Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیشابوری، گفت: خبرگزاری شبستان بعنوان یک رسانه دینی بی شک مسئولیت و نقش خطیری در انتقال مفاهیم والای دینی و مذهبی دارد و این حساسیت موضوع را دو چندان می کند و لذا توقع و انتظار از این خبرگزاری و رسانه هایی که محوریت دینی دارند را دو چندان می کند.

وحید نیشابوری مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک خبرگزاری بر محور مسجد و منشاء آن به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به فعالیت های گسترده ای که در حوزه های مختلف می توان در مساجد انجام گیرد وجود یک خبرگزاری برای انعکاس این فعالیت ها می تواند بسیار تاثیر گزارباشد و با توجه به اینکه فعالیت در مساجد با توجه به کارکردهای که از قدیم الایام آنها تعریف شده است بیشتر بر پایه مردم محوری شکل گرفته  خبرگزاری های دینی  می تواند انتتقال دهنده نقش مردم در مساجد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نقش رسانه دینی در فضای مجازی و جامعه امروز،  افزود: با توجه به گسترش و نفوذ بسیارزیاد فضای مجازی در افکار عمومی و نقش آن در شکل گیری رفتار و فرهنگ جامعه استفاده رسانه های دینی از فضای مجازی در شرایط کنونی بسیار لازم و ضروری است و مدیران این گونه رسانه ها حتما باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

 

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه با توجه به فضای مجازی و تاثیر آنها بر رسانه ها،  خاطر نشان کرد: سهل الوصول و فراگیری رسانه های مجازی باعث بوجود آمدن پدیده ای به نام شهروند رسانه شده و به این مقوله  هم می تواند نگاه مثبت داشت و هم منفی چرا که قطعا در این فضا بخش عمده ای از اخبار و اطلاعات منتشر شده دارای منابع خبری مطمئن نبوده و بی شک اخبار کذب و شایعه با حجم فراوانی به مخاطب منتقل می شود لذا در این میان همچنان این رسانه های رسمی و شناسنامه دار هستند که میتوانند با استفاده از همین فضا نسبت به انعکاس اطلاعات دقیق و صحیح نقش تعیین کننده و هدایت گر درست افکارعمومی  را بر عهده داشته باشند.

 

نیشابوری با  اشاره به نحوی جذب مخاطب در رسانه دینی تصریح کرد: رسانه های دینی می توانند با استفاده از فناوری های روز و نوآوری در انتقال مفاهیم نسبت به جذب بیشتر مخاطبین جوان اقدام نمایند بی شک استفاده از ابزار مورد استفاده جوانان برای نزدیک شدن به آنها می تواند  تاثیر گذار باشد.

 

وی نقش رسانه های دینی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی تاثیر گذار دانست و اظهار داشت:مقوله تهاجم فرهنگی که از دیر باز مورد تاکید رهبر انقلاب بوده یکی از جبهه های نبرد امروز در کشور تلقی می گردد و سربازان خط مقدم این جبهه رسانه ها و اهالی رسانه و فرهنگ و هنر هستند  از سویی یکی از رسانه های که می تواند در نبرد با تهاجم فرهنگی بیشترین کاربرد را به شکل مستقیم و تاثیر گزار داشته باشد بی شک رسانه هایی دین محور است. 

 

وی ابراز داشت: هدفمندی رسانه های دینی و تخصصی بودن این رسانه ها با استفاده از کارشناسانی که در اختیار دارند می تواند به مرکزی برای هدایت و سیاست گذاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی تبدیل شود.

 

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی مسجدی و اجتماعی و شهری، گفت:خبرگزاری شبستان از بدو تاسیس تا کنون بعنوان یک رسانه تخصصی حوزه مساجد در انتقال مفاهیم ارزشمند دینی و مذهبی با محوریت مساجد عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشته که امید می رود این روند همچنان رو به روشد باشد.

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: محوریت دینی فعالیت مساجد انتقال مفاهیم دینی رسالت رسانه ها فضای مجازی خبرگزاری شبستان انتقال مفاهیم خبرگزاری شبستان رسانه های دینی فضای مجازی رسانه دینی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، امروز شنبه پنج بالگرد برای تخلیه نظامیان مجروح از غزه در آنجا به زمین نشستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، امروز شنبه نیز ارتش اسرائیل در نوار غزه تلفات داده و مجبور شد با استفاده از 5 بالگرد نظامیان زمی خود را به بیمارستان منتقل کند.

این رسانه‌ها که اطلاعات خود را به نقل از بیانیه ارتش اسرائیل منتشر کردند، جزئیات بیشتری از نحوه و محل اصابت این نظامیان ارائه نکردند.

گفتنی است با وجودگذشت 211 روز از جنگ وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، مقاومت ملت فلسطین در مقابل این تهاجم همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی بایکوت رسانه ای ساختی علیه انتشار آمار واقعی تلفات خود در نوار غزه ایجاد کرده است.

هلاکت 2 نظامی اسرائیلی در مرکز نوار غزههلاکت و زخمی شدن 14 نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • شهروند خبرنگار انعکاس صدای مردم
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها