و جهان اسلامی قرار داده ، بلکه باید پاسخگوی مردم خودش هم باشد و نتانیاهو و تشکیلات صهیونیستی  هم نشان دادند که برای آنان حقوق انسانی اهمیتی ندارد و برای قوانین و معاهدات و قطعنامه های بین المللی هم هیچ ارزشی قائل نیستند، کما اینکه در اولین پاسخ به این اتفاق ضد فلسطینی، شرق نوار غزه را بمباران کرد.

برچسب‌ها توافق امارات‌ متحده ‌عربی رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توافق امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی توافق امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی جهان عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشور‌های اسلامی دارد، از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران محله‌های مسکونی غزه
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری