Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:23:14 GMT

وسعت دریاچه ارومیه به ۲۹۰۰ کیلومتر رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۲۹۴۶

وسعت دریاچه ارومیه به ۲۹۰۰ کیلومتر رسید

گروه استان‌ها- مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۹۰۳ کیلومترمربع است که نسبت به سال گذشته که دو هزار و ۹۳۱ کیلومترمربع بود، از وسعت آن کاسته شده است. - اخبار استانها -

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه 1271.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

41 است که نسبت به مشابه سال گذشته که 1271.45 بود کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز دو هزار و 903 کیلومترمربع است که نسبت به سال گذشته که دو هزار و 931 کیلومترمربع بود، کاسته شده است.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی حجم آب دریاچه را سه میلیارد و 75 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: سال گذشته در همین موقع، حجم دریاچه سه میلیارد و 87 میلیون مترمکعب بوده است.

حجم آبی دریاچه ارومیه به بیش از 3 میلیارد مترمکعب رسیدمطالعات مقابله با فرسایش باد و گرد و غبار در حاشیه دریاچه ارومیه انجام شد

وی افزود: در میانگین درازمدت، حجم دریاچه ارومیه 16 میلیارد و چهار میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه نیز چهار هزار و 511 کیلومترمربع بوده است.

سرخوش اظهار داشت: همچنین در میانگین درازمدت تراز دریاچه ارومیه 1274.62 متر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم امسال تمامی پروژه‌های سخت افزاری دریاچه ارومیه با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری و افتتاح قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT1 بیشتر بخوانید... حجم آبی دریاچه ارومیه به بیش از ۳ میلیارد مترمکعب رسید وسعت دریاچه ارومیه به کمتر از ۳ هزار کیلومترمربع رسید وسعت دریاچه ارومیه کوچکتر شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حجم آبی دریاچه ارومیه به بیش از ۳ میلیارد مترمکعب رسید وسعت دریاچه ارومیه به کمتر از ۳ هزار کیلومترمربع رسید وسعت دریاچه ارومیه کوچکتر شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ جزیره قشم در تولید برق خودکفا شد/ مازاد برق صادر می‌شود ۴ معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود ۵ کاروان سلامت به مناطق محروم قزوین می‌رود/ بیماران خاص بیمه برکت می‌شوند ۶ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۷ عزاداران حسینی توصیه‌های "مقام معظم رهبری" را نصب‌العین قرار می‌دهند / با ‌ستاد ‌کرونا همراه خواهیم بود ۸ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز مهمترین اخبار استانها امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم اختصاصی|معاون رئیس‌جمهور: از ۶ مجموعه دانش بنیان برای تولید واکسن کرونای ایرانی حمایت کرده‌ایم برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ سخت‌گیری‌های کرونایی در استان گلستان نتیجه داد؛ روند ‌ابتلا به کرونا کاهشی شد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است اخبار توافق عادی‌سازی| امارات ابزار طرح‌های صهیونیسم در منطقه/ انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ گفتگوی تسنیم با متولی صادرات|۶مشکل اصلی صادرات/ طرح صادرات ریالی برای پولشویی است؛ پیمان پولی قابل اجرا نیست؛ قوانین یک‌شبه نداریم واکنش انصارالله به ادعاها درباره نفتکش «صافر»/ آمریکایی‌ها در قتل‌عام ملت یمن شریکند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسید وسعت دریاچه ارومیه دریاچه ارومیه سال گذشته دو هزار ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در ابتدای سال شاهد آب‌گیری خوب دریاچه ارومیه هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر انجام گرفته از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه این آب‌گیری و احیای دریاچه در ایام گرم و کم‌بارش سال نیز ادامه پیدا کند تا شاهد چهره زیبای دریاچه ارومیه باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول اصغرزاده در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: در کنار بارش رحمت الهی شاهد احیای دریاچه ارومیه با تدابیر مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه هستیم.

وی افزود: در ابتدای سال شاهد آب‌گیری خوب دریاچه ارومیه هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر انجام گرفته از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه این آب‌گیری و احیای دریاچه در ایام گرم و کم بارش سال نیز ادامه پیدا کند تا شاهد چهره زیبای دریاچه ارومیه باشیم و لطف پروردگار متعال شامل حال همه ما شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با تشکر از معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی در به سرانجام رساندن موضوع سرمایه‌گذاری شهرستان خوی گفت: با اینکه موضوع سرمایه‌گذاری پروژه آناآتا در شهرستان خوی مربوط به شورای اسلامی شهر ارومیه نمی‌شود اما شاید زحماتی که در طول بیش از ۷۰ روز به سرانجام رسید، نتیجه و خیر و برکات آن شامل حال کل استان آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه شود.

اصغرزاده با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاران داخلی را برای کمک حال دولت به میدان بکشیم، تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی به حمایت‌های معنوی مسئولان کشوری و استانی به ویژه شخص استاندار نیاز است و از این رو، این موضوع باید در بدنه‌های مدیریتی و دستگاه‌های اجرایی و نیز شهرداری تقویت شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی و پروسه‌های اداری موجب فرار سرمایه‌گذاران از شهر ارومیه می‌شوند، عنوان کرد: گاهی مواقع مشاهده می‌شود که سرمایه‌گذاران به خاطر طولانی بودن پروسه اداری و حتی سنگ‌اندازی‌ها و تصمیمات کارشناسی نادرست از سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه و حتی استان ناامید می‌شوند و از این رو از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار توجه و رفع مشکلات در این حوزه هستیم.

کد خبر 748744

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه