Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:25:22 GMT

مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۱۳۶

مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد صادق بصیری شنبه (25 مرداد) در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: امروز طبق معمول ستاد ملی کرونا با ریاست رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: حاصل گزارش وزیر بهداشت از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور این بود که الحمدلله وضعیت میانگین ابتلا و شیوع بیماری در کل کشور نسبت به هفته گذشته بهتر و مطلوب تر و یا در حال تثبیت و نزول بیماری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی بیان کرد: البته هنوز استان کرمان همچنان در وضعیت قرمز شیوع بیماری قرار دارد اما در مجموع اینکه روند بیماری سیر نزولی پیدا می کند، جای رضایت بخشی و شکر به درگاه خدا است.

 

 

بصیری در ادامه داد: نکته بعد اینکه ما ماه محرم و صفر را در پیش داریم و شیوه نامه ها همچنان برقرار بوده و تغییری در دستورالعمل ها داده نشده و گروه های بازرسی و نظارت نیز حتماً کار را انجام خواهند داد.

 

 

 

وی ادامه داد: کنکور نیز برگزار می شود و تاکید شده که حوزه های امتحانی دارای وسعت کافی باشند لذا مکان های مختلفی در نظر گرفته شده بنابراین تجمع همراهیان داوطلبان در حاشیه این مکان ها ممنوعیت دارد و درخواست ما از مردم این است که در اطراف حوزه های امتحانی تجمع نداشته باشند.

 

 

بصیری ظهار داشت: چون آمار و داده ها به صورت مختلف اعلام می شوند و گاهی افراد غیر مسئول هم آمارهایی در کشور اعلام می کنند که گاهی اوقات با هم مغایرت دارد و یک دستاویزی برای دشمنان ما در جهت ارائه آمارهای تحریفی و غلط می شود لذا مصوب شده که این آمارها فقط باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی عنوان شود.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش اقتصادی هم یک مصوبه داشتند که برای ارائه تسهیلات کمک می کند؛ آن هایی که می رفتند و تسهیلات ویژه می گرفتند، در دو بخش مردم عادی و صنوف بودند؛ یک مشکل و مانع برای دریافت این تسهیلات، داشتن چک برگشتی متقاضیان بود که مصوبه امروز ستاد ملی این شد که صرفاً در تسهیلات کرونایی اگر کسی چک برگشتی هم داشته باشد بتواند از این تسهیلات استفاده کند و این چک برگشتی مانعی برای دریافت تسهیلات بانکی کرونا نباشد.

 

 

وی با بیان اینکه بحث محرم، صفر و عزاداری ها خیلی حائز اهمیت است، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و گروه های بازرسی، دستورالعمل ها را هر روز بررسی می کنند و ما طبق مصوبات ملی باید عمل کنیم لذا آنچه مهم است اینکه عزاداری در فضاهای مسقف به صورت وعظ و سخنرانی با فاصله های اجتماعی اما هیئت ها نباید به صورت دسته روی باشد و فقط عزاداری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای باز صورت بگیرد بنابراین حضور هیئت ها، سینه زنی و زنجیر زنی در اماکن مسقف ممنوع است.

 

 

بصیری در ادامه اظهار داشت: در موکب ها، ایستگاه های صلواتی و جاهایی که سالیانه نذوراتی را داشتند و در خدمت عزاداران حسینی بودند، پخش و توزیع هرگونه نذورات ممنوع است.

 

 

وی ادامه داد: مصوبه ای در این خصوص داشتیم که برای اطلاع رسانی کافی به مردم، شهرداری ها و دهیاری ها در فضای شهری و روستایی اقدام به تبلیغات محیطی کنند تا فضای محرم و عاشورا بیشتر مجسم و نمود داشته باشد.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در خصوص برگزاری نمایشگاه ها افزود: با توجه به اینکه استان کرمان همچنان در وضعیت قرمز است ما نمایشگاه ها را به صورت عمومی نخواهیم داشت و نمایشگاه های تخصصی هم با رعایت های پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است و منعی ندارد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: براساس اعلام کشوری، میانگین شیوع بیماری در کل کشور به تثبیت رسیده و احتمال نزول آن هست به شرط اینکه ما ایام محرم و صفر را به صورت ایمن پشت سر بگذاریم بنابراین اگر ما تاکید بر رعایت پروتکل ها در مراسم عزاداری را داریم برای این است که تثبیت شیوع بیماری در کشور باشد و سیر نزولی را همچنان طی کنیم.

 

 

بصیری اظهار داشت: در استان کرمان هم در هفته گذشته 11 هزار و 17 مورد بازرسی داشتیم که منجر به رسیدگی، برخورد و پلمب برخی واحدهای متخلف شده و این موارد به کادر درمانی کمک می کند تا شیوع بیماری کمتر شود.

 

وی ادامه داد: مجازات هایی برای متخلفان در زمینه مبارزه با کرونا در نظر گرفته شده و دستور العمل آن فراهم شده که باید ابلاغ شود.

 

غلامرضا نویدی در این جلسه گفت: کماکان جلسات کمیته استانی نظارت تشکیل می شود و بیشترین واحدهایی که باید بازرسی شوند قاعدتاً در شهر کرمان است؛ حدود 28 درصد از واحدها را ما باید در شهرستان کرمان مورد بازدید قرار دهیم و در هفته سوم مرداد ماه 11 هزار و 17 مورد بازرسی در سطح استان توسط گروه های 22 گانه انجام شده است و نسبت به هفته گذشته 16 درصد افزایش نظارت ها را داشتیم.

 

 

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان بیان کرد: در این بازرسی ها بحث تذکر نیز وجود دارد که در هفته سوم مردادماه، 2 هزار و 685 مورد تذکر شفاهی و 640 مورد تذکر کتبی انجام شده و 224 مورد واحد صنفی وضعیت قرمز داشتند که تعطیل و پلمب شدند؛ در مجموع 3 هزار  و 549 مورد تذکر در گروه ها داشتیم که نشان می دهد مردم و مجموع واحدهای صنفی استان کرمان نسبت به پروتکل های بهداشتی رعایت بیشتری را دارند.

 

مهدی حسینی نژاد نیز گفت: با توجه به اینکه اهمیت موضوع بحث نظارت بر واحدهای مختلف اما با کمبود نیروی انسانی برای بازرسی و نظارت بر واحدها روبرو هستیم لذا دستگاه هایی که عضو این 23 گروه بازرسی نیستند به دستگاه های دیگر کمک کنند.

 

 

مدیرکل صمت شمال استان در خصوص ماسک، بیان کرد: براساس پیگیری هایی که انجام دادیم و با توجه به حساسیت موضوع ماه محرم و نیاز استان به ماسک، 600 هزار عدد ماسک را به زودی و از طریق جایگاه های مشخص توزیع می کنیم و بخشی از این تعداد را می توانیم در اختیار هیئت ها، تعاونی ها و ادارات بگذاریم و در کنار این هم با کمک پارک علم و فناوری، یک تب سنجی که کاملاً مختص خود کرمان است را الان داریم رونمایی می کنیم و می تواند در حوزه های بازرسی خیلی به ما کمک بدهد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور با کمبود پارچه ماسک روبرو است لذا تأمین پارچه مورد نیاز را پیگیری می کنیم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد استانی کرونا استانداری کرمان امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان شیوع بیماری معاون سیاسی استان کرمان پروتکل ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • مدارس زرند فردا تعطیل است