Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این نویسنده جوان ساکن پاسادنا در کالیفرنیا با فقط سه کتاب در کارنامه یکی از آینده‌دارترین نویسنده‌های دنیا در ۳۹ سالگی است. او هر چند هنگام نوشتن «سال آرامش و استراحت من» به آمدن کرونا و درگیر شدن انسان با این ویروس فکر هم نمی‌کرد اما حالا می‌تواند از تجربه‌های خلق شخصیتی بگوید که ناچار است تمام وقت خود را در یک آپارتمان در نیویورک بگذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشفق که امسال «مرگ در دستان او» را روانه بازار کرده، در بخشی از یک گفتگوی طولانی با گاردین از زندگی شخصی خود و مهاجرت به آمریکا هم گفته است. این نویسنده ایرانی‌تبار با لوک گوبل ازدواج کرده که او هم نویسنده است. برگردان حرف‌های او را اینجا می‌خوانید:

«در کودکی بسیار مودب، بسیار آرام و بسیار بسیار مبادی آداب بودم اما نمی‌دانم چرا احساس غربت می‌کردم. شاید بخشی از آن به پدر و مادر و شیوه بزرگ شدنم برمی‌گشت. من فرزند وسط یک پدر ایرانی و یک مادر کرووات هستم که هر دو ویلونیست‌های حرفه‌ای بودند و همدیگر را در رویال کنسرواتوار بروکسل دیده بودند. در آستانه انقلاب ایران به آمریکا آمدیم و از همان زمان می‌دانستم جایگاهم در حومه شهرهای آمریکای دهه ۱۹۸۰ کجاست.

۱۰ کتاب برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه نیویورک تایمز

به عنوان یک کودک برایم بسیار سخت بود در کشوری بزرگ شوم که پدر و مادرم فرهنگ آن را نمی‌شناختند و تازه داشتند با گذشته خودشان کنار می‌آمدند؛ با اتفاق‌هایی غیرمنتظره که برای آنها و خانواده‌هایشان رخ داده بود. خانه‌مان در شهر سرسبز نیوتن در حاشیه بوستن بود؛ جایی که همیشه پر از ویلن بود و کتاب. همه چیز در خانه ما پس از موسیقی قرار داشت، خواهرم سروناز یک نوازنده اعجوبه بود و خودم پیش از سواد خواندن، با موسیقی و نت‌ها آشنا شدم و تا هفت سالگی می‌توانستم چهار ساز بنوازم.

موسیقی به شکلی مرموز بر روح و روان ما تاثیر گذاشت و من درباره واژه‌ها هم همین باور را دارم. معتقدم آن انضباط شخصی و اعتماد به نفس هم ریشه در آن فضای رقابتی سخت دارد. با این حال، ۱۴ سالم بود که نویسندگی را کشف کردم. نتوانستیم سر وقت در برنامه موسیقایی نام‌نویسی کنیم و مادرم مرا به یک اردوگاه تابستانی نویسندگی خلاق فرستاد. همان‌جا بود که سرنوشتم را پذیرفتم...

آمریکایی‌ها داستانگوهایی بسیار خوب هستند و در عین حال دروغگوهایی بسیار خوب؛ به ویژه درباره تاریخ کشورشان. حالا دیگر بازی تمام شده است. خیلی‌ها بیدار شده و این رویا را کنار گذاشته‌اند که همه چیز خوب است چون زندگی من خوب است. البته که اوضاع می‌تواند همیشه بدتر شود اگر دانلد ترامپ بار دیگر رای بیاورد. هیچ‌کس نمی‌تواند قدرت باورنکردنی حماقت را دست‌کم بگیرد.»

کد خبر 540529 برچسب‌ها ادبیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

 قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • چرا لیورپول روبن آموریم را نادیده گرفت؟
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند