Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه رادیویی «تارا» با موضوع التهابات دهه سی ایران از امشب به روی آنتن رادیو نمایش و رادیو ایران می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مجموعه پنج قسمتی «تارا» به سفارش رادیو ایران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که به روی آنتن رادیو نمایش نیز می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوب آقاخانی ـ کارگردان این نمایش رادیویی ـ گفت: درنمایش «تارا» از لحظه پرداختن به طرح و تبدیل آن به نمایش رادیویی، مشورت های کلی به نویسنده آن داده شدکه در نهایت نمایش متفاوتی برای این روزهای رادیو شود البته که این ویژگی متعلق به قلم نویسنده خانم هلن بهرامی بوده و توصیه ای هم اگر بوده در حد کلیات است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم این سطح با طراوت را برای رادیو حفظ کنیم، سعی کردیم اگر سوژه هم تکراری است قالب آن تکراری نباشد بنابراین پرداختن به التهابات دهه سی ایران، ماجرای کودتا، دکتر مصدق و اخبار حول و حوش این ماجراها سوژه اصلی تارا را شکل می دهد و ویژگی خاصی هم که دارد این است که نمایش در دو زمان حال و دهه سی در نوسان است  و یک روایت سیاسی عاشقانه نسبتا جذاب با موقعیت های دراماتیک دارد.

آقاخانی ادامه داد: در این نمایش، سعی کردیم که در اجرا، پرداخت دقیق و سنجیده روی میزانسن ها، انتخاب سنجیده شخصیت ها، هدایت ریتم و نواخت بازی ها، فضاسازی و همینطور با مشارکت نگاه باطراوت تهیه کننده در فضاسازی هم اتفاقات قابل دفاعی بیفتد.

این کارگردان تأکید کرد: مهمترین چیزی که خوشبختانه باعث شد تا این ایده را اجرا کنم این است که با وجود شخصیت داستان به نام داریوش کبیری که در زمان حال نود ساله و در زمان مورد نظر اصلی نمایش یعنی دهه سی، حدودا جوانی سی ساله است از طریق استفاده از پدر و پسری باسابقه در نمایش های رادیویی جذابیت را به تولید و به شکل اجرا اضافه کردیم ، به این صورت که حمید منوچهری در نقش داریوش کبیری نود ساله و امیر منوچهری در نقش جوانی خود او در این نمایش حضور دارد، امیر پسر آقای منوچهری بزرگ است و به هر حال پایه صداها اشتراکات جدی دارند، بنابراین وقتی با چنین ترکیبی به استقبال سوژه ای می رویم که در واقع پذیرفتن اینکه نود سالگی شخصیت داستان آن صداست و سی سالگی شخصیت، این صدا ، خود به خود باورش برای مخاطب آسان تر است ضمن اینکه اصولا اتفاق هم به لحاظ ژورنالیستی اتفاق جذابی است که پدر و پسری هنرمند نقش جوانی و پیری هم را بازی کنند که خوشبختانه این اتفاق در تارا افتاد و من توانستم از حضور این دو عزیز در کنار عزیزان دیگری مثل مهرداد مهماندوست ، نگین خواجه نصیر، نورالدین جوادیان و دوستان دیگری بهره ببرم و نهایتا فکر می کنم تارا نمایشی شنیدنی است.

آقاخانی در پایان گفت: بزرگترین بحرانی که در«تارا» با آن مواجه بودیم، فقر زمانی بود . اینکه پنج قسمت پانزده دقیقه ای برای نمایشی با این پهنای تاریخی و موقعیت هایی که به هر حال ساختن فضا و مکان سنجیده ش نیاز به پهنای وسیع تری دارد واقعا کار آسانی نیست و هر بار که  در چنین موقعیتی قرار می گیرم ،با حسرت یاد سریال های هفت ، چهارده و بیست و یک قسمتی می افتم که بیست هشت تا سی و پنج دقیقه زمان داشتند. بدیهی است که اگر همین تعداد قسمت های تارا با آن بازه زمانی در اختیار ما بود ، کار در خورتری ارائه  می دادیم ولی به هر حال با همین اندازه وزمان تلاش کردیم سربلند باشیم و ان شاءالله که مخاطب هم همین حس را نسبت به نمایش «تارا» داشته باشد.

مجموعه «تارا » به نویسندگی هلن بهرامی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، کارگردانی ایوب آقاخانی، صدابرداری محمدرضا محتشمی، افکتوری محمدرضا قبادی فر ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود و ساعت ۲۳:۴۵ به روی آنتن رادیو نمایش می رود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایوب آقاخانی حمید منوچهری دهه سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟

دختر «آلن دلون» در چند روز اخیر، تصویری از این ستاره گذشته سینمای فرانسه در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایسنا، در ابتدا وقتی این تصویر را در فضای مجازی می‌بینی شک می‌کنی که نکند هوش مصنوعی باشد، اما گویا این تصویر واقعی است.

در این تصویر که «آنوشکا دلون» در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده آلن دلون سالخورده با چهره‌ای متفاوت از آنچه در ذهن داریم دیده می‌شود.

«آنوشکا» همزمان با انتشار این عکس نوشت: «صبح جمعه از پدرم عکس گرفتم. به نظر من خاطره‌ای از لحظات‌مان بود. از صرف صبحانه با او بی‌نهایت شکرگزارم و این لحظه‌ای بی‌نظیر و شیرین در دنیای بی‌رحمانه من است. من او را خوش تیپ یافتم. با نگاه همیشگی و آبی فولادینش، سرزنده، مثل یک مبارز، که به من قدرتی غیر قابل تصور می‌دهد».

دلون پس از سکته مغزی در سال ۲۰۱۹ در وضعیت نامناسبی قرار داشت و اخیرا اختلافات خانوادگی میان فرزندانش به رسانه‌ها دزر کرده است. آنتونی، آنوشکا و آلن فابین سه فرزند آلن دلون بر سر نظرات مخالفشان در مورد سلامتی و آینده پدرشان اختلاف دارند.

پسرش آنتونی دلون در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ مدعی شد، دلون در حال مرگ است و عنوان کرده: «او ضعیف و خسته است. او زیاد صحبت نمی‌کند، وقتی او را مجبور به تکرار می‌کنیم خسته می‌شود و برایش آزار دهنده است، زیرا صدایش دیگر مثل گذشته واضح و قابل شنیدن نیست».

آنتونی در مورد خواهر ناتنی‌اش انوشکا دلون نیز اظهار کرده بود: «خواهرم هرگز به من و برادرم اطلاع نداد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، پدرم در حین بازدید از کلینیک در سوئیس تحت پنج آزمایش شناختی قرار گرفته است و هیچ یک از آنها را با موفقیت نگذرانده است».

آلن دلون به سرعت از طریق وکیلش «کریستوف آیلا» واکنش نشان داد و گفت که به شدت از جو رسانه‌ای که توسط پسرش آنتونی سازماندهی شده شوکه شده و نمی‌تواند پرخاشگری پسرش آنتونی را که مدام به او می‌گوید که سالخورده است تحمل کند.

دلون از دهه ۱۹۹۰ به ندرت روی پرده ظاهر شده است و آخرین حضور عمومی او دریافت نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۹ بود. با این حال، او در مراسم تشییع دوست و ستاره همکار خود «ژان پل بلموندو» در سپتامبر ۲۰۲۱ شرکت کرد.

آلن دلون که بازی در ۸۰ فیلم از جمله چندین شاهکار سینمایی را در کارنامه دارد، اولین بار در سال ۱۹۶۰ و زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم «ظهر بنفش» توسط «رنه کلمنت» کارگردان فیلم کشف شد.

بسیاری از فیلم‌ها با بازی «آلن دلون» تبدیل به کلاسیک‌های سینما شدند و وی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان نامداری، چون «آنتونیونی»، «ویسکونتی»، «ملویل» و «گدار» همکاری کرد و در کنار بازیگران بزرگی، چون «ژن گابن»، «عمر شریف»، «لینو ونتورا»، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و… مقابل دوربین رفت.

دلون نخستین بار در سال ۱۹۶۱ با فیلم «لذت زندگی» قدم به جشنواره کن گذاشت و سپس با فیلم‌های «خسوف» (۱۹۶۲)، «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) و «آقای کلین» (۱۹۷۶) حضور در جشنواره کن را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۹ جایزه نخل افتخاری کن را دریافت کرد.

tags # سینما ، هالیوود سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شازده کوچولو به روایت عکس
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷