Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر،  غلامرضا قدرتی امیری، استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران طی جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، استان هرمزگان از عملیات پایدارسازی سازه و احیای بخش آسیب‌دیده مجتمع تجاری پردیس یک خبر داد و گفت: طبق بازدیدهای میدانی از محل حریق و اقدام به‌موقع و هوشمندانه نیروهای آتش‌نشانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه موجب کاهش آسیب‌های جدی در این ساختمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرتی امیری در بازدید میدانی به‌منظور ارزیابی میزان آسیب‌دیدگی ناشی از آتش‌سوزی مجتمع تجاری پردیس یک افزود: یک‌سوم مجتمع تجاری پردیس یک «ضلع بیرونی ساختمان و طبقه دوم شش‌ضلعی» طعمه حریق شده است و قسمت‌های دیگر بازار آسیب جدی ندیده است. آسیب جدی به قسمت شش‌ضلعی مجتمع تجاری پردیس یک وارد نشده است ولی ضلع بیرونی ساختمان به‌منظور پایین آوردن دما و جلوگیری از گسترش آتش به قسمت‌های دیگر بازار توسط نیروهای آتش‌نشانی تخریب‌شده است. دهانه‌های خرپا در دهانه یکدیگر اتصالات به ارتفاع ۲۳ متر به سبک قدیم اجراشده است، ساخت این سازه بر اساس آیین‌نامه قدیم کامل است اما نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد.

آتش‌سوزی در پردیس ۱ کیش اتصال برق علت آتش‌سوزی بازار پردیس کیش | مرگ یک نفر تایید شد

قدرتی امیری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با اطفاء حریق مجتمع تجاری پردیس یک آب به پشت سقف‌های کاذب نفوذ کرده و احتمال ریزش دارند و به همین خاطر قسمت‌هایی که طعمه حریق نشده و سالم هستند باید نسبت به بازنگری و تقویت اتصالات اقدام شود. سقف‌های کاذب بین فاصله شبکه‌های هشت در هشت متر و در هر نقطه‌ای ۶۰ در ۶۰ سانت باید بازدید به عمل‌اید تا از عدم نفوذ آب زیر سقف کاذب این مجموعه اطمینان حاصل شود و پس‌ازآن دو تیم ۵ نفره در دو مسیر متفاوت برای تخلیه غرفه‌ها اقدام کنند. قسمتی که براثر آتش‌سوزی ۳۰ درصد تخریب‌شده با قسمت سالم بازار جداسازی می‌شود و مدت‌زمان بازسازی این مجموعه بستگی به مشاور و پیمانکار مربوطه در چند ماه آینده به‌صورت متغیر است.

دکتر غلامرضا قدرتی امیری استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران در عملیات اطفای حریق پلاسکو در کمیته‌ای که از سوی شورای اسلامی شهر تهران از افراد علمی و باتجربه تشکیل شد حضور داشت، این تیم ۲۰ نفره در ابتدای آتش‌سوزی پلاسکو تهران در محل حاضر شدند و نسبت به ساختمان‌های اطراف که نیروی‌های آتش‌نشانی قصد ورود به آن‌ها را داشتند با نظر کارشناسی در خصوص ایمنی و خطر فضاهای موجود این نیروها را هدایت می‌کردند.

کد خبر 540454 برچسب‌ها آتش‌ نشانی حوادث - آتش سوزی استان هرمزگان جزیره کیش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانی حوادث آتش سوزی استان هرمزگان جزیره کیش مجتمع تجاری پردیس یک آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران

دریافت 3 MB دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین،حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است.

چندکارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه‌های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش‌سوزی شده است.

اولین تصاویر از حریق در هتل پارسیان کوثر محدوده میدان ولیعصر تهران را ببینید.

کد خبر 847595 منبع: ایسنا برچسب‌ها سفر - هتل و هتلداری آتش‌ سوزی خبر مهم آتش‌ نشانی

دیگر خبرها

  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران