Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی داوری روز شنبه در آیین رونمایی از تجهیزات جدید، کارگاه آموزش و بهره برداری از ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی شهرداری تهران، اظهار داشت: میانگین سرعت پاسخگویی سازمان آتش نشانی با ساخت ایستگاه های بیشتر در مناطق مختلف کلان شهر تهران باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه احداث ایستگاه های جدید آتش نشانی موجب کاهش زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه و کاهش خسارات جانی و مالی می شود، عنوان کرد: هم اکنون سرعت پاسخگویی خوب است ولی میانگین رسیدگی به دلیل نبود ایستگاه در برخی نقاط کلان شهر تهران کمی از استانداردهای جهانی کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به دلیل توسعه روز افزون مصالح ساختمان ها و تکنولوژی های جدید نیازمند به روز رسانی تجهیزات است که این کار در دوره مدیریت جدید شورای شهر تهران به خوبی انجام شده و امکانات خوبی خریداری شده است.

داوری با اشاره به اینکه نوسازی و تجهیز امکانات آتش نشانی تهران همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: ارتقای کیفی مهارت آتش نشانان نیز از دیگر برنامه های سازمان آتشنشانی است که در حال انجام می باشد.

وی تاکید کرد: نیروهای آتش نشان باید همیشه از لحاظ قوای جسمانی آماده و در بهترین شرایط باشند تا بتوانند خدمات رسانی خوبی در مواقع حادثه از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا، آیین رونمایی از تجهیزات جدید، کارگاه آموزش و بهره برداری از ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی شهردار تهران امروز شنبه با حضور پیرز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به همراه شهربانو امانی، مجید فرهانی، زهرا صدراعظم نوری از دیگر اعضای شورای شهر تهران، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از مسئولان شهری در مرکز آموزش ایثارگران سازمان آتشنشانی تهران در صالح آباد شهرری برگزار شد.

خودروهای تهویه هوا جهت تونل ها و مترو، خودروهای دستگاه تنفسی ویژه آتش نشانان که پشتیبان خودروهای عملیاتی در صحنه حریق می باشند، خوردهای اطفای حریق در فضاهای سبز و جنگلی در ارتفاعات به نام همامون و ساخت داخل، خودروهای چهار چرخ برای اطفای حریق در اماکن باریک مانند بازارها و پاساژها، خودروهای رولایف جهت مقابله با حوادثی مانند سیل و زلزله، رباط آبپاش، دستگاه پرنده شناسایی و سایر امکانات به روز سازمان آتش نشانی شهرداری تهران رونمایی شد.

همچنین ایستگاه ۱۳۲ سازمان آتش نشانی در منطقه ۱۹ که در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای یک هزار و ۲۱۷ متر مربع احداث شده است نیز به صورت ویدیو کنفرانس توسط شهردار تهران به بهره برداری رسید.

مرکز آموزش ایثارگران سازمان آتشنشانی شهرداری تهران دارای انواع ساختمان های شبیه سازی شده  مسکونی، تجاری، ساختمان آواری نیمه کاره و پاساژهای تجاری جهت آموزش آتشنشانان و ارتقای مهارت آنان می باشد.

امروز در این مرکز رزمایش اطفاء انواع حریق مایعات، تانکرهای حمل سوخت، خودروهای تصادفی و انتقال افراد آسیب دیده از طبقات بلند ساختمان، تخلیه مواد شیمیایی در بروز حادثه های مختلف و انواع دیگر ماموریت های سازمان آتشنشانی به نمایش گذاشته شد.

لازم به ذکر است: مرکز آموزش ایثارگران سازمان آتشنشانی شهرداری تهران در صالح آباد شرقی در ابتدای بزرگراه بهشت زهرا(س) واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران محسن هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران محسن هاشمی شهرستان ری سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران محسن هاشمی نشانی شهرداری تهران سازمان آتش نشانی سازمان آتشنشانی آتش نشانی شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه‌های شارژ موتور و خودروهای برقی به‌صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گل‌ها و چهارباغ بالا نصب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه امضای قرارداد مشارکتی با مپنا با اشاره به امضای قرارداد راه‌اندازی و بهره‌برداری از دو ایستگاه شارژ خودرو و موتور سیکلت برقی بین شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری این کلان شهر بنا بر تاکیدات شورای اسلامی شهر، همچنین نیازهای ضروری شهر لازم شد تا در سال جاری تا حدودی از ساختار قبلی خود خارج شود و امروز سبد این سازمان بسیار متنوع است.

وی افزود: این سازمان جدای از مباحث ساختمانی، شرایطی را برای اجرای پروژه هایی همچون پروژه‌های درمانی، زیست‌محیطی و کاهش آلایندگی حمل‌ونقل، اتوبوس‌های برقی و موتورهای شارژی ایجاد کرده است تا سرمایه‌گذاران در این حوزه ورود کنند و ما بتوانیم این مهم را به طور مشارکتی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مباحثی که در کاهش آلایندگی نقش به سزایی دارد، استفاده از موتورها و خودروهای برقی در سطح شهر است، در این راستا سازمان سرمایه‌گذاری تلاش کرده است تا شرایط استفاده از این موتورها را در خصوص جانمایی ایستگاه‌های شارژ این وسیله نقلیه فراهم کند.

حیدری ادامه داد: قراردادی که در حال حاضر شهرداری اصفهان با شرکت مپنا در این خصوص منعقد کرده است، نخستین قرارداد مشارکتی در کشور با شهرداری اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های شارژ به صورت پایلوت جانمایی و در دو نقطه شهر از جمله کنار باغ گلها و چهارباغ بالا نصب می شود، همچنین سه نقطه دیگر در آینده مشخص و برای نصب این ایستگاه‌ها آماده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در جانمایی ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت و خودروهای برقی به دلیل اینکه همچون جایگاه‌های سوخت فضای قابل توجهی را اشغال می کند، مشکلاتی وجود دارد، از این‌رو باید برای قرار گیری این جایگاه‌ها در محل مناسب بررسی‌های لازم صورت گیرد.

حیدری با اشاره به تبلیغ ایستگاه های شارژ خانگی در پروژه‌های مشارکتی افزود: در مجموع اگر این پروژه‌ها راه‌اندازی شود، در کاهش آلایندگی های حاصل از وسایل نقلیه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به مهندسی خواسته پرداخته‌ایم، گفت: در حال حاضر در حوزه محیط زیست، کاهش آلایندگی و ریزگردها مشکلاتی داریم که برای رفع آن باید به سراغ مردم و سرمایه‌گذاران برویم تا بتوانیم این نیاز ضروری شهر را رفع کنیم.

کد خبر 749400

دیگر خبرها

  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین