Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تولید ماده اولیه واکسن کرونای ایرانی گفت: از شش شرکت و مجموعه برای تولید واکسن کرونای ایرانی حمایت کرده‌ایم. - اخبار استانها -

سورنا ستاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به تولید ماده اولیه واکسن کرونای ایرانی اظهار داشت: از شش شرکت و مجموعه برای تولید واکسن کرونای ایرانی حمایت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه قرار بر این است نتیجه تلاش‌ها برای تولید واکسن کرونای ایرانی را ستاد مقابله با کرونا اعلام کند، گفت: باید روند و مراحل کار را از وزیر بهداشت پیگیری کنید.

آخرین آمار کرونا در کشور| فوت 161 نفر در 24 ساعت گذشته/تنها نقطه سبز کشور "زرد" شدیک نماینده مجلس: هزینه‌کردهای مقابله با کرونا شفاف شود

رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این‌باره با بیان این‌‌که واکسن کرونای ایرانی فاز حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته است، افزود: ماده اولیه این واکسن توسط چند شرکت تولید شده است.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P1377/S6,66/CT1 بیشتر بخوانید... مصوبات ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد لازم‌الاجرا است فعالیت ۶۰۰ استارت‌آپ فعال آنلاین در ایام شیوع ویروس کرونا فعالیت ۹۱۲ دانشجوی پرستاری در دوران شیوع کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مصوبات ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد لازم‌الاجرا است فعالیت ۶۰۰ استارت‌آپ فعال آنلاین در ایام شیوع ویروس کرونا فعالیت ۹۱۲ دانشجوی پرستاری در دوران شیوع کرونا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ جزیره قشم در تولید برق خودکفا شد/ مازاد برق صادر می‌شود ۴ معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود ۵ کاروان سلامت به مناطق محروم قزوین می‌رود/ بیماران خاص بیمه برکت می‌شوند ۶ عزاداران حسینی توصیه‌های "مقام معظم رهبری" را نصب‌العین قرار می‌دهند / با ‌ستاد ‌کرونا همراه خواهیم بود ۷ وضعیت قرمز کرونایی در ۶ شهر استان گیلان / ۳۰ درصد‌ بستری‌شدگان ‌‌مسافرند ۸ فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی ارتش‌: دشمن را کیلومترها دورتر از مرزهایمان در تیررس داریم مهمترین اخبار استانها امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم سخت‌گیری‌های کرونایی در استان گلستان نتیجه داد؛ روند ‌ابتلا به کرونا کاهشی شد + فیلم توصیه عضو مجلس خبرگان رهبری به رسانه‌ها / انتشار اخبار با چاشنی شیطنت ‌‌دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند + فیلم پایان یک دهه بلاتکلیفی اهالی روستای " جنگلده بالا"؛ روستا از کاسه سد نرماب جابه‌جا می‌شود مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است اخبار توافق عادی‌سازی| امارات ابزار طرح‌های صهیونیسم در منطقه/ انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است گفتگوی تسنیم با متولی صادرات|۶مشکل اصلی صادرات/ طرح صادرات ریالی برای پولشویی است؛ پیمان پولی قابل اجرا نیست؛ قوانین یک‌شبه نداریم واکنش انصارالله به ادعاها درباره نفتکش «صافر»/ آمریکایی‌ها در قتل عام ملت یمن شریکند شورای هماهنگی تبلیغات: اقدام ننگین امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی خیانتی آشکاراست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از کسب رتبه چهارم جهانی تولید علم در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی محققان ایرانی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا شمس اردکانی؛ دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از کسب رتبه چهارم جهانی تولید علم در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی محققان ایرانی خبر داد.

شمس اردکانی خاطرنشان کرد: ما از نظر علمی و عملی جایگاه خوب و رتبه ممتاز و بین‌المللی قابل قبولی در حوزه گیاهان دارویی کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سابقه استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در این حوزه چند هزار ساله است، افزود: پس از تشکیل دانشکده‌های طب سنتی در سال 1386 با توفیق بسیار خوب و شتاب مناسبی در حوزه تولید علم در دنیا خودمان را نشان دادیم و از دو سال پیش (2022) تاکنون توانستیم رتبه چهارم دنیا را کسب کنیم که این موفقیت بسیار ویژه‌ای است.

شمس اردکانی تصریح کرد: ستاد اقتصاد دانش‌ بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری تلاش و عزم جدی دارد که در پازل ایران قوی بتواند موضوع و سرفصل بسیار مهم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی داشته باشد.

وجود 1200 گیاه دارویی در ایران/ رتبه چهارم کشور در تولید علم طب سنتی

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی در ادامه بیان کرد: در این راستا ما شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی داریم که در حوزه تولید و فرآوری و استخراج فعالیت می‌کنند و ستاد نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

به گفته وی، مردم در ایران از نظر فرهنگی و تمدنی و سابقه، دید خوبی نسبت به عطاری‌ها دارند و عطاری‌ها توانسته‌اند در بیشتر موارد اعتماد و رضایت مردم را جلب کنند.

وی مطرح کرد: شرکت‌های دانش‌‌‎‌بنیان به خوبی در حوزه‌های مختلف تلاش کرده اند و ما باید در حال حاضر با دست به دست هم دادن و ظرفیت‌های افزوده کار را پیش ببریم. در سال‌های اخیر بازگشت به طبیعت در همه حوزه‌ها پررنگ شده و امیدواریم با تلاش خودمان و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در این زمینه موفق‌تر از پیش عمل کنیم.

شمس اردکانی، طب سنتی ایرانی را سلامت‌محور دانست و افزود: بسیاری از آموزه‌‌های طب سنتی ایران مبتنی بر اصلاح سبک زندگی است و با توجه به ریشه‌دار بودن این آموزه‌ها در فرهنگ مردم، قابلیت پذیرش خوبی دارد و دسترسی به خدمات آن نیز برای مردم آسان است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌ها مستلزم افزایش سطح سواد سلامت مردم و تغییر رفتار آنها است. امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی ، نوع غذاها، کم تحرکی و ... علی‌رغم کنترل بیماری‌های واگیر و عفونی، بار بیماری‌های غیرواگیر افزایش یافته است.

شمس اردکانی در پایان "رعایت اصول تغذیه بر مبنای طب سنتی" را مهمترین اصلی دانست که رعایت آن منجر به حفظ سلامتی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد