Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:08:13 GMT

نهضت جهادی «همراه بیمار» مایه عزت برای انقلاب اسلامی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۱۸۳

نهضت جهادی «همراه بیمار» مایه عزت برای انقلاب اسلامی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی بعدازظهر شنبه در آئین اختتامیه مرحله نخست نهضت جهادی همراهان بیمار در استان بوشهر گفت: ایثار و همدلی طلاب و روحانیون با حضور بر بالین بیماران کرونا و انجام خدمات داوطلبانه به‌عنوان همراه بیمار وصف‌ناپذیر است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز تقدیر و تشکر از تمامی عواملی که از رزمایش قرارگاه فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پشتیبانی کرده‌اند، افزود: در رزمایش‌های قرارگاه فرهنگی دفتر نهاد رهبری شاهد حضور همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف در کنار طلاب و روحانیون بودیم که در بین آنان از پیشکسوتان دفاع مقدس تا نوجوانان دهه هشتادی نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک

وی با اشاره به انجام چهار مرحله رزمایش ادامه داد: مرحله نخست قرارگاه فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر از اسفندماه و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک آغاز شد.

حجت الاسلام حسینی گفت: دنیا به احترام مردمی ایستاد که با شرایط سخت اقتصادی و مواجه با تحریم ظالمانه مانند دوران دفاع مقدس هم دل و همراه شدند و در تولید و توزیع ماسک حماسه‌آفرین شدند.

سیل کمک‌های مؤمنانه‌ای

معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مرحله دوم رزمایش قرارگاه فرهنگی سیل کمک‌های مؤمنانه‌ای بود که در دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و به همت اساتید، دانشجویان و کارکنان مراکز علمی و دانشگاهی استان و در دو مرحله صورت گرفت.

نهضت جهادی همراهان بیماران

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: مرحله سوم رزمایش که بسیار عظیم، مثال‌زدنی و ماندگار شد، نهضت جهادی همراهان بیماران بود که بعد از ماه مبارک رمضان و با شیوع گسترده کرونا به راه افتاد.

وی اظهار داشت: با شیوع گسترده کرونا در سطح استان برای کمک به مدافعان سلامت دیگر خدا قوت گفتن کافی نبود و باید آستین همت را بالا زده و دوشادوش آنان در وسط میدان مبارزه با کرونا حاضر می‌شدیم.

حجت الاسلام حسینی عنوان داشت: نهضت جهادی همراهان بیمار در ابتدا برای ما موضوعی بود با دو چالش، اینکه اگر در این راه کسی مبتلا می‌شد و سلامتی فردی به خطر می‌افتاد ازنظر شرعی و اخلاقی چه پاسخی باید ارائه می‌دادیم و دیگر اینکه آیا از این نهضت استقبال می‌شد یا خیر.

وی با اشاره به پیوستن قشر فرهنگی، نظامی، کارگری، درمانی، جوانان و نوجوان به نهضت جهادی همراهان بیمار ادامه داد: همت والای جهادگرانی که به طلاب و روحانیون در این را ه پیوستند همه ما را متحیر کرد و زبان از تقدیر و تشکر از آنان قاصر است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: مرحله چهارم رزمایش قرارگاه فرهنگی دفتر نهاد رهبری شامل اقدام ارزشمند ستاد اقامه نماز دانشگاه بود که نسبت به تغسیل، ادای نماز میت، دفن و تلقین اموات کرونا که با حفظ احترام و حرمت میت با شرایط دشوار و طاقت‌فرسا توسط روحانیون انجام گرفت.

وی گفت: این نهضت به ما نشان داد که با همدلی و همراهی مردم می‌توان معضلاتی را حل نمود که حتی در تصور برخی افراد نمی‌گنجد.

گلایه از برخی ناهماهنگی‌ها در دستگاه‌های اداری

حجت الاسلام حسینی با ابراز گلایه از برخی ناهماهنگی‌ها در دستگاه‌های اداری افزود: در این راه جهادی آنچه برخی از اوقات خستگی را به تن ما باقی می‌گذاشت عدم چالاکی و پویا نبودن دستگاه‌های اداری و مدیران و مسئولین انگشت‌شمار غیر جهادی بود.

وی بابیان اینکه این راه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: جوانان و نیروهای جهادی با این حرکت عظیم خود نشان دادند که ما می‌توانیم شعار نیست.

معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز تشکر از حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از حضور همه خواهران و برادرانی که خالصانه در وسط میدان حضور داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی استان، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، سپاه، بسیج، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و به‌ویژه کادر درمانی بیمارستان‌های استان کمال قدردانی را به عمل می‌آورم.

اختتامیه مرحله نخست نهضت جهادی همراهان بیمار در استان بوشهر با تجلیل از طلاب، روحانیون و اقشار مختلفی که در این رزمایش به بیماران خدمت ارائه نمودند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 4999147

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حسینی دوران دفاع مقدس ویروس کرونا نهاد رهبری در دانشگاهها ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کمک مومنانه کرمانشاه حجت الاسلام حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

کد خبر 849620 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران بسیج سازندگی خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی