Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

تولید ریل ملی، پیش از تحریم های اخیر اقتصادی محل نزاع‌ بین اهالی صنعت ریلی در بخش دولتی و شرکت‌های تولیدکننده بود. مشخصا ذوب آهن اصفهان به مدت دو سال با شرکت راه آهن بر سر رعایت نکات کیفی در تولید ریل و تامین مالی منازعه داشتند تا اینکه ذوب آهن سال 97 به تولید آزمایشی ریل ملی رسید اما این ریل‌ها از نوع U۳۳ بود که برای خطوط فرعی استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آنکه نیاز راه آهن تولید ریل uic60 بود که شهریور ماه سال گذشته، این شرکت موفق به تولید این نوع ریل نیز شد.

این در حالی است که با توجه به مساله تحریم‌ها در 5 ماه نخست امسال، تولید داخلی قطعات مهم صنعت ریلی و ورود آنها به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته و طبق وعده‌ها افزایش بیشتری نیز خواهد یافت.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن در اینباره به خبرنگار ما گفت: ما هردو نیاز راه آهن به ریل در خطوط اصلی و فرعی را مرتفع کرده ایم. اگرچه کاربرد اصلی ریل UIC60 در خطوط پرسرعت راه آهن است و این شرکت به این نوع ریل بیشتر نیاز دارد.

بهزاد کرمی اضافه کرد: کارگاه نورد 650 ذوب آهن قادر به تولید سالانه 400هزار تن ریل است. بنابراین هیچ مشکلی در زمینه تولید ریل وجود نخواهد داشت.

 

محیط زیست را آلوده نمی‌کنند

گفتنی است که یکی از دلایل توقف بسیاری از پروژه‌های حمل ونقلی در گذشته، کمبود بودجه موردنیاز برای تولید ریل بوده است اما امروز دسترسی به ریل در داخل کشور منجر شده تا هزینه نقل و انتقالات ارزی نیز مرتفع شود و تولید داخل نیز رونق بگیرد. تولیداتی که تنها به ریل ملی خلاصه نمی شود و در سایر قطعات ریلی نیز تا 90 درصد داخلی سازی و بومی سازی صنایع صورت گرفته است.

این در حالی است که با توجه به اقلیم حشک کشور در بومی سازی صنایع به مساله مهم میزان مصرف انرژی و آب باید توجه جدی شود. در این زمینه نیز لازم به توضیح است که تولید داخلی صنایع ریلی علاوه بر اینکه به لحاظ اقتصادی صرفه ایجاد می کنند، زیانی هم به محیط زیست- مانند صنایع آلومینیومی- نمی رسانند و محیط زیست را با دودزایی بیش از حد آلوده نمی کنند.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ریل ملی تولید ریل حمل و نقل راه آهن ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پرواز‌های داخلی این شرکت به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  افزوده شده است گفت:  در حال حاضر برای انجام تمامی پروازهای داخلی و همچنین خارجی از تمامی ظرفیت های هوایی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما به ناوگان ایران ایر ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی‌های شرکت به ویژه در پرواز‌های داخلی افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که بتوانیم ناوگان هوایی خود را تا پایان سال افزایش دهیم.

او اظهار کرد:  هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور بهره گیری برای انجام پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های داخلی خواهد بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر‌های هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

او گفت: در جهت توسعه شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک