Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:06:27 GMT

فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود/ قزوین در شرایط قرمز

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۱۲۲۳

فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود/ قزوین در شرایط قرمز

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا روز شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین تشکیل شد.

پیمان نامدار در این جلسه اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که مجموع افراد مبتلا تاکنون به ۷۹۰۸ بیمار رسیده است.

نامدار تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان قزوین بستری هستند که ۱۶۰ بیمار در بیمارستان بوعلی و مابقی در مراکز تأمین اجتماعی رازی، ولایت، شفای تاکستان بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در بیمارستان مهرگان تعداد ۵ بیمار حاد تنفسی، در پاستور سه بیمار، در دهخدا هم یک بیمار مبتلا به کرونا بستری شده و با تمهیدات فراهم شده به سمتی رفته‌ایم تا محل بستری بیماران کرونا و بیماران عادی هم جوار نباشد.

وی گفت: علیرغم اقدامات ایزوله و بهداشتی انجام شده برخی از بیماران عادی و دارای زمینه هنوز برای درمان به بیمارستانها مراجعه نکرده‌اند که تداوم این روند نگران کننده شده و انتظار داریم افراد بیمار حتماً برای درمان به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

۶۵ بیمار در شرایط حاد تنفسی

نامدار اضافه کرد: در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد ۶۵ بیمار در شرایط حاد تنفسی و زیر دستگاه قرار دارند و ۹ بیمار نیز در نوبت بستری در آی سی یو هستند و متأسفانه ۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر روند بستری شدن بیماران در بیمارستانها رو به کاهش است و از ۳۴۰ نفر به ۲۸۰ نفر رسیده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در دو هفته گذشته بررسی کارشناسی بر روی بیماران تست مثبت و سرپایی انجام شده نشان می‌دهد ۱۶ درصد بیماران از ماسک استفاده نکرده‌اند، ۸۰ درصد ماسک زده بودند، ۵۰ درصد به دلیل تماس با بیماران مثبت دچار بیماری شدند و ۴۸ درصد مبتلایان به ادارات شلوغ مراجعه کرده بودند.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۸ درصد مبتلایان در بازار حضور یافته بودند، ۲۲ درصد از تاکسی استفاده کرده و ۱۶ درصد به مراکز درمانی غیر کرونایی و ۱۳ درصد در مراکز تفریحی حضور داشتند.

استان قزوین قرمز شد

نامدار در ادامه گفت: شهرهای قزوین، تاکستان و البرز در شرایط قرمز و شهرهای بوئین زهرا و آبیک در شرایط نارنجی قرار دارند و در مجموع استان قزوین در شرایط قرمز قرار گرفته است.

وی در خصوص وضعیت شغلی افراد آلوده به کرونا هم اظهار داشت: ۲۷ درصد مبتلایان به کرونا در استان قزوین را زنان خانه دار، ۲۴ درصد را کارگران و کارکنان شرکت‌ها، ۷ درصد را کارمندان، ۶ درصد کارکنان مراکز درمانی، ۴ درصد رانندگان، ۴ درصد فروشندگان، ۴ درصد نیروی انتظامی، ۵ درصد مشاغل آزاد و بقیه در سایر مشاغل بوده است.

بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: مهمترین دغدغه و نگرانی، بی توجهی شهروندان به رعایت فاصله اجتماعی و حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت است که انتظار داریم این هشدار جدی گرفته شود.

کد خبر 4998990

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین ویروس کرونا ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه کرمانشاه استان قزوین ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.   به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.   وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.   این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.   رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.   بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.   نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال