Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:23:38 GMT

آغاز شنبه های بدون پسماند در شمال تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۷۵۰

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه گفت: شنبه های بدون پسماند با هدف نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی بین شهروندان و تفکیک پسماند خشک از مبداء از اول شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، مانی جعفریان با بیان مطلب فوق گفت: در راستای اجرای طرح کاپ(کاهش پسماند)، شنبه های بدون پسماند با هدف آموزش های شهروندی و مشارکت افراد در حفظ محیط زیست شهری، ارتقاء بهره وری در زمینه خدمات رسانی شهری و مدیریت بهینه بهداشت از شنبه اول شهریور ماه سال جاری در محلات شمال تهران اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با اجرای این طرح آموزشگران بازیافت در محلات ۲۷ گانه شمال تهران حضور و در مراکز اداری، تجاری، مسکونی در در خصوص تفکیک از مبدا و شنبه ها بدون پسماند خشک  آموزش های لازم را به شهروندان ارائه می کنند.
جعفریان با اشاره به اینکه اجرای طرح «شنبه بدون پسماند» با این هدف صورت می گیرد که در یک روز از هفته، پسماندهای خشک تفکیک شده با حداکثر ظرفیت و با مکانیزم های تشویقی جمع آوری شوند اضافه کرد: در شنبه های بدون پسماند از شهروندان خواسته شده پسماند خشک خود را روزهای شنبه ساعت ۸ صبح در بیرون از خانه قرار دهند تا نیروهای خدمات شهری پسماند شهرداری منطقه یک نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.
بر اساس گزارش سایت شهر، وی افزود: در این طرح نیروهای خدمات شهری پسماند با ماشین های ملودی در سطح نواحی حرکت کرده و اقدام به جمع آوری پسماندها از در خانه خواهند کرد.
معاون شهردارمنطقه یک خاطرنشان کرد: اگر شهروندان با ابعاد محیط زیستی تولید حجم بالای زباله و هزینه های گزافی که این امر به شهر تحمیل می کند آگاه شوند، حتما در اجرای طرح همکاری و مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران پسماند شنبه های بدون پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است

صالح کربلایی حسنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سایت مدیریت پسماند شهرداری ساوه اظهار کرد: کارگروه محیط زیست شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک، به منظور بررسی مصوبه‌های این کارگروه در خصوص پسماند از این سایت بازدید کرد.

وی اضافه کرد: خاکپوشانی و پردازش از مهمترین مصوبه‌های کارگروه‌های استانی و شهرستانی است که هم اکنون در حال انجام و دفن زباله‌ها نیز به صورت بهداشتی در حال انجام است.

کربلایی حسنی با بیان اینکه این اقدامات گام مهمی در تحقق مصوبات است، یادآور شد: دفع محیط زیستی زباله‌ها مهمترین افق اعضای کارگروه محیط زیست شهرستان ساوه برای کاهش آلایندگی و عواقب محیط زیستی است که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت‌های خود را از مدیریت پسماند برای تحقق این هدف بیش از گذشته انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: احداث لندفیل (گودال دفن زباله‌های غیر بازیافتی) این طرح هم‌اکنون در دست مشاور برای اتمام طراحی و مراحل مطالعاتی است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز آن از سوی مجموعه مدیریت شهرستان تخصیص و تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه همچنین بر مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: همزمان با از سرگیری فعالیت سایت پردازش، سایت پسماند شهرداری ساوه و تفکیک زباله از مبدا نیز شروع شده تا میزان دفن زباله‌های شهر به حداقل برسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه هم در این ارتباط گفت: سایت پردازش این شهرداری ۱۰ سال پیش با ظرفیت تفکیک ۲۵۰ تُن زباله در روز به بهره‌برداری رسیده، اما به علت نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.

یاسر یعقوب زاده با بیان اینکه زباله دزدی توسط زباله گردها و مافیای آن مهمترین دلیل نداشتن توجیه اقتصدای برای فعالیت سایت پردازش محسوب می‌شود، افزود: این سایت در ۱۰ سال گذشته برای چند بار به پیمانکار واگذار شد، اما مجدد فعالیت‌های آن متوقف ماند.

وی اضافه کرد: در نهایت پارسال با اخذ مجوز از شهرداری و شورای سلامی شهر تفکیک زباله از مبدا تا سایت پردازش را به صورت یک مجموعه با تَرک تشریفات به یک سرمایه‌گذار به مدت سه ماه به صورت آزمایشی واگذار کردیم که فعالیت آن از ابتدای فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

یعقوب زاده میانگین زباله تفکیکی در سایت‌های پردازش کشور را حدود پنج درصد اعلام کرد و گفت: به علت فعالیت زباله گردها در ساوه این میانگین به کمتر از ۲ درصد رسیده که مانعی برای فعالیت شرکت پیمانکار تبدیل شده و انتظار می‌رود مردم برای پیشبرد هرچه بهتر کار در طرح تفکیک زباله از مبدا با این مجموعه همکاری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ساخت لندفیل در سایت پسماند نیز اظهار کرد: مطالعات این طرح هم‌اکنون در دست اقدام است که انتظار داریم پس از تایید و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز حدود ۲۵ ماه زمان لازم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز