Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:02:46 GMT

فرماندار: موانع برندسازی پنیر مراغه رفع شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۱۷۹۱

فرماندار: موانع برندسازی پنیر مراغه رفع شود

سید علی موسوی حسینی روز شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراغه اظهار داشت: تشکیل زیر کمیته هایی برای بررسی تخصصی ساماندهی تولید پنیرهای سنتی نیاز است و دانشکده علوم پزشکی باید با حضور دستگاه های متولی این کمیته ها را تشکیل دهد.

وی با بیان اینکخ کارگروه سلامت و امنیت غذایی از اساسی‌ترین کارگروه‌های شهرستان است خواستار برخورد جدی با متخلفان این حوزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی حسینی افزود: وظایف هر یک از دستگاه ها در این کارگروه مشخص بوده و باید تمامی مصوبات کارگروه اجرایی شود و کارشناسان هر دستگاه بر نحوه اجرا نظارت کافی داشته باشند.
فرماندار مراغه همچنین به ظرفیت تولید سیب در شهرستان اشاره کرد و گفت: در اجرای برنامه راهبردی ارتقا سلامت هشت محصول کشاورزی، سیب مراغه انتخاب شده که در این خصوص نیاز به برنامه ریزی و اجرای دستورالعمل ها به صورت دقیق هستیم.

موسوی حسینی گفت: ۳۰ درصد باغات سیب مراغه(سه هزار و ۶۰۰ هکتار) در این برنامه برای اقدامات و الزامات مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب سلامت مردم را تهدید می کند
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: متاسفانه شاهد آبیاری محصولات کشاورزی به خصوص سبزیجات با فاصلاب در مراغه هستیم که سلامت مردم را تهدید می کند.
نادر نجد گفت: برخورد با متخلفان و ریشه کنی این موضوع در دستور کار قرار قضا دارد.
وی همچنینبه موضوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ویروس کرونا در شهرستان مورد بی توجهی عمومی قرار گرفته و فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت نمی شود.
نجد گفت: عدم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا تهدید بهداشت عمومی محسوب می شود که در این خصوص دستگاه های متولی باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد در خصوص فرهنگ سازی دستورالعمل های ستاد کرونا در ماه محرم ورود کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: متاسفانه محدودیت ها از سوی دستگاه های متولی موجب ایجاد موانعی در برندسازی پنیر مراغه شده است.
حکیمه انتظاری گفت: انتظار می رود که دستگاه های متولی به خصوص دانشکده علوم پزشکی با سرمایه گذاران در این زمینه همکاری کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: در خصوص پنیر و سیب مراغه طرح اولیه از سوی دستگاه های متولی مشخص و سپس توافق کلی صورت گیرد.
اصغر تنومند گفت: این دانشکده در ارتقا سلامت سیب و ساماندهی محصولات کشاورزی پای کار است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی امنیت غذایی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی امنیت غذایی مراغه آذربایجان شرقی امنیت غذایی مراغه دستگاه های متولی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل

فرماندار اردل از کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در حاشیه رودخانه بالد خبر داد.

یعقوب شکوهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با حضور اعضای شورای تأمین در محل حادثه، جسد مربوط به مردی حدود ۴۵ ساله با دستان بسته در حاشیه رودخانه بالد با هویت نامشخص پیدا شد که پس از بررسی‌های لازم و گزارش قاضی، به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

وی افزود: جسد کشف شده با دست و پای بسته بود و تاکنون هویت این فرد مشخص نشده است، طبق بررسی، جسد فردی غرق شده در آب، با دست و پای بسته و پارچه و چسب بر دهان، در این رودخانه پیدا شد.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به اینکه هویت این مرد ۴۵ ساله نامعلوم است، خاطرنشان کرد: جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی شهرکرد منتقل شد، این جسد دو هفته در آب بوده است.

کد خبر 750851

دیگر خبرها

  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک