Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون، بیش از ۲۳۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت ابتلاء تهیه شده که از این تعداد، ۳۸ هزار و ۴۰۷ مورد مثبت شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵ هم استانی بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست داده‌اند که با این موارد جدید، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در فارس، به ۶۸۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هم اکنون ۹۹۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلاء در بخش‌های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر همتی آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز ۳۵ هزار و ۳۴ نفر اعلام کرد. او با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۳۸ هزار و ۴۰۷ مورد شناسایی شده، هفده هزار و ۲۸۰ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون هزار و ۵۷۷ مورد؛ مرودشت هزار و ۲۶۲ مورد؛ داراب ۸۲۸ مورد؛ کوار ۷۳۵ مورد؛ قیروکارزین ۷۱۹ مورد؛ لامرد ۶۵۹ مورد؛ زرین دشت ۵۱۴ مورد؛ ممسنی ۴۷۸ مورد؛ آباده ۴۶۷ مورد؛ مهر ۴۳۹ مورد؛ فیروزآباد ۴۲۳ مورد؛ زرقان ۳۶۴ مورد؛ کوه چنار ۳۳۳ مورد؛ استهبان ۳۱۱ مورد؛ فراشبند ۲۹۰ مورد؛ اقلید ۲۶۹ مورد؛ سپیدان ۲۳۸ مورد؛ خرم بید ۲۱۶ مورد؛ پاسارگاد ۱۹۵ مورد؛ رستم و نی ریز هر کدام ۱۶۹ مورد؛ سروستان ۱۴۵ مورد؛ خرامه ۱۲۹ مورد؛ ارسنجان ۱۲۱ مورد؛ بیضا ۱۱۸ مورد؛ بوانات ۹۲ مورد؛ سرچهان ۵۸ مورد؛ بختگان ۵۲ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

این مقام مسؤول در دانشگاه با بیان اینکه هم اکنون استان فارس به صورت میانگین در وضعیت زرد قرار دارد، اما برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: با توجه به گستردگی زنجیره‌های انتقال بیماری، لازم است هم استانی‌ها دستورات بهداشتی را جدی بگیرند.

توصیه بهداشتی امروز دکتر همتی نیز توجه جدی خانواده‌ها به موضوع مراقبت از کودکان در برابر ابتلاء به کرونا ویروس بود.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: کودکان تماس‌های بسیاری با سطوح، محل بازی و مسیر رفت و آمد خود دارند، بنابراین لازم است والدین با زبانی ساده، کودکان را با ضرورت استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها آشنا کنند تا شاهد کاهش میزان ابتلاء در این گروه سنی به کووید ۱۹ باشیم.

کد خبر 4999049

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه بیرجند کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است