Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های رسیده از آمریکا نشان می‌دهند خطر بی‌خانمانی ناشی از بحران شیوع کرونا ۳۰ میلیون شهروند این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون 21 میلیون و 376 هزار و 600 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 763 هزار و 800 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 14 میلیون و 162 هزار و 870 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.

در برزیل ۳ میلیون و 278 هزار و 895 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و این کشور در جایگاه دوم کشورهای جهان قرار گرفت. هند با ۲ میلیون و 530 هزار و 490 نفر در رتبه سوم، روسیه با 917 هزار و 884 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 579 هزار و 140 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. 

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته از تولید واکسن ضد کرونا خبر داد، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد روند تولید انبوه واکسن «اسپوتنیک-۵» آغاز شد. همچنین مدیر مرکز تحقیقات ملی «گامالیا» از تأمین واکسن مورد نیاز تمامی مردم روسیه در ۹ الی ۱۲ ماه آینده ابراز اطمینان کرد.

بیشتر بخوانید:

واکسن کرونا در هند تولید می‌شود

ترامپ: در حال تولید واکسن هستیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر ضعف علمی دانشمندان آمریکایی در کمک به مهار شیوع کرونا در این کشور گفت: امیدوارم واکسن ضد کرونا در روسیه تولید شود، ولی آن‌ها برخی از تحقیقات را حذف کرده‌اند. ما فکر می‌کنیم مراحل این کار بسیار مهم است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا

وی افزود: ایالات متحده نیز به‌نوبه خود به‌صورت پیشرفته در حال ساخت واکسن است.

بی خیالی ترامپ نسبت به اوضاع وخیم شیوع کرونا در آمریکا در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهند خطر بی‌خانمانی ۳۰ میلیون آمریکایی را تهدید می‌کند. با توجه به انقضای حمایت‌های کرونایی دولت از مستأجران و افراد بیکار در آمریکا، موجی از اخراج از خانه‌ها به‌دلیل ناتوانی از پرداخت اجاره آغاز شده است که انتظار می‌رود به سرتاسر این کشور گسترش یابد.

اقدام ضد کرونایی انگلیس و فرانسه

منابع اروپایی گزارش کردند آمار رسمی جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این قاره به ۷۵۰ هزار نفر نزدیک شده و شمار مبتلایان ثبت‌شده از 21 میلیون نفر گذشته است. در عین حال برخی از کشورهای قاره سبز برای جلوگیری از شیوع مجدد و گسترده این ویروس تصمیم به اعمال برخی محدودیت‌های تازه گرفته‌اند؛ ازجمله اینکه انگلیس تصمیم گرفت برای کسانی که از فرانسه به این کشور باز می‌گردند، دو هفته قرنطینه اعمال کند.

گرچه این تصمیم در داخل انگلیس مورد استقبال قرار گرفت، ولی با انتقاد شدید فرانسه مواجه شده ‌است. پاریس که با موج جدید موارد ابتلا به این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند، اعلام کرد اقدام لندن را تلافی خواهد کرد.

اختلاف آماری در ترکیه

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 22 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و یک‌هزار و 226 مبتلای جدید به این ویروس شناسایی شده‌اند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان به 246 هزار و 861 نفر و آمار جان‌باختگان به 5 هزار و 934 نفر افزایش یافته است.

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه

با وجود اعلام آمار رسمی از سوی وزارت بهداشت ترکیه، «فریده آکسو تانیک»، عضو اتحادیه پزشکان ترکیه در اظهاراتی جنجالی با بیان فراگیری کرونا در این کشور گفت: راهبرد حکومت ترکیه برای کاهش تأثیر فراگیری در کشور موفقیت‌آمیز نبوده است. در حال حاضر 623 هزار و 766 نفر در قرنطینه هستند.

وی افزود: طبق داده‌های 11 آگوست وزارت بهداشت ترکیه تعداد مبتلایان فعال در کشور 11 هزار و 152 نفر هستند. زمانی که این آمار را با آمار آزمایش‌های PCR گرفته شده به‌وسیله مراکز بهداشت و درمان مقایسه کنیم، درمی‌یابیم آمار مبتلایان فعال در کشور ترکیه بیش از 9 برابر آمار اعلام شده کل مبتلایان به کرونا است.

شیوع کرونا در آسیا

کره‌شمالی در حالی اصرار دارد هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود ندارد که استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی اجباری کرده است.

همچنین در هند، نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور گفت: وزارت بهداشت هند سه واکسن کرونا را آزمایش کرده است. 

وی در سخنانی به مناسبت روز ملی استقلال هند افزود: این سه واکسن در مراحل مختلف، آزمایش شدند و دانشمندان برای تولید انبوه آن چراغ سبز نشان داده‌اند. ما در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی تولید واکسن در داخل کشور و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا فرانسه انگلیس کرونا دونالد ترامپ وزارت بهداشت بهداشت ترکیه شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف معرفی توانمندی‌های فنی و مخابراتی ایران به رویداد Mobilefest ترکیه رفت.

رویداد Mobilefest که از تأثیرگذارترین رویداد‌های فناورانه حوزه اوراسیا است، بر «شبکه سازی و ایجاد ارتباط با رهبران» صنعت ارتباطات از طریق مشاهده دستاورد‌های تکنولوژیک برند‌ها در بخش نمایشگاهی و دریافت بینش‌ها و تجربیات واقعی از سخنرانی‌ها و ارائه‌های تخصصی تمرکز دارد.

بخش‌های موضوعی این نمایشگاه نیز متشکل از «ارتباطات و سرویس‌های تلفن همراه»، «خدمات ابری و دیتاسنترها»، «امنیت سایبری»، «دستگاه‌ها و تجهیزات»، «بلاکچین و متاورس» و «استارتاپ ها» می‌شود که غرفه همراه اول مستقر در نخستین بخش موضوعی این رویداد است.

همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «کسب و کار سازمانی»، «تحقیق و توسعه» و «سرمایه گذاری جسورانه» و با شعار «هدف گیری بی‌نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده تا به کشف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری مبادرت ورزد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در نظر دارد طی برگزاری این رویداد سه روزه، از جدیدترین بستر‌های دیجیتال توسعه یافته خود در حوزه‌های سلامت و توریسم رونمایی کند و به معرفی ۱۲ سرویس دیجیتال دیگر بپردازد.

اپراتور اول تلفن همراه ایران در کنار سه اپراتور اصلی تلفن همراه ودافون، ترک تلکام و ترکسل کشور ترکیه، در بخش نمایشگاهی Mobilefest و در قالب غرفه‌ای دو طبقه حضور دارد.

در این نمایشگاه که با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت جهانی برگزار می‌شود، اپراتور‌های تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری از سراسر جهان حضور دارند و از ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ (۶ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • کیلیان ام باپه در اوج؛ بهترین آمار گلزنی دوران حرفه‌ای ستاره فرانسوی
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن