Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طرح ادغام بانک‌ها و وموسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در حال تحقق و در مراحل پایانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی امروز شنبه - مردادماه - با انتشار یادداشتی برخی از اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی را شرح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن یادداشت به شرح زیر است:

" برخی از اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی:

سامان دهی بانک‌های ناسالم: تغییر مدیران مختلف بانک‌های ناسالم / کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک‌ها / کاهش شدید اتکای بانک‌های ناسالم بر اضافه برداشت از بانک مرکزی.

تعیین هیئت سرپرستی بر مؤسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آن‌ها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل نا ترازی آن‌ها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیر مجاز

ادغام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در حال تحقق و در مراحل پایانی است.

تدوین و اجرای سیاست‌گذاری نوین پولی، سامان‌دهی اضافه برداشت بانک مرکزی و الزام بانک‌ها به افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.

وضع مقررات جدید در تراکنش‌های بانکی: تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های اشخاص / محدودیت در تراکنش‌های اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حساب‌های تجاری / معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش‌ها و مبادلات چک‌های تضمینی برای مقابله با پول‌شویی.

تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک‌ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات.

وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق. "

کد خبر 438914

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بانک مرکزي بانک ها و موسسات مالی رئیس کل بانک مرکزی نیروهای مسلح رییس بانک مرکزی پولشویی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیروهای مسلح بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند ناو اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته است.

کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردهنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی