Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام قمی در گفتگو با شبکه خبر، نظارت اصلی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم محرم را بر عهده مردم دانست.

 محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه گفتگو محور «چاپ اول» در شبکه خبر، درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم گفت: مسئولان وزارت بهداشت همه امام حسینی هستند و دغدغه برگزاری روضه سیدالشهدا (ع) را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبیعی است که آن‌ها در این روز‌های کرونایی، نگران تبعات برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) باشند؛ ولی هیئتی‌ها همواره اهل مراعات بوده‌اند و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را هم رعایت می‌کنند. البته در هر جمعیتی ممکن است، درصدی پروتکل‌ها رعایت نشود و عزای سید‌الشهدا (ع) به اندازه‌ای گسترده است که تعداد کم این افراد نیز زیاد به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد بهترین ناظران رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم، مردم هستند. ما هر کجا به مردم اعتماد کردیم، موفق بوده‌ایم.

قمی درباره ساز و کار اجرایی شعار «هر خانه یک هیئت» اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای واقعی شدن شعار «هر خانه یک هیئت» سامانه‌ای را ایجاد کرده و در آن منبری‌ها (مداحان و سخنرانان) خوب را به مردم معرفی می‌کند. امسال فرصتی است که مراسم عزای سید‌الشهدا (ع) به خانه‌ها برود.

او در خصوص اقدامات سازمان تبلیغات برای محرمی کردن فضای شهر‌ها گفت: محرم یک پروژه بزرگ و اجتماعی است. ما یک فضاسازی صوتی و یک فضاسازی دیداری داریم. سازمان تبلیغات اسلامی اعتبار کافی برای تهیه پرچم‌ها و بیرق‌های عزاداری ندارد. امسال با نهادها، دستگاه‌ها و خیرین صحبت کردیم که به اندازه کافی پرچم و بیرق در اختیار ما قرار دهند؛ اما وظیفه اصلی تأمین این وسایل بر عهده مردم است.

بیشتر بخوانید: علم‌الهدی: عذری برای تعطیلی عزاداری محرم نداریم

قمی در خصوص نقش سازمان تبلیغات در هدایت مردم به سوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری بیان کرد: سازمان تبلیغات نهایتاً یک سازمان پشتیبان است و از اقدامات مردم پشتیبانی می‌کند. مردم را نمی‌توان با خادمانشان برابر دانست؛ در نهایت مردم هادی یکدیگر هستند. سازمان تبلیغات می‌تواند کمک کند تا میزان رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد. به همین منظور در روز‌های اخیر جلساتی را با هیئات داشتیم و وعده‌های خوبی را هم در زمینه تبلیغات از رسانه ملی گرفتیم.

قمی در پایان گفت: ما گوشه‌ای از حکومتی هستیم که پایه اش مردم‌سالاری دینی است. راهبرد ما مردمی‌تر شدن تبلیغ است. امام خمینی (ره) گفتند که تبلیغ شناساندن خوبی‌هاست؛ بنابراین سازمان تبلیغات باید زمینه همگانی شدن تبلیغ دین را فراهم کند. هر قدر ما به مردم میدان بدهیم، برکات بیشتری در زمینه تبلیغ دین خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عزاداری محرم ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی سازمان تبلیغات پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در ملاقات چهره به چهره در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، درباره آخرین وضعیت تولید داروی بیماران SMA، گفت: رئیس‌جمهور، موضوع حمایت از بیماران SMA را در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد. پس از اینکه متخصصان سازمان غذا و دارو، طرح‌های اولیه این دارو را تأیید نکردند نسبت به ورود ۲ محموله دارو اقدام کردیم و بر اساس اولویت میان بیماران تقسیم شد. در حال حاضر, محموله دوم داروی این گروه از بیماران به صورت خوراکی و تزریقی وارد شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید داروی بیماران SMA گام برداشته و طبق موارد اعلام شده این دارو تا پایان خرداد وارد بازار می‌شود. در حال حاضر، این دارو به میزان آزمایشگاهی تولید شده و اگر نتایج نهایی این دارو اثربخش باشد وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود.

محمدی درباره توزیع داروی بیماران SMA تولید داخلی گفت: سازمان غذا و دارو فقط نسبت به تولید دارو تصمیم‌گیری می‌کند اما نحوه چگونگی توزیع آن بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6097498 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر